BIH povečuje izvoz halal hrane v Evropo, kjer število muslimanov hitro raste

torek, 23. maj 2023
 

Sarajevo Halal Fair 2023 

V Sarajevu se je 19. maja zaključil 3. mednarodni sejem halal industrije - Sarajevo Halal Fair 2023, ki sta ga organizirala Bosna Bank International in Agencija za certificiranje kakovosti halal, Islamske skupnosti (IZ) v Bosni in Hercegovini.

Na sejmu je sodelovalo preko 100 podjetij iz 12 držav, ki so predstavila svoje delo in ponudbo.


 

BIH je regionalno središče za halal izdelke 

V Bosni in Hercegovini je polovica prebivalcev muslimanov. Odkar je leta 2006 ustanovila eno prvih evropskih agencij za certificiranje kakovosti halal, je BIH postala regionalno središče za halal izdelke.

Bosanske banke, proizvajalci hrane in hotelirji so sprejeli standarde halal, da bi izkoristili rastoči halal trg, ki se hitro povečuje zaradi pritoka turistov iz Zaliva in vse večje trgovine z arabskim svetom.

BIH verjame, da ji bo njen geografski položaj pomagal povečati izvoz živil s certifikatom halal na evropske trge, kjer se je v zadnjih letih število muslimanov precej povečalo.

"Evropski halal trg je še posebej pomemben, ker tam ni veliko izdelkov certificiranih kot halal, medtem ko obstaja povpraševanje po njih pri številnih muslimanih, ki živijo v Evropi," je za Reuters povedal Damir Alihodžić, direktor bosanske agencije za certificiranje kakovosti halal.

Bosanska agencija za certificiranje halal je doslej za halal certificirala že 110 lokalnih podjetij, od tega 80 % proizvajalcev hrane. Ta industrija v BIH zaposluje približno 10.000 ljudi, beleži letno rast med 15 % in 20 %, in proizvaja približno 7.000 izdelkov, ki so certificirani kot halal in jih bosanski proizvajalci izvažajo v države po vsem svetu.

Bosanski halal proizvajalci sedaj skušajo izkoristiti priložnost, ki jo ponuja povečano povpraševanje po halal izdelkih v Evropi.

 

Globalni trg halal hrane 

Globalni trg halal hrane zajema približno 1,9 mlrd potrošnikov, a natančnih podatkov o številu muslimanov v Evropi ni.
 
Halal certifikat potrjuje, da je bila hrana izdelana v skladu z islamskim šeriatskim pravom. Ne sme vsebovati sledi svinjine, alkohola ali krvi in mora biti izdelana na tovarniških linijah brez tveganja kontaminacije, vključno s čiščenjem.

Trg halal ni ekskluziven le za muslimane, saj ga vse bolj sprejemajo tudi nemuslimanskimi potrošniki, ki halal povezujejo z etičnim potrošništvom.

Industrija halal se je že razširila izven prehrambenega sektorja in vključuje tudi farmacevtske izdelke, kozmetiko, zdravstvene izdelke, toaletne potrebščine in medicinske pripomočke ter komponente storitvenega sektorja, kot so logistika, trženje, tiskani in elektronski mediji, embalaža, blagovna znamka in financiranje.

Velikost globalnega trga halal hrane je glede na podatke ResearchAndMarkets, leta 2022 dosegla 2,2 trln USD (2,1 trln EUR). Po napovedih naj bi trg do leta 2028 rasel po 11,1 % povprečni letni stopnji ter v letu 2028 dosegel vrednost 4,2 trln USD ali približno 4 trln EUR.

Glavni konkurenti na globalnem trgu halal hrane so Nestle, Allanasons Pvt, BRF, Midamar itd., stopnja tržne koncentracije pa je nizka, saj imajo največji 3 konkurenti približno 1 % delež globalnega trga.

Vzhodna Azija, Bližnji vzhod in Severna Afrika so glavni trgi halal hrane in zavzemajo približno 55 % globalnega trga.
 
Glede na kategorijo izdelkov pa prevladujejo sveži izdelki, s približno 45 % tržnim deležem.
 

 
Viri: Factiva, Reuters, Federalna Novinska Agencija, ResearchAndMarkets 
 

 
Preberite tudi: 

Globalni trendi na področju hrane in pijače

Gospodarstvo ter možnost vstopa na trg BIH



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: