Blokada mostu v Kanadi povzročila veliko gospodarsko škodo

četrtek, 17. februar 2022

Kolona voznikov tovornjakov in drugih, ki protestirajo proti kanadskim omejitvenim ukrepom za zajezitev korona virusa in zahtevanemu potrdilu o cepljenju za voznike tovornjakov, je v začetku februarja zaprla komercialni promet na mostu Ambassador Bridge. Most je glavni kanal za 25 % trgovine med ZDA in Kanado ter glavna dobavna pot za avtomobilsko industrijo.

Zapora te poti je trajala kar 6 dni in je samo avtomobilski industriji po ocenah svetovalnega podjetja Anderson Economic Group povzročila škodo v višini 300 mio USD. Od tega predstavlja 144,9 mio USD izguba za plače ter 155 mio USD izguba v proizvodnji avtomobilov, vključno z General Motors, Ford, Stellantis, Honda in Toyota.

Policiji je v nedeljo, 13. februarja, po skoraj tednu dni uspelo sprostiti promet preko mostu.

Blokada mostu je onemogočila pretok blaga v višini 300 mio USD na dan, zaradi česar so morali številni proizvajalci, predvsem v avtomobilski in živilski industriji, začasno zaustaviti ali upočasniti proizvodnjo.

Podjetja sedaj ocenjujejo povzročeno škodo in se pripravljajo na ponovni zagon, hkrati pa pozivajo vlado, naj zagotovi, da tako pomembnega prehoda nikoli več ne bo mogoče tako enostavno blokirati. 

Predstavniki avtomobilske industrije upajo, da bodo lahko nadaljevali s proizvodnjo v naslednjih dneh.  
V ponedeljek, 14. februarja je že ponovno stekla proizvodnja v tovarnah v Windsorju, Bramptonu in Torontu. V Fordovi tovarni v Windsorju je bilo približno 800 delavcev začasno odpuščenih zaradi pomanjkanja delov in polprevodnikov.
Toyotine proizvodnje linije v Cambridgeu in Woodstocku pa so tudi v ponedeljek po odpravi blokad ostale zaprte. 

Takšna motnja v dobavah pa je lahko velika težava tudi za živilsko industrijo, predvsem zaradi omejenega roka uporabnosti prehrambnih izdelkov.

Prehrambnemu terminalu Ontario v Torontu, ki oskrbuje številne trgovine z živili po vsej provinci, kar 40 % hrane dostavljajo tovornjaki, ki peljejo čez Ambassador Bridge. Kljub temu, da nekaj hrane morda še prispe pravočasno v Toronto, pa to ne velja za skupnosti, ki so oddaljene od mesta, saj se določeni živilski izdelki hitro pokvarljivi in imajo le kratek rok uporabnosti.

V kanadski živilski industriji so že pred blokadami imeli precej nizke zaloge, saj je bilo veliko število zaposlenih okuženih z Omicronom. Po ocenah kanadskih predstavnikov živilske industrije bodo proizvajalci potrebovali približno 2 tedna, da bodo obnovili zaloge in nadaljevali z normalno proizvodnjo. Tudi v živilski industriji apelirajo na vlado, da sprejme ukrepe, ki bi preprečili nadaljnje blokade, pridružujejo pa se jim tudi predstavniki maloprodajnega sektorja.



Viri: Factiva, The Globe and Mail, The Detroit News

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike