Bodo po letu 2035 naprodaj samo še EV?

četrtek, 16. junij 2022
 

Predlog uredbe o prepovedi prodaje vozil z notranjim izgorevanjem po letu 2035

8. junija letos je EU predlagala prepoved prodaje vozil z notranjim zgorevanjem po letu 2035. To pomeni, da ne bo več mogoče kupiti avtomobila ali kombija na bencinski ali dizelski pogon.

Številni avtomobilski proizvajalci so napovedali, da že precej pred tem datumom, oziroma nekje do leta 2030, ne bodo več proizvajali motorjev z notranjim izgorevanjem. Med motorje z notranjim izgorevanjem sodijo tudi hibridi in priključni hibridi, ki so trenutno zelo priljubljeni, a so le vmesni korak k absolutni elektrifikaciji. S to evropsko uredbo bomo zavezani k nakupu zgolj 100 % električnega ali vodikovega vozila.
Uredba se nanaša samo na nove avtomobile. Bencinska in dizelska vozila bodo lahko še naprej krožila v EU po letu 2035. Predlagana uredba ne bo preprečila nakupa in prodaje že registriranih vozil na rabljenem trgu.
 
Če bo ta predlog uveljavljen, bo Evropa prvi večji trg na svetu, ki bo spremenil avtomobilski standard, precej pred Kitajsko in ZDA, čeprav je Norveška že postavila rok za prepoved prodaje dizelskih motorjev do leta 2025, Izrael pa do leta 2030.
 
Zakonodajalci predvidevajo, da se bodo morale cene EV, ki so zdaj precej višje od vozil na bencinski ali dizelski pogon, znižati. Skupina Stellantis, ki je eden največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu, predvideva, da bi se lahko cena obeh vrst vozil izenačila med leti 2025 in 2030, vendar se lahko napovedi spremenijo glede na stalno višanje cen številnih materialov, vključno s polprevodniki.
 

Francoska avtomobilska industrija je obsodila glasovanje Evropskega parlamenta  

Francoska avtomobilska industrija je soglasno obsodila glasovanje Evropskega parlamenta o prepovedi proizvodnje avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem po letu 2035, pri čemer trdi, da takšna prepoved pomeni uničenje avtomobilske industrije.
 
Francija vidi težave v nezadostni mreži polnilnic za EV, saj njena vzpostavitev poteka zelo počasi, hkrati pa je tudi zelo draga. Francija bi potrebovala skupaj 1 mio polnilnih postaj do leta 2030, trenutno pa jih ima le 60.000.
 
Potrebno bo tudi razmisliti, kako povečati proizvodnjo baterij, tako v Franciji kot v vsej Evropi, ter podpreti prehod delavcev v industrijo električnih avtomobilov.
 
Francija ima pomisleke tudi pri tem, da bi nova direktiva lahko pomenila odpiranje vrat Kitajski. Kitajska je namreč vodilna v svetu v proizvodnji EV, hkrati pa proizvaja cenejše EV.

Za francosko avtomobilsko industrijo bi ta uredba lahko povzročila izgubo več kot 100.000 delovnih mest (vključno s proizvajalci, podizvajalci in izvajalci storitev, kot so popravila in vzdrževanje avtomobilov). Trenutno francoski avtomobilski sektor zaposluje približno 196.000 delavcev.
 
Stellantis (Peugeot, DS, Citroën, Fiat, Opel itd.) je marca letos napovedal, da bo od leta 2030 prodajal le še 100 % EV. Prav tako to velja tudi za Renault v Evropi. 

Trenutno ima francoski vozni park 41,1 mio vozil, od tega 38 mio osebnih avtomobilov. Vozila z notranjim izgorevanjem predstavljajo 95 % vseh vozil v obtoku. 
 
Konec meseca, 28. junija, bo Svet ministrov EU za okolje znova razpravljal o datumu prepovedi prodaje vozil z notranjim izgorevanjem, ki ga je Evropski parlament 8. junija potrdil za leto 2035.
 

 
Viri: Factiva, EurActiv.com, Le Figaro

 

Preberite tudi:

Trendi avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

V Švici bo kmalu vsak 5. avtomobil električni