Določbe za legalizacijo vzporednega uvoza v Rusijo

ponedeljek, 16. maj 2022
 

Odlok št. 1532 Ministrstva za industrijo in trgovino Ruske federacije o legalizaciji vzporednega uvoza z dne 19. aprila 2022


Vzporedni uvoz je uvoz originalnega blaga v državo s strani oseb brez soglasja imetnika pravice za uvoz blaga. Izdelki se ne uvažajo prek pooblaščenega distributerja, temveč po alternativnih kanalih.

Ministrstvo za industrijo in trgovino Ruske federacije je odobrilo seznam blaga za vzporedni uvoz, ki obsega več kot 50 skupin blaga. Ustrezna odredba je bila objavljena na uradnem portalu pravnih informacij in je začela veljati 7. maja 2022.

Seznam vključuje več kot 50 skupin blaga – tako določene blagovne znamke kot kategorije blaga. Med njimi so:
  • avtomobili in deli znamk, kot so Tesla, Toyota, Land Rover, Jeep, Isuzu, Jaguar, Chrysler, Bentley, Mitsubishi, Cadillac, Chevrolet, Dodge, Hummer, Rolls-Royce, Bugatti;
  • farmacevtski izdelki – O.B., Carefree;
  • gospodinjski aparati – Electrolux, Miele, Siemens, Dyson, Philips;
  • pametni telefoni in naprave – Apple, Asus, HP, GoPro, Panasonic, Samsung, Nokia, Sony, Intel, Dell, LG, Toshiba;
  • železniške lokomotive in tirna vozila, tramvaji, naprave in oprema za železnice, čolni, živo drevje, sadike in rože itd.


Stališče Združenja evropskih podjetij (AEB) o vzporednem uvozu

1. teza: Dolgoročno AEB nasprotuje legalizaciji vzporednih uvozov


AEB dosledno zagovarja stališče, da bo liberalizacija vzporednega uvoza negativno vplivala na družbeno-ekonomski razvoj Rusije, in sicer dolgoročno. Posledice vključujejo zlasti naslednja tveganja:
  • zmanjšanje privlačnosti ruskega trga (zmanjšanje naložb in obsega zakonito dobavljenega in proizvedenega blaga);
  • tveganje neenakih pogojev poslovanja (imetniki pravic vlagajo precej truda in denarja v promocijo blagovnih znamk in blaga na ruskem trgu, medtem ko vzporedni uvozniki uporabljajo le že pripravljeno infrastrukturo);
  • upočasnitev lokalizacije produkcije imetnikov avtorskih pravic;
  •  
  • povečanje obsega uvoza ponarejenega blaga.

2. teza: Stališče AEB o prehodnih določbah, ki dovoljujejo vzporeden uvoz


Ukrepi, ki se trenutno izvajajo, bi morali biti začasni, da bi zagotovili, da bo na domačem trgu Ruske federacije na voljo le blago, ki ni uvoženo pod pritiskom sankcij in katerega proizvodnja ni bila vzpostavljena ali je bila ustavljena/opuščena na ozemlju Rusije.

Uvedba blaga v promet je možna le skladno z jasno določenimi merili:
  • proizvajalci niso ustavili/opustili proizvodnje v Rusiji in/ali nadaljujejo dobavo na domači ruski trg;
  •  prisotnost uvoznikov, ki imajo pooblastila tujih imetnikov avtorskih pravic, v Rusiji.

Če podjetje zaradi pomanjkanja surovin ali embalaže ne more proizvajati in/ali dobavljati izdelkov iz razlogov, ki niso povezani z odločitvijo samega podjetja, je treba takemu podjetju dati določen čas za rešitev teh težav.
Če je bila sprejeta odločitev, da se za določen izdelek dovoli vzporedni uvoz, je pomembno zagotoviti mehanizem za njegov preklic in obnovitev prejšnjega uvoznega postopka, če imetnik pravice predloži dokaze, da so odpravljeni razlogi za dovoljenje vzporednega uvoza.

3. teza: Stališče AEB o prehodnih določbah, ki dovoljujejo vzporeden uvoz nekaterih izdelkov


Kmetijska oprema, oprema za gradnjo cest in posebna oprema

Vzporedni uvoz nekaterih skupin blaga, vključno s kmetijsko opremo, opremo za gradnjo cest in posebno opremo, lahko povzroči tveganje ogrožanja varnosti pri delovanju te opreme (zaradi dejstva, da je vir povečane nevarnosti). Zaradi navedenih tveganj je na mizi predlog, da kmetijske opreme, opreme za gradnjo cest in posebne opreme ne bi vključili na seznam blaga, za katerega je dovoljen vzporedni uvoz.

Telekomunikacijska oprema

Vzporedni uvoz telekomunikacijske opreme lahko privede do zmanjšanja kakovosti delovanja komunikacijskih omrežij v Rusiji in zmanjšanja možnosti popolnega vzdrževanja komunikacijskih omrežij. Zaradi navedenih tveganj je na mizi predlog, da telekomunikacijske opreme za gradnjo mobilnih komunikacijskih omrežij ne bi vključili na seznam blaga, za katerega je dovoljen vzporedni uvoz.

Fitofarmacevtska sredstva

Zahvaljujoč prizadevanjem podjetij in podpori ruskih oblasti dobava kemičnih zaščitnih sredstev na ruski trg ni bila prekinjena in se nadaljuje kljub prometnim in logističnim oviram brez primere ter pritiskom zunanjih dejavnikov. V zvezi s tem AEB meni, da ni podlage za legalizacijo vzporednega uvoza na področju fitofarmacevtskih sredstev.

Farmacevtski izdelki

Trg farmacevtskih izdelkov v Rusiji ureja Zvezni zakon št. 61-FZ z dne 12. aprila 2010 v smislu zahtev za registracijo teh izdelkov na državni ravni, uvedbo zdravil v civilni promet, nadzor kakovosti, farmakovigilanco, označevanje itd. Omogoča zagotavljanje učinkovitosti, varnosti in kakovosti farmacevtskih izdelkov za ruske državljane. Pri legalizaciji vzporednega uvoza obstaja tveganje, da bo del tega koherentnega sistema oslabljen in to lahko potencialno privede do vstopa drugorazrednih izdelkov na trg. Zaradi navedenih tveganj je na mizi predlog, da farmacevtskih izdelkov ne bi obravnavali za vključitev na seznam blaga, za katerega je dovoljen vzporedni uvoz.

Medicinski pripomočki

Vzporedni uvoz medicinskih pripomočkov ter potrošnega materiala in rezervnih delov prinaša velika tveganja za varnost zdravstvenega osebja in bolnikov ter grozi povečanju socialnih napetosti v državi. Če proizvajalec (imetnik pravice) ne more v celoti nadzorovati dobave medicinskih pripomočkov v Rusko federacijo, obstaja neposredna nevarnost za življenje in zdravje državljanov. V zvezi z navedenimi tveganji je na mizi predlog, da vzporednega uvoza ne bi razširili na rezervne dele, potrošni material in komponente za medicinske pripomočke.

Parfumerija, kozmetika in gospodinjske kemikalije

Parfumerija, kozmetika in gospodinjske kemikalije tvorijo posebno skupino izdelkov, ki lahko neposredno vplivajo na zdravje ljudi. Zato večina blaga iz te skupine pred vstopom na trg mora skozi postopek ugotavljanja skladnosti v obliki registracije. Za kakovost in varnost tega blaga je odgovoren proizvajalec (ali oseba, ki jo pooblasti proizvajalec). Vzporedni uvoz parfumov, kozmetike in gospodinjskih kemikalij povečuje tveganje za vstop ponarejenih izdelkov na trg. Ponarejeni izdelki seveda niso varni za potrošnike in jih zavajajo glede kakovosti izdelkov, proizvedenih pod znanimi blagovnimi znamkami. Zaradi navedenih tveganj je na mizi predlog, da parfumerije, kozmetike in gospodinjskih kemikalij ne bi obravnavali za vključitev na seznam blaga, za katerega je dovoljen vzporedni uvoz.

Več informacij:

Odlok št. 1532 Ministrstva za industrijo in trgovino Ruske federacije o legalizaciji vzporednega uvoza z dne 19. aprila 2022 (v ruskem jeziku)


Pripravila:

Tatiana Morozova
Lokalna sodelavka za področje gospodarstva
Veleposlaništvo RS v Moskvi

 

Preberite tudi: 

Več novic vezanih na izzive rusko-ukrajinske krize

Predstavljen povojni načrt obnove gospodarstva Ukrajine