E-trgovina v Avstriji

Avstrijska spletna maloprodaja je v letu 2020 povečala svoj promet na 4,2 milijarde evrov - kar je 10 odstotkov več. Za primerjavo: Leta 2006 je bil promet v e-trgovini v Avstriji še 700 milijonov evrov. Avstrijske spletne trgovine pa imajo omejen korist od rastočega trga e-trgovine, saj več kot vsak drugi potrošnik nakupuje tudi zunaj države, s čimer se povečuje odliv kupne moči.
Po oceni RegioData ostane le še 36 odstotkov spletnih izdatkov avstrijskih potrošnikov pri domačih trgovcih, več kot polovica (64 odstotkov) pa gre v tujino. 38 odstotkov internetnih izdatkov koristi nemškim spletnim trgovinam, 11 odstotkov tržnega obsega pa potuje v Luksemburg k Amazonu. Vodilni spletni trgovci v Avstriji - po Amazonu - so Zalando, Universal in Shop-Apotheke, sledijo Otto in Mediamarkt.
Delež spletnih kupcev v prebivalstvu Avstrije
Skoraj 55 odstotkov Avstrijcev v starosti od 16 do 74 let je navedlo, da so v zadnjih treh mesecih pred časom anketiranja leta 2021 opravili nakup preko interneta. S tem se Avstrija v primerjavi z EU uvršča v sredino. Na vrhu so Velika Britanija, Danska, Nizozemska, Nemčija in Švedska z deležem spletnih kupcev od 73 do 83 odstotkov. Čeprav se ženske stereotipno bolj obravnavajo kot kupke, prevladujejo moški pri spletnem nakupovanju. Ne kupujejo le več moških (68 odstotkov) preko spleta kot ženske (59 odstotkov), moški tudi več denarja zapravijo na spletu kot ženske. Razlike pri starosti spletnih kupcev so še bolj izrazite kot pri spolu. Med mladimi odraslimi so spletni nakupi še posebej priljubljeni. V mlajši starostni skupini med 25 in 34 leti je delež spletnih kupcev v Avstriji s 79 odstotki najvišji. Pri starejših je ta odstotek padel na 30 do 45 odstotkov.Zakaj je spletno nakupovanje tako priljubljeno
Pri odločitvi za spletni nakup ima predvsem pomembno vlogo udobje naročanja preko interneta ter neodvisnost od delovnega časa trgovine. Za mnoge je obsežen nabor blaga odločilna prednost. Približno polovica kupcev meni, da so cene izdelkov in blaga na internetu ugodnejše kot v fizičnih trgovinah. Poleg finančnega prihranka pri spletnem nakupovanju prihrani predvsem čas in živce.Najmočnejša kategorija v spletni trgovini: oblačila
Ko govorimo o kategorijah izdelkov, se na internetu največ denarja porabi za oblačila, tekstil in obutev. S predvidenimi letnimi izdatki 2.050 milijonov evrov v letu 2021 je ta sektor izdelkov doživel znaten porast v primerjavi z prejšnjim letom. Na drugem mestu so elektro- in telekomunikacijski izdelki s letnimi spletnimi izdatki 1.300 milijonov evrov.Vir: de.statista.com/themen/2875/e-commerce-in-oesterreich/#topicOverview
Pripravila:
Slovenska gospodarska zveza v Celovcu
e-naslov: office@sgz.at