Evropa zaradi vojne v Ukrajini ob 166.000 voznikov tovornjakov

torek, 10. maj 2022
 

Vojna v Ukrajini je dodatno povečala pomanjkanje voznikov tovornjakov

Zaradi rusko-ukrajinske vojne se je v Evropi število prostih delovnih mest za voznike tovornjakov povečalo iz ocenjenih 380.000 do 425.000 ob koncu leta 2021 na še dodatnih 166.000.
 
Gre za voznike tovornjakov iz Ukrajine, Belorusije in Rusije, ki so delali v Evropi in so zaradi vojne zapustili svoje službe, kažejo podatki študije o evropskem cestnem tovornem prometu, ki jo je izvedlo Združenje za mednarodni cestni promet (Astic). 
 

Pomanjkanje delovne sile v evropskem logističnem sektorju je dolgoleten problem 

Še zlasti je veliko pomanjkanje poklicnih voznikov težkih tovornjakov, kar je posledica več dejavnikov, kot so visoki ekonomski stroški dostopa do tega poklica, potrebna fizična moč, slabi delovni pogoji, stagnacija plač in nizka družbena prepoznavnost poklica.
S pomanjkanjem voznikov težkih tovornjakov pa se poleg Evrope srečujejo tudi na drugih delih sveta, na primer na Japonskem in v ZDA.
 
Konec leta 2021 je bilo v Evropi med 380.000 in 425.000 prostih delovnih mest prevoznikov,
od tega med 80.000 in 100.000 v Združenem kraljestvu, 80.000 na Poljskem, med 57.000 in 80.000 v Nemčiji, 71.000 v Romuniji, 34.000 v Franciji, 20.000 v Španiji, med 17.000 in 20.000 v Italiji, 10.000 v Litvi, 7.000 na Nizozemskem in 4.000 v Belgiji. 
 

Poljska in Litva sta državi EU, ki zaposlujeta največje število voznikov zunaj Unije

Na Poljskem je skoraj 30 % voznikov, ki delajo v mednarodnem prometu, tujcev, od tega okoli 75 % Ukrajincev in okoli 20 % Belorusov. Enako je v Litvi, kjer je večina voznikov iz tretjih držav, tudi iz Belorusije, Rusije in Ukrajine.
 
Po ruski invaziji 24. februarja 2022 je Ukrajina razglasila vojaško izredno stanje. Moškim, starim od 18 do 60 let, je bilo prepovedano zapuščati državo. Tako tisti, ki so delali kot vozniki tovornjakov, niso mogli oditi iz države, medtem ko so se mnogi drugi, ki so živeli v tujini, vrnili v Ukrajino.
 
Glede na razmere tudi dovoljenja za prebivanje oziroma delovna dovoljenja ruskim in beloruskim voznikom niso bila podaljšana, nekateri delodajalci v Evropi pa so prekinili pogodbe z vozniki tovornjakov iz teh dveh držav.
 
Poleg tega ruski in beloruski vozniki prav tako neradi vozijo po Evropi in se vračajo v svoje domovine. 
 

 
Viri: Factiva, Agencia EFE
 

Preberite še: 

Globalni trendi na področju transporta in logistike

Izzivi rusko-ukrajinske krize