Evropski proizvajalci kozmetike se soočajo s krizo ponudbe

četrtek, 14. april 2022
 

Višje cene embalaže, energije in surovin

Tako kot živilska industrija, se tudi globalni kozmetični sektor, ki je vreden okoli 500 mlrd USD, spopada s posledicami vojne v Ukrajini. Proizvajalci kozmetike namreč za izdelavo parfumov uporabljajo alkohol, pridobljen iz zrn in ekološke pese, za izdelavo kozmetike pa sončnično olje. Obe sestavini pa sta ključna pridelka iz Ukrajine.

Hkrati je energetska kriza, ki jo je sprožila vojna, dvignila cene stekla in papirja na rekordne vrednosti, medtem ko kitajski covidni omejitveni ukrepi evropskim proizvajalcem kozmetike omejujejo dobavo cenovno ugodnih komponent za embalažo kozmetike.

Višje cene embalaže, energije in surovin, so v povprečju zvišale proizvodne stroške v kozmetični industriji za 25 % do 30 %.

Prodaja kozmetičnih izdelkov je že presegla raven pred pandemijo

Poročilo McKinseyja je pokazalo, da je prodaja lepotnih izdelkov po vsem svetu že presegla raven iz leta 2019. V letu 2020 je globalna prodaja kozmetičnih izdelkov dosegla 458 mlrd USD, leta 2021 518 mlrd USD, letos pa naj bi po ocenah dosegla 538 mlrd USD.

Medtem ko imajo večja podjetja z višjimi maržami tudi večjo finančno moč in fleksibilnost za obvladovanje (luksuzni segment L'Oreala, ki prodaja ličila in parfume z blagovnimi znamkami Giorgio Armani in Valentino, ima na primer operativno maržo 22,8 %), je izziv še posebej velik in pereč za mala in srednje velika podjetja v evropski kozmetični industriji.

Podjetja se soočajo s pomanjkanjem in zvišanjem cen pri esencah, alkoholu, steklu, papirju, pri črpalkah za razpršilnike in plastiki za pokrovčke.

Izzivi se še povečujejo, saj potrošniki še naprej kupujejo dražje lepotne izdelke, vključno s parfumi, narejenimi z večjo koncentracijo olj in bolj nenavadnimi sestavinami.

Prodaja dišav v zadnjih 3 letih vztrajno raste. Leta 2021 se je v ZDA povečala za 15 %, pri čemer se je cena parfumov na enoto več kot podvojila.
 

Breme višjih proizvodnih stroškov bodo prevzeli potrošniki

Evropski kozmetični proizvajalci so po podatkih industrijskega združenja Cosmetics Europe, leta 2020 izvozili za 22,6 mlrd EUR kozmetičnih izdelkov.

Po pandemiji koronavirusa je naraslo povpraševanje po alternativnih embalažnih materialih, zato so proizvajalci kozmetike začeli uporabljati več papirja in stekla ter manj plastike. Visoke cene plina pa povečujejo težave tako v steklarski kot v papirni industriji.

Nekatere papirnice v Italiji so začasno že ustavile proizvodnjo, da bi se ponovno pogajale o prodajnih cenah. 

Tudi italijanski proizvajalci stekla so imeli težave, ko so se spopadali s povečanim povpraševanjem po vialah za cepivo, potem ko so zmanjšali proizvodnjo v zgodnjih fazah pandemije in v Italiji prvič po desetletjih ugasnili peči.

Podvojitev stroškov papirja, ki ga za izdelavo luksuznih škatel uporabljajo proizvajalci kozmetike, vključno z Dolce & Gabbana, Ferragamo in Givenchy, je pripeljala do tega, da je italijanski proizvajalec embalaže Isem Group dvignil cene svojih izdelkov za med 10 % in 40 %.

Italijanski proizvajalec stekla Bormioli Luigi, ki izdeluje steklenice za žgane pijače, parfume in kozmetiko in ima okoli 480 mio EUR letnega prihodka, letos pričakuje 80 mio EUR dodatnih stroškov iz naslova energije. Od tega polovico stroškov krije njegov lepotni segment, katerega stranki sta tudi francoski blagovni znamki Chanel in Dior. Pred začetkom ukrajinske krize je bila cena parfumske stekleničke pri distributerjih od 0,75 EUR do 1,40 EUR, zdaj pa znaša med 1 EUR in 1,5 EUR.

Italijanski dobavitelj kozmetike Intercos, ki je v začetku aprila podpisal petletno komercialno pogodbo z Dolce & Gabbana, je povedal, da je konec leta 2021 zvišal cene za približno 5 % in da razmišlja o nadaljnjem dvigu cen letos poleti.

Proizvajalci v sektorju luksuzne lepote pričakujejo, da bodo potrošniki po prehodnem obdobju, ki bi lahko trajalo nekaj mesecev, prevzeli breme teh višjih stroškov.


Viri: Factiva, Reuters, RTE.ie
 

Preberite še:

Globalni trendi na področju kemične industrije

Trg kozmetičnih izdelkov v Južni Koreji