Glavni izzivi e-trgovine v letu 2023

torek, 03. januar 2023
 

Velikost e-trgovine v letu 2022 

Tudi leta 2022 je bila e-trgovina v razcvetu. Po ocenah je bilo v svetu leta 2022 med 12 mio in 24 mio delujočih spletnih mest za e-trgovino, svetovni prihodki pa so lani prvič presegli 5 trln USD. To pomeni približno 19,5 % celotne maloprodaje, kar je precejšen skok s samo 13,6 % v letu 2019.

K močni rasti e-trgovine je veliko prispevala tudi pandemija Covid-19. Strogi ukrepi socialnega distanciranja so pospešili vzpon e-trgovine in daleč največji skok prodaje v e-trgovini se je zgodil ravno med letoma 2019 in 2020.
 

Ključni izzivi spletnih trgovcev v letu 2023

Strokovnjaki za e-trgovino napovedujejo, da bosta večkanalno nakupovanje in trajnost med ključnimi vprašanji, s katerimi se bodo morali spopasti spletni prodajalci v novem letu.

Prav tako bosta ključni področji e-trgovine v letu 2023 tudi prilagoditev uporabniške izkušnje in izravnava učinkov naraščajoče inflacije, saj bo spletno nakupovanje še naprej posegalo v tradicionalne prodajne kanale.  
 

Večkanalno nakupovanje 

Zdaj ni več dovolj zgolj imeti spletno mesto, temveč morajo spletne trgovine poskrbeti, da je njihovo blago dostopno na številnih prodajnih platformah.

Potrošniki brskajo po spletnih kanalih bolj kot kdaj koli prej in pogosto odkrijejo izdelke in blagovne znamke na družbenih medijih, še preden najdejo njihovo spletno stran. Potrošniki so tudi bolj pozorni na cene in v iskalnikih ali na spletnih mestih primerjajo cene za posamezen izdelek ali primerljive izdelke.

Prodaja mobilnih naprav hitro raste, v veliki meri zahvaljujoč generaciji Z in vzponu generacije alfa. Zato je bolj kot kdaj koli prej pomembno sprejeti mobilen pristop k prodaji na drobno. Naraščajoči trend mobilne prodaje poteka sočasno z eksponentno rastjo socialnih omrežij. TikTok je doživel največji porast v odstotku potrošnikov, ki so pripravljeni kupovati prek družbenih medijev. Ljudje lahko odkrijejo izdelke na družbenih omrežjih in jih nato kupujejo preko svojega mobilnega telefona. 
 

Trajnostno delovanje 

Tudi zelena trgovina bo v prihodnjem letu postala pomembna tema, saj so okoljska vprašanja vse bolj v ospredju. Vse več trgovcev na drobno si prizadeva za trajnostno delovanje. Svoje izdelke na primer ponujajo v trajnostni embalaži, izbirajo okolju prijaznejše možnosti pošiljanja in si prizadevajo za zmanjšanje ogljičnega odtisa.
 
V zadnjih letih so postale popularne tudi spletne trgovine z rabljenim blagom in storitvami najema. Celo dobrodelne trgovine so zdaj prisotne na spletu. 
 
Nekateri spletni trgovci strankam omogočajo recikliranje starih predmetov v zameno za bone, drugi pa so ustanovili tržnice kot podružnico, kjer preprodajajo izdelke iz preteklih sezon. 
 

Spopadanje z vplivom inflacije 

Spopadanje z vplivom inflacije bo v letu 2023 prav tako velik izziv za spletne trgovce.
Zaradi gospodarske krize so potrošniki postali bolj preudarni in skrbno pretehtajo vsak nakup. Storitve, kot so brezplačna dostava, brezplačna vračila in ponudba različnih možnosti plačila, trenutno zelo pripomorejo k nakupni odločitvi.

 



Viri: Factiva, The Scotsman, Forbes, ThomasNet 
 
 

Preberite še:

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: