Globalni trg kultiviranega mesa, napovedi do leta 2034

torek, 05. marec 2024
 

V prihodnjih 10 letih naj bi globalni trg kultiviranega mesa rasel po 16,5 % povprečni letni stopnji

Glede na februarsko tržno analizo ResearchAndMarkets je trg gojenega mesa leta 2023 dosegel vrednost 200 mio USD ali približno 184,96 mio EUR.

Trg naj bi v prihodnjih 10 letih rasel po 16,5 % povprečni letni stopnji ter leta 2034 dosegel vrednost 1,1 mlrd USD ali približno 1,01 mlrd EUR.

Naraščajoči etični pomisleki v zvezi z ravnanjem in zakolom živali v konvencionalnem kmetijstvu so postali gonilna sila iskanja alternativnih virov hrane. Potrošnike vse bolj skrbijo nečloveški pogoji, prenatrpanost, uporaba antibiotikov in pogosto stresno življenje živali, ki se gojijo za hrano. To zavedanje je povzročilo porast povpraševanja po alternativah na področju proizvodnje hrane.

Kultivirano meso, znano tudi kot laboratorijsko pridelano ali čisto meso, predstavlja prepričljivo rešitev, saj ponuja možnost zadovoljitve svetovnega povpraševanja po mesu, hkrati pa pri tem ne potrebuje vzreje in zakola živali. Ta inovativni pristop odmeva med potrošniki, ki iščejo izdelke, ki so v skladu z njihovimi etičnimi vrednotami, kar ustvarja pomemben premik v prehrambni industriji in spodbuja napredek alternativnih virov beljakovin.
 

Najhitrejšo rast naj bi v prihodnjih 10 letih dosegel segment kultivirane perutnine

Po ocenah analitikov bo v prihodnjih 10 letih segment perutnine eden najhitreje rastočih segmentov na trgu kultiviranega mesa. Ta segment naj bi po mnenju analitikov v prihodnje dosegal najhitrejšo rast na trgu gojenega mesa, predvsem zaradi znatnega zmanjšanja antibiotikov in tveganja za bolezni. 

V tradicionalni reji perutnine je prekomerna uporaba antibiotikov za spodbujanje rasti in boj proti boleznim sprožila zaskrbljenost glede odpornosti na antibiotike in prenosa teh odpornih sevov na ljudi. Nasprotno pa se gojena perutnina lahko proizvaja v nadzorovanem, sterilnem okolju, kar znatno zmanjša potrebo po antibiotikih. Tudi odsotnost gneče in stresnih razmer na perutninskih farmah zmanjšuje tveganje za širjenje bolezni med živalmi. To ne odpravlja le perečih vprašanj javnega zdravja, ampak tudi privablja potrošnike, ki iščejo varnejše mesne alternative brez antibiotikov. 
 

ZDA so vodilna regija na globalnem trgu kultiviranega mesa

ZDA so vodilne v svetu na področju tehnoloških inovacij in raziskav, kar zagotavlja trdne temelje za napredek industrije gojenega mesa.

ZDA se ponašajo z močnim biotehnološkim sektorjem in sektorjem celičnega kmetijstva, ki ju podpirajo svetovno znane raziskovalne ustanove in zagonska podjetja, namenjena razvoju gojenega mesa. 

Poleg tega imajo ZDA precejšnjo in raznoliko bazo potrošnikov, vključno z zdravstveno ozaveščenimi posamezniki, okoljsko ozaveščenimi potrošniki in tistimi, ki iščejo etično in trajnostno izbiro hrane. Ta široka tržna privlačnost postavlja ZDA kot glavno lokacijo za sprejemanje gojenega mesa.

 
 

Glavni konkurenti na trgu

  • Mosa Meat (Nizozemska)
  • Upside Foods (ZDA)
  • Eat Just, Inc. (ZDA)
  • Integriculture Inc. (Japonska)
  • Mewery (Češka)
  • Biocraft (Austria)
  • Finless Foods, Inc. (ZDA)
  • Avant Meats (Hong Kong)
  • Bluenalu (ZDA)
  • Fork & Good (ZDA)
  • Mission Barns (ZDA)
  • Cubiq Foods (Španija)
  • Ivy Farm Technologies Ltd (Združeno kraljestvo)
  • Meatable (Nizozemska)
 

Zagonska podjetja

  • Biotech Foods (Španija)
  • OMeat (ZDA)
  • Biobq (ZDA)
  • Pearlita Foods (ZDA)
  • Wildbio (Južna Afrika)
  • Gourmey (Francija)
  • Peace of Meat (Belgija)
  • Wild Type (ZDA)
  • Labfarm (Poljska)
  • Shiok Meats Pte Ltd. (Singapur)
  • Eat Just, Inc. (ZDA) 
 

Proizvodnja gojenega mesa odslej tudi v Sloveniji

Ivo Boscarol, ustanovitelj in nekdanji dolgoletni predsednik uprave proizvajalca ultralahkih letal Pipistrel, je v Ajdovščini konec leta 2023 ustanovil novo podjetje Tech4Meat, ki bo razvijalo in proizvajalo gojeno meso.

Tech4Meat ima trenutno 2 zaposlena in več pogodbenih sodelavcev, med drugim zaposlene v ajdovskem Centru odličnosti za biosenzoriko, instrumentacijo in procesno vodenje (CO BIK).

V prihodnjih mesecih podjetje načrtuje nove zaposlitve, v 3 do 5 letih pa naj bi podjetje zaposlovalo več deset inženirjev, znanstvenikov in strokovnjakov s področja biotehnologije in živilstva.

Trenutno v podjetju potekajo raziskave, prvi izdelki pa naj bi prišli na trg v nekaj letih.

Podjetje naj bi imelo po načrtih 15.000 do 20.000 m2 laboratorijskih in proizvodnih prostorov. Glede na obetavno povpraševanje na trgu trajnostne hrane želi podjetje doseči stabilen tržni delež, ki naj bi v prihodnje ustvarjal več 10 mio EUR prihodkov.

Čeprav je trg laboratorijsko pridelanega mesa še v povojih, so v bližini Slovenije že podjetja, ki se ukvarjajo s podobnimi inovacijami. Tech4Meat želi s svojimi inovativnimi pristopi, ambicioznimi cilji in odgovornim poslovnim ravnanjem postati ključni igralec na trgu.


Viri: Factiva, ResearchAndMarkets, STA

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Gospodarstvo ter možnost vstopa na trg ZDA



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: