Hrvaški vinarji so v letu 2021 ustvarili 1,16 mio EUR dobička
Hrvaški vinarski sektor v letu 2021
Na Hrvaškem je v letu 2021 delovalo skupno 264 vinarjev, ki so ustvarili 8,7 mio HRK ali približno 1,16 mio EUR konsolidiranega čistega dobička.Za primerjavo, v letu 2020 je bilo na Hrvaškem registriranih 254 vinarjev, ki so ustvarili 53,5 mio HRK (7,1 mio EUR ) konsolidirane čiste izgube, kar je skoraj petkrat več kot leta 2019, ko je čista izguba znašala 11,3 mio HRK (1,5 mio EUR).
V letu 2021 je hrvaški vinarski sektor začel okrevati in je v tem letu ustvaril 737,8 mio HRK (98 mio EUR) prihodkov, kar je 39 % več kot leta 2020, njihovi odhodki pa so se povečali za 24,8 % na 724,2 mio HRK (96,19 mio EUR).
Zaposlenost v vinarskem sektorju
264 družb, katerih osnovna dejavnost je bila proizvodnja vin, je v letu 2021 zaposlovalo 1.246 delavcev ali 1,4 % več kot leto prej.Njihova povprečna neto plača je znašala 5.485 HRK (728,57 EUR) na mesec ali 6,4 % več kot leto prej.
Vendar je bila ta plača za -13,6 % nižja od povprečne mesečne plače na Hrvaškem, ki je lani znašala 6.350 HRK (843,47 EUR).
Največji hrvaški vinarji v letu 2021 po prihodkih
Največ prihodkov je v letu 2021 ustvarila poreška Agrolaguna (126,6 mio HRK ali 16,81 mio EUR).
Na drugo mesto se je uvrstila družba Đakovačka vina s 40,8 mio HRK (5,41 mio EUR) prihodkov, sledi pa ji šibeniška Vinoplod-Vinarija z 31,8 mio HRK (4,22 mio EUR).
Pridelovalci vinske trte
V letu 2021 je v pridelavi grozdja delovalo skupno 119 podjetij, ki so zaposlovala 820 delavcev.Vinogradniki so v primerjavi z letom 2020, ko so ustvarili 45,1 mio HRK (5,99 mio EUR) čiste izgube, izkazali pozitiven finančni rezultat v višini 27,6 mio HRK (3,66 mio EUR).
Hrvaški vinarski sektor
Hrvaška ima več kot 300 vinorodnih regij, ki so razvrščene v 4 glavna geografska območja:- Hrvaško gorje
- Slavonija
- Istra/Kvarner
- Dalmacija.
Delež uvoženega vina se na Hrvaškem povečuje, čeprav največ količinske prodaje predstavlja domače vino.
Za vinski sektor na Hrvaškem je značilna visoka stopnja razdrobljenosti, saj je le nekaj večjih proizvajalcev prisotnih v sodobnih trgovinah z živili. Kljub temu si vinarji prizadevajo za dostop do maloprodajnih kanalov, saj je pandemija proizvajalce in distributerje vina izpostavila njihovi preveliki odvisnosti od strežbe hrane.
Zaradi pandemije so vinarji začeli iskali tudi nove logistične modele, med katerimi je najbolj perspektivna spletna prodaja.
Viri: Factiva, HINA, Euromonitor International
Preberite še:
Globalni trendi na področju hrane in pijače
Novi trendi v embalaži za vino
Letos nekoliko manjša svetovna proizvodnja vina
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.