Ikea pred tradicionalnim črnim petkom uvaja novo storitev odkupa rabljenega pohištva
Nova Ikeina storitev, odkup starega pohištva, je del prizadevanj podjetja za boj proti podnebnim spremembam. Na voljo bo v 27 državah po vsem svetu.
Švedska trgovska družba Ikea je napovedala, da bo letos novembra uvedla novo storitev odkupa starega, že uporabljenega pohištva Ikea. Nova storitev se imenuje "Buy Back" in bo najprej na voljo v Združenem kraljestvu in na Irskem. Začela se bo 24. novembra 2020, tik pred tradicionalnim črnim petkom. Storitev bo na voljo še v 26 drugih državah, vključno z Avstralijo, Kanado, Francijo, Nemčijo, Italijo, Japonsko in Rusijo.
Čeprav Ikea v številnih državah po svetu že izvaja različne programe odkupa starega pohištva v svojih trgovinah, so iz družbe sporočili, da bo novembrski dogodek prvič združil to storitev v 27 državah po svetu. Z novo storitvijo želi Ikea usmerjati kupce v bolj trajnostno delovanje in zmanjševanje pretirane porabe.
Na seznamu sodelujočih držav ni ZDA. Iz družbe Ikea so sporočili, da se je država sama odločila, da zaenkrat podjetje Ikea Retail U.S. ne bo sodelovalo v tem programu, a trenutno že iščejo možnosti, da bi v prihodnje to storitev le pripeljali tudi v ZDA.
Družba Ikea bo letos tradicionalni črni petek izkoristila za osredotočanje na trajnostne pobude in spodbujanje trajnostnega življenja svojih strank. Stranke, ki bodo prodale svoje rabljeno pohištvo nazaj v Ikeo, bodo prejele Ikeino kartico za vračilo denarja brez končnega roka veljavnosti. Vrednost vračila bo odvisna od stanja pohištva, ki ga bodo stranke prodale. Za pohištvo, ki bo imelo status skoraj novega pohištva brez prask in poškodb, bo stranka lahko prejela 50 % prvotne cene. Za pohištvo v zelo dobrem stanju, z manjšimi praskami in poškodbami, bo stranka prejela 40 % prvotne cene, medtem ko bo za rabljeno pohištvo z več praskami in poškodbami dobila 30 % prvotne cene. Rabljeno pohištvo, brez kakršnih koli popravil in obnove, bo Ikea prodajala v posebnem »second hand« oddelku rabljenega pohištva. Vsak izdelek, ki ga ne bo mogoče preprodati, bodo reciklirali ali pa podarili projektom lokalnih skupnosti.
Nova storitev je že vzbudila zanimanje številnih ljubiteljev Ikea pohištva. A v program ne bodo zajeti vsi pohištveni izdelki podjetja, temveč le predalniki, omare in police za knjige, vse vrste miz, garderobne omare in ne-oblazinjeni stoli.
Nova storitev družbe Ikea je v nasprotju z agresivno marketinško kampanjo, ki jo je Ikea uporabljala v prvih letih novega tisočletja in je z njo spodbujala potrošnike k pogosti zamenjavi izdelkov in prodaji pohištva za enkratno uporabo. Skoraj 20 let kasneje je družba sprejela strategijo trajnosti, s katero se bo med drugim zavzemala za spodbujanje trajnostne potrošnje in za boj proti podnebnim spremembam.
Hege Saebjornsen, vodja trajnostnega razvoja Ikee v Združenem kraljestvu in na Irskem, je dejal, da je "biti krožen" dobra poslovna priložnost in hkrati odgovornost, saj podnebna kriza od nas zahteva, da korenito premislimo o svojih potrošniških navadah.
Družba Ikea, ki jo je leta 1943 ustanovil švedski podjetnik Ingvar Kamprad in se je do danes razširila na lokacije v več kot 40 državah, tudi načrtuje, da bo do leta 2030 postala "podnebno pozitivna", saj namerava drastično zmanjšati emisije toplogrednih plinov, hkrati pa shranjevati ogljik.
Vodstvo Ikee je nekatere izzive svojih trgovin neposredno povezalo s podnebnimi spremembami. Januarja letos je izvršni direktor Ikee Jesper Brodin, na svetovnem gospodarskem forumu v švicarskem Davosu dejal, da Ikea že čuti vpliv podnebnih sprememb. V času hudih poplav v ZDA so bile Ikea trgovine začasno zaprte, pa tudi požari v Avstraliji so povzročili škodo poslovanju družbe.
Viri: Factiva, International New York Times
Več informacij o globalnih trendih na področju lesne in pohištvene industrije