Izzivi rusko ukrajinske krize, 9. - 13. maj, povzetek objav

ponedeljek, 16. maj 2022
 

Dogajanja na ruskem trgu

 
Iz ruskega trga se umika skupina Carlsberg Group, Coca -Cola pa je napovedala prekinitev dobave sestavin za svoje pijače na ruskem trgu.
 
Rubelj se še naprej krepi. Nemogoče je napovedati, kako dolgo in sploh kako se bo tečaj gibal v naslednjih dneh/tednih/mesecih. Ekonomski strokovnjaki so sicer pred časom predvidevali tečaj okoli 110 rubljev za 1 evro, vendar temu ni tako.

Nakupni tečaj za 1 evro se je 6. maja gibal okoli 70 rubljev.

 

Odziv držav na vojno v Ukrajini

Nemčija


Po podatkih nemškega Zveznega statističnega urada se je kljub zahodnim sankcijam skupni nemški uvoz iz Ruske federacije marca letos vrednostno povečal za 77,7 %. Ključni razlog je v podražitvi cen surovin. Najpomembnejše uvoženo blago iz Ruske federacije predstavljata surova nafta in zemeljski plin.
 
Nemški izvoz v Rusijo pa se je marca zmanjšal za 58,7 %. Še posebej močno je upadla prodaja strojev.

 

Ukrajina 

Ukrajina je pripravila in predstavila glavne usmeritve  načrta oživitve gospodarstva Ukrajine po vojni

Načrt temelji na devetih ključnih načelih, ki poleg popolnega dostop do trgov EU in G7, vzpostavitev logističnih poti v smeri zahoda, prehoda z izvoza surovin na predelavo v panogah, ki zagotavljajo največje izvozne prihodke ter razvoj domačega vojaško-industrijskega kompleksa.

Pri obnovi Ukrajine bodo sodelovala ukrajinska podjetja in proizvajalci. To bo dalo zagon gospodarstvu, ustvarilo nova delovna mesta, oživilo podjetniško dejavnost.


 

Izzivi po panogah

Logistika

 
Zaradi rusko-ukrajinske vojne se je v Evropi število prostih delovnih mest za voznike tovornjakov povečalo iz ocenjenih 380.000 do 425.000 ob koncu leta 2021 na še dodatnih 166.000.
 
Gre za voznike tovornjakov iz Ukrajine, Belorusije in Rusije, ki so delali v Evropi in so zaradi vojne zapustili svoje službe, kažejo podatki študije o evropskem cestnem tovornem prometu, ki jo je izvedlo Združenje za mednarodni cestni promet (Astic). 
 
Evropo pesti veliko pomanjkanje poklicnih voznikov težkih tovornjakov, kar je posledica več dejavnikov, kot so visoki ekonomski stroški dostopa do tega poklica, potrebna fizična moč, slabi delovni pogoji, stagnacija plač in nizka družbena prepoznavnost poklica.

S pomanjkanjem voznikov težkih tovornjakov se srečujejo tudi na drugih delih sveta, na primer na Japonskem in v ZDA.
 
Po ruski invaziji je Ukrajina razglasila vojaško izredno stanje. Moškim, starim od 18 do 60 let, je bilo prepovedano zapuščati državo. Tako tisti, ki so delali kot vozniki tovornjakov, niso mogli oditi iz države, medtem ko so se mnogi drugi, ki so živeli v tujini, vrnili v Ukrajino.
 
Glede na razmere tudi dovoljenja za prebivanje oziroma delovna dovoljenja ruskim in beloruskim voznikom niso bila podaljšana, nekateri delodajalci v Evropi pa so prekinili pogodbe z vozniki tovornjakov iz teh dveh držav.

 

Ukrepi EU kot odziv na rusko vojaško agresijo

 
Evropska Unija je do sedaj sprejela pet svežnjev omejevalnih ukrepov. Več o ukrepih ter seznam blaga in tehnologij, za katere velja prepoved izvoza je na voljo na tej povezavi.

 
 

Preberite tudi: 



Naše najnovejše objave vezane na izzive rusko-ukrajinske krize.
 

Kje v času rusko-ukrajinske krize iskati nove poslovne priložnosti?