Katere države beležijo najvišjo rast trga brezalkoholnega piva?

četrtek, 15. maj 2025


Nekatere države beležijo visoko rast trga brezalkoholnega piva, medtem ko je v nekaterih državah povpraševanje zelo skromno.
Kateri so glavni dejavniki rasti trga in kateri so najbolj perspektivni trgi za rast?

 

Razlike v porabi piva so po posameznih državah velike

Nemčija je največji svetovni trg piva z 0 % vsebnostjo alkohola. Po podatkih GlobalData je bilo leta 2023 v državi porabljenih 10,4 mio hektolitrov brezalkoholnega piva ter 73 mio hektolitrov alkoholnega piva.

Češka je največji trg piva po porabi na prebivalca. Leta 2023 je bilo v državi popitih približno 1,3 mio hektolitrov brezalkoholnega piva, kar predstavlja več kot 8 % celotne porabljene količine piva v tistem letu. Glede na tržni delež se Češka uvršča na 2. mesto na seznamu držav z največjo porabo piva.

Kitajska je največji svetovni trg piva. Čeprav so na Kitajskem leta 2023 popili več kot 5-krat več alkoholnega piva kot Nemčija, so tam popili 40-krat manj piva z 0 % vsebnostjo alkohola, skupno le skromnih 250.000 hektolitrov.
 
Rast trga brezalkoholnega piva ni najvišja v državah, kjer je poraba piva visoka.

Vsekakor so države, kjer pivo ni priljubljeno, tudi neperspektivne za prodajo piva z 0 % vsebnostjo alkohola.

Vendar pa visoka poraba piva sama po sebi ni dovolj za rast trga brezalkoholnega piva. V nekaterih državah je pivo sicer del tedenskih navad in prehrane, vendar je povpraševanje po pivu z 0 % vsebnostjo alkohola zelo majhno.


 

Zakaj so nekatere države hitreje sprejele brezalkoholno pivo kot druge?

Nemčija je največji trg brezalkoholnega piva na svetu, tako glede absolutne količine kot tržnega deleža. Pivo z 0 % vsebnostjo alkohola je v Nemčiji v letu 2023 predstavljalo 14,2 % vseh popitih litrov.

Japonska in Španija, ki sta prav tako pomembna trga piva, sta se leta 2023 uvrstili na 2., oziroma na 3. mesto glede porabe brezalkoholnega piva. Poraba v obeh državah je bila v primerjavi z Nemčijo še vedno skromna, 3,1 mio hektolitrov na Japonskem in 2,9 mio hektolitrov v Španiji, v primerjavi z 10,4 mio hektolitrov v Nemčiji. V letu 2023 je brezalkoholno pivo predstavljalo 6,2 % prodaje piva na Japonskem in 6,7 % v Španiji.

V Nemški zvezi pivovarjev (DBB) priljubljenost brezalkoholnega piva v Nemčiji pripisujejo vse večjemu zanimanju pivcev za zdravje. Skoraj vsak 2. Nemec pije brezalkoholno pivo. V zadnjih 20 letih so brezalkoholna piva in mešane pivske pijače postale pijače za vsak življenjski slog. Številna brezalkoholna piva so tudi mineralna in izotonična, tako da telo sestavine še posebej enostavno predeluje in uporablja, kar je prednost, ki jo cenijo predvsem športniki. Zato so brezalkoholne pijače še posebej priljubljene na različnih športnih prireditvah, kot so maratoni, mestni teki ali kolesarske dirke.

Poleg Nemčije so v Evropi vodilni trgi brezalkoholnega piva še Španija, Poljska, Francija in Češka. Zunaj Evrope so med vodilnimi trgi še Japonska, Brazilija in ZDA.

V Aziji so razmere drugačne, pri čemer je Japonska edini večji trg brezalkoholnega piva. To ni posledica pomanjkanja pitja piva v Aziji. Kitajska in Vietnam sta na primer velika trga piva, vendar je doslej le na Japonskem prišlo do večjega zanimanje za brezalkoholno pivo, k čemer so prispevali kulturni in regulativni dejavniki na Japonskem. Priljubljenost brezalkoholnega piva na Japonskem se je znatno povečala po reviziji zakona o cestnem prometu leta 2007, ki je uvedla strožje kazni za vožnjo pod vplivom alkohola. Poleg tega je starajoče se prebivalstvo Japonske privedlo do tega, da se je več potrošnikov preusmerilo z običajnega piva na brezalkoholne alternative.

V nekaterih delih sveta še skoraj ni trga za pivo z 0 % deležem alkohola. V nekatere države bo ta nov trend prišel šele z zamikom, medtem ko nekateri trgi verjetno nikoli ne bodo sprejeli brezalkoholnega piva.

Države Bližnjega vzhoda in v Afrike so zelo majhni trgi za alkoholno pivo, zato tudi brezalkoholne različice nimajo veliko perspektive.

Nekatere države, ki so veliki trgi za konvencionalno pivo, prav tako ne sprejemajo brezalkoholnega piva. Takšen je primer Kitajska, ki je največji svetovni trg piva. V letu 2023 so ga v državi popili 420 mio hektolitrov. Brezalkoholno pivo na Kitajskem predstavlja le 0,1 % skupnega trga konvencionalnega in brezalkoholnega piva.
 

Drugi dejavniki povpraševanja po brezalkoholnem pivu

Povpraševanje po pivu z 0 % vsebnostjo alkohola je povezano tudi s ceno, saj je cena za takšno pivo precej višja v primerjavi z alkoholnim pivom in drugimi brezalkoholnimi pijačami.

V nekaterih državah, kjer pivo velja bolj za luksuzni izdelek, je pivo z 0 % alkohola potrošnikom težko prodati. Zato so trgi, kjer pivo z 0 % deležem alkohola še ni tako razvito, pogosto tisti, kjer je cena na liter relativno visoka glede na povprečni dohodek.

Glede na nominalni BDP Kitajska, ZDA, Indija, Rusija in Mehika nikakor niso najrevnejše države na svetu, vendar so v teh državah tudi velike dohodkovne razlike. Večina potrošnikov v teh državah ima zato raje cenejšo brezalkoholno pijačo kot pivo z 0 % deležem alkohola.

Povpraševanje po brezalkoholnem pivu je torej odvisno od 3 glavnih dejavnikov, denarja, zdravja in predpisov. V nekaterih državah lahko policijski nadzor nekatere potrošnike spodbudi k pitju piva brez alkohola, v drugih državah pa je povod za pitje lahko že visoka cena taksija za vožnjo domov.
 


Viri:
  • Factiva
  • Just-drinks
  • Foto: iStock
 

Preberite še:

Globalni trendi na področju hrane in pijače



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: