Kitajski BYD odpira evropski poslovni in razvojni center na Madžarskem
BYD v Budimpešti odpira evropski poslovni in razvojni center
Največji kitajski proizvajalec električnih vozil (EV) BYD seli svoj evropski sedež iz Nizozemske na Madžarsko, v okviru novo podpisanega sporazuma o strateškem sodelovanju z madžarsko vlado.BYD bo v Budimpešti ustanovil poslovni in razvojni center, v katerega bo investiral 100 mlrd HUF ali približno 253 mio EUR, madžarska vlada pa bo zagotovila nepovratna sredstva v višini 20 milijard HUF ali 50,5 mio EUR.
Prvi projekt se bo osredotočal na integracijo inteligentnih tehnologij v sodobno mobilnost, drugi pa na razvoj tehnologij elektro-mobilnosti naslednje generacije.
Novi center bo ustvaril 2.000 novih delovnih mest, od tega približno 90 % za ljudi z univerzitetno izobrazbo, predvsem inženirje.
Vsaj 50 % patentov, ki jih bo center proizvajal, bo registriranih na Madžarskem, poleg tega pa so bile sprejete zaveze k sodelovanju s čim več lokalnimi podjetji in dobavitelji.

Naložbeni projekt utrjuje status Madžarske kot evropskega središča BYD
Leta 2024 se je BYD odločil, da zgradi svojo prvo evropsko proizvodno tovarno v Szegedu na jugu Madžarske. Gre za naložbo v vrednosti 3,6 do 4,1 mlrd EUR, katere cilj je v 1. fazi proizvesti do 200.000 vozil letno, nato pa se zmogljivost lahko poveča na 350.000 vozil letno. Proizvodnja naj bi stekla do konca leta 2025. Podjetje BYD bo s tem postalo 1. kitajsko podjetje, ki bo proizvajalo osebne avtomobile v Evropi.Industrijski viri so že konec leta 2024 nakazovali, da bo Madžarska postala regionalni sedež podjetja BYD, kar odraža agresivno prizadevanje vlade za kitajske industrijske vlagatelje.
BYD že načrtuje tudi odprtje 2. tovarne v Turčiji in išče še 3. evropsko lokacijo, ki naj bi bila znana v prihodnjih 18 mesecih.
BYD je leta 2017 na Madžarskem odprl svojo 1. tovarno električnih avtobusov za celinsko Evropo, v katero je investiral 16 mio EUR. Podjetje v svoji tovarni v Komaromu na meji s Slovaško letno sestavi 400 vozil. Podjetje upravlja tudi 2 bazi na obrobju prestolnice.
BYD, ki je začel kot proizvajalec baterij, je leta 2024 prehitel Teslo in postal največji proizvajalec električnih avtomobilov na svetu.
Kitajske naložbe so nepogrešljiv motor madžarske gospodarske rasti
V zadnjih letih je Madžarska privabila številne velike kitajske naložbene projekte, večinoma povezane s proizvodnjo baterij in EV.Kitajska se uvršča med 3 največje vlagateljice na Madžarsko. V nekaterih letih je bila Kitajska celo največja vlagateljica v državi. To pomeni, da so kitajske naložbe postale pomemben, celo nepogrešljiv motor madžarske gospodarske rasti.
Kitajska igra tudi ključno vlogo pri financiranju modernizacije Madžarske.
Madžarski predsednik vlade Viktor Orban privablja kitajska podjetja v državo z davčnimi olajšavami in infrastrukturnimi projekti.
Lansko leto je Orban tudi gostil kitajskega predsednika Xi Jinpinga med njegovim prvim evropskim potovanjem po letu 2019.
Orban se od vrnitve na oblast leta 2010 zavzema za zunanjo politiko odpiranja proti vzhodu in si prizadeva za tesnejše gospodarske vezi s Kitajsko, Rusijo in drugimi azijskimi državami.

Viri:
- Factiva
- Bne IntelliNews
- Agence France Presse
- Xinhua News Agency
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Madžarska privablja kitajske proizvajalce avtomobilskih delov
Poslovno okolje Madžarske
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.