Kolesarska industrija okreva in vzbuja zanimanje investitorjev
Kolesarska industrija je po nekaj turbulentnih letih ponovno na poti okrevanja
Med pandemijo Covid-19 je prišlo do visoke rasti prodaje koles po vsem svetu, kar je bila posledica omejitvenih ukrepov med pandemijo.Prodaja koles je po končani pandemiji upadla, zdaj pa se prodaja spet povečuje, pa tudi napovedi analitikov za prihodnjih nekaj let so ugodne.
Študija, ki sta jo julija 2024 objavila ameriška investicijska banka Houlihan Lokey in svetovalno podjetje Kearney, napoveduje visoko rast globalnega kolesarskega trga in velik potencial kolesarske industrije za investitorje.
Razlogi za to optimistično prihodnost so predvsem povečana elektrifikacija, pojav novih modelov na trgu, zavezanost nekaterih vlad čisti mobilnosti, širjenje kolesarskih stez ter naraščajoči življenjski stroški.
Vsi ti razlogi so povzročili, da so številni potrošniki ponovno začeli razmišljati o nakupu kolesa kot alternativi vozilu z notranjim izgorevanjem.
Rast trga koles poganjajo predvsem e-kolesa
V Nemčiji so na primer e-kolesa leta 2011 predstavljala le 8 % vseh prodanih koles, v letu 2023 pa že 53 %.Tudi na nekaterih drugih evropskih trgih, kot so Španija, Nizozemska, Belgija, Avstrija in Švica, se je delež e-koles v tem obdobju prav tako povečal na približno 50 %, v drugih evropskih državah pa na približno 27 %.
Do leta 2028 naj bi se delež e-koles po vsej Evropi povečal na 39 %.
V severni Ameriki je sprejemanje e-koles nekoliko počasnejše. Po ocenah bo delež e-koles v obdobju naslednjih 5 let zrasel s približno 5 % na 10 %.
Po Evropi se krepijo tudi lizing sheme za kolesa, kar bo še nadaljnje prispevalo k rasti trga.
Preberite še: Velik potencial v lizingu električnih službenih koles
Vlagatelji vidijo kolesarsko industrijo kot donosen posel, v katerega bodo vlagali v prihodnjih letih
Glavni dejavniki, ki spodbujajo vlagatelje, da investirajo v kolesarsko industrijo, so:- Raven zalog se bo po napovedih ponovno uravnotežila, s tem bo tudi konec velikih masovnih popustov in marže se bodo ponovno dvignile.
- Drugi val sprejemanja e-koles bo spodbudil višje cene. E-kolesa so običajno bistveno dražja od običajnih zaradi njihovih naprednih komponent, kot so električni motorji, baterijska tehnologija in bolj zapletena proizvodnja. Zaradi povečevanja prodaje e-koles se je med letoma 2011 in 2023 povprečna cena novega kolesa v Nemčiji povečala za 3,6 krat, s 495 EUR na 1.788 EUR.
- Ko se bo trg konsolidiral, bodo močne blagovne znamke ključni faktor diferenciacije, z višjimi cenami in večjim tržnim deležem.
- Vključevanje več komponent v vrednostno verigo bo znamkam koles prav tako omogočilo višje marže.
- Večji dostop do kapitala in strokovnega znanja s strani strateških investitorjev bo industriji koles omogočil nadaljnji razvoj, optimizacijo poslovnih procesov ter prisotnost v različnih distribucijskih kanalih, vključno s spletno maloprodajo.
- Near-shoring bo zmanjšal tveganja v dobavni verigi, kar bo pozitivno vplivalo tudi na denarne tokove in dobiček.
V letu 2023 je bilo v kolesarski industriji po vsem svetu sklenjenih 66 prevzemnih in združitvenih poslov med proizvajalci, distributerji in med dobavitelji dodatne opreme. Leto prej, leta 2022, je bilo skupaj 96 prevzemov in združitev, leta 2021 pa 73.
Po izračunih Houlihana Lokeya so prevzemne in združitvene transakcije v globalni industriji koles lani dosegle 27 mlrd EUR. Transakcije naj bi leta 2025 dosegle 32 mlrd EUR, do leta 2028 pa že 38 mlrd EUR.

Viri:
- Factiva
- CE Noticias Financieras
- Houlihan Lokey
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrijeZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.