Velik potencial v lizingu električnih službenih koles

četrtek, 11. julij 2024
 

Prodaja koles upada – skladišča so polna

Nemška kolesarska industrija je v prvih 4 mesecih 2024 doživela precejšen padec. Zgodaj spomladi so vsi še upali na lepo vreme in kupce, ki bodo množično kupovali nova kolesa, kar pa se na žalost ni zgodilo. Velike zaloge proizvajalcem in trgovcem povzročajo težave, ki se bodo nadaljevale vsaj še do konca tega leta.

Pandemija Covid-19 je pospešila povpraševanje po kolesih. Hkrati je prišlo do velikih težav z dostavo, zaradi česar so trgovci na drobno povečali naročila, proizvajalci pa so povečali proizvodnjo. Toda povpraševanje potrošnikov je zaradi visoke inflacije upadlo.
Po podatkih Združenja nemške kolesarske industrije - ZIV je bila zaloga koles leta 2023 dvakrat višja kot običajno in je dosegla skupno 1,45 mio običajnih in e-koles in trenutno so skladišča še vedno polna.

Po podatkih ZIV je v Q1 2024 prodaja običajnih gnanih koles v Nemčiji medletno upadla za skoraj -19 % na 650.000 enot. Prodaja je v Q1 2024 upadla tudi v segmentu e-koles, ki je bil v zadnjih 5 letih v razcvetu, in sicer za 10.000 na skupno 800.000 enot.

Razlogov za upad prodaje je več:
  • neugodno vreme spomladi
  • splošna nenaklonjenost kupovanju
  • nemška flota koles je bila v treh koronskih letih popolnoma prenovljena, kar zmanjšuje trenutno povpraševanje.

Presežna ponudba koles je zmanjšala tudi uvoz koles v Nemčijo. Ta se je v Q1 2024 medletno zmanjšal skoraj za polovico.
 

Proizvajalci ponujajo velike popuste

Trenutna slaba situacija v industriji koles se kaže tudi na spletnih straneh priznanih blagovnih znamk, ki ponujajo velike popuste, predvsem pri dragih gorskih kolesih.
 
  • Ameriški proizvajalec Specialized je enega svojih top modelov za nemški trg znižal z 9.000 EUR na 5.850 EUR.
  • Nemški distributer koles Canyon je ceno električnega terenskega kolesa za vse velikosti znižal za 1.400 EUR na 4.600 EUR.

Glede na raziskavo münchenskega inštituta Ifo so kolesa eden od maloprodajnih sektorjev, kjer analitiki napovedujejo padec cen v bližnji prihodnosti.

Eden od glavnih dejavnikov padca cen je tudi ta, da bodo številni novi modeli kmalu prišli na trg in bo zato treba skladišča izprazniti.

Tudi v Združenju ZIV so optimistični, saj je povpraševanje po kolesih stalnica, zato ne dvomijo, da bo prodaja kmalu spet narasla, prav tako tudi proizvodnja koles in kolesarskih delov.
 

Velik potencial v lizingu službenih koles 

Eden od upov za rast kolesarske industrije je še dokaj novo področje, lizing službenih koles.

Po podatkih raziskave svetovalnega podjetja Deloitte se je prodaja podjetij, ki na trgu ponujajo lizing koles, v obdobju 2019 - 2023 povečala za petkrat in lani dosegla obseg 3,2 mlrd EUR.


Podjetniški lizing koles se je zdaj razvil v enega najpomembnejših gonil trga, kar krepi tudi stacionarno trgovino, saj so lokalni strokovnjaki za kolesa vključeni v skoraj 90 % sklenjenih pogodb.

Lizing službenih koles deluje tako, da zaposleni lahko najamejo službeno kolo preko delodajalca. Del bruto plače se nakaže lizing hiši. S tem se znižajo davki in socialni prispevki zaposlenih in tako na nek način država subvencionira nakup koles.

Deloittova študija kaže, da so lani na trg prihajala predvsem kolesa višjih kategorij. 80 % je bilo e-koles, povprečna cena pa je bila okoli 3.500 EUR.

Avtorji študije na področju lizinga službenih koles vidijo ogromen potencial. Približno tretjina ali 17 mio zaposlenih ima možnost lizinga koles, a ga je do sedaj dejansko uporabilo le približno 10 %. Poleg tega se nenehno povečuje tudi število sodelujočih podjetij. Približno dve tretjini dnevnih migrantov ima pot v službo, ki jo je mogoče opraviti s kolesom ali e-kolesom, kar je običajno hitreje in prinaša tudi več koristi za zdravje in okolje.


 

Sejem Eurobike 2024

V Frankfurtu je od 3. do 7. julija 2024 potekal vodilni svetovni sejem koles, Eurobike 2024.

Letos je bilo na sejmu prisotnih le 1.800 razstavljavcev, okoli 100 manj kot lani.

Na sejmu so predstavili novosti za naslednjo sezono.
Za testne vožnje je bilo na voljo 1.250 koles, e-koles, tovornih koles in e-skuterjev od 176 različnih proizvajalcev.

Ko se je sejem začel v Friedrichshafnu v 90 ih letih prejšnjega stoletja, so bila središče kolesarske scene gorska kolesa. To se je radikalno spremenilo, saj so zdaj v porastu predvsem e-kolesa. Leta 2023 so Nemci prvič kupili več e-koles kot klasičnih koles in sicer 2,1 mio e-koles, ter 1,8 mio klasičnih koles.
 
Eden od trendov v industriji je tudi personalizacija oziroma kolesa po meri kupcev.

Vse večje je tudi zanimanje za lahka e-kolesa, kamor sodijo e-gorska kolesa s polnim vzmetenjem, ki tehtajo manj kot 20 kg, ter mestna in treking e-kolesa.
 

 
Viri:
  • Factiva
  • Neue Presse
  • Bild
 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: