Le 4 letalske družbe od 30 največjih na svetu so v Q2 2020 ustvarile dobiček

četrtek, 24. september 2020

Po analizi Wall Street Journal, so od 30 največjih letalskih družb na svetu po prihodkih, le štiri od njih ustvarile dobiček v drugem četrtletju 2020. Vse te družbe imajo sedež v izvozno usmerjeni Južni Koreji ali na Tajvanu. K njihovemu uspehu je pripomoglo povečanje povpraševanja po tehnoloških komponentah in elektronskih napravah, saj več ljudi dela od doma, pa tudi po osebni zaščitni opremi, ki jo večinoma proizvajajo v Aziji. K uspehu je pripomoglo tudi stalno povpraševanje po avtomobilskih delih in drugem azijskem blagu.

Po podatkih mednarodnega letalskega združenja (IATA -International Air Transport Association) naj bi letos prihodki od tovornega prometa v industriji dosegli približno 111 mlrd USD. To je nekoliko več od prvotnih napovedi pred pandemijo, medtem ko se je napoved prihodkov od potniškega transporta za leto 2020 z začetnih 581 mlrd USD znižala na 241 mlrd USD. Prispevek tovornega transporta bo tako letos predstavljal več kot 25 % celotnih prihodkov industrije v primerjavi s povprečno 8 %.

Štirim letalskim družbam, ki so v Q2 2020 ustvarile dobiček, Korean Air Lines Co., Asiana Airlines Inc., China Airlines Ltd. in EVA Airways Corp., je delež tovornega transporta predstavljal med 72 % (Korean Air) do 93 % (China Airlines). Lani je bil ta odstotek največ 30 %.

Veliko letalskih družb je med pandemijo povečalo zmogljivosti za tovorni transport. Za prevoz tovora so začeli uporabljati potniška letala, nekateri so za namene prevoza tovora celo odstranili sedeže iz letalskih kabin.

Vsi štirje prevozniki, ki so v Q2 2020 ustvarili dobiček, so že pred pandemijo imeli precejšnje kapacitete za prevoz tovora. Povečanje njihovega dobička je posledica nizke ponudbe svetovnih letalskih prevoznih zmogljivosti, zaradi česar so se stroški pošiljanja blaga na skupnih poteh iz Azije v ZDA ali Evropo hitro povečali.

Korejska letalska družba Korean Air Lines, s sedežem v Seulu, je pred kratkim odstranila potniške sedeže na dveh letalih, na dodatnih dveh jih namerava še v kratkem. Regulatorji takšna letala še vedno obravnavajo kot potniška, kar pomeni, da lahko blago zdaj prepeljejo v določena mesta, kot je Yangon v Mjanmaru, ki so bila prej težko dostopna za tovorne flote. Prednost pa je tudi v njihovi omejitvi. Po letalskih pravilih se preoblikovano potniško letalo ne more večkrat ustaviti med letom, ampak lahko opravlja le krožne vožnje, kot je to običajno pri prevozu potnikov.



Pot za letalske prevoznike iz Južne Koreje in Tajvana se običajno začne s prevozom lokalno izdelanih visokokakovostnih elektronskih komponent na Kitajsko ali v jugovzhodno Azijo. Tam komponente raztovorijo, letalo pa natovori končne izdelke za  Evropo ali Severno Ameriko. Na povratku domov letala pogosto prevažajo svežo hrano in zdravila.

Večina ameriških letalskih prevoznikov večinoma ni odstranila sedežev iz letal, deloma tudi zato, ker je večina letov domačih in imajo letala ožje karoserije, ki nimajo ustreznih tovornih zmogljivosti. Kljub temu so ameriški letalski prevozniki že od začetka pandemije prevažali tovor, ki so ga namestili v trebuhe svojih letal. Od februarja 2020 je samo Delta Air Lines Inc prepeljala tovor že s 1.200 leti, kar je povprečju približno 50 letov na teden. Letalski prevoznik je odstranil sedeže z enega letala Boeing 777-200ER, kar je povečalo njegovo tovorno zmogljivost za 35 %. Letalo so prvič uporabili 11. septembra za čarterski let med Mumbaijem in New Yorkom. Delta, ki umika svojo floto 777, trenutno ne načrtuje preoblikovanja drugih letal.

Sedeže pa so iz letalskih kabin odstranili tudi drugi letalski prevozniki, med drugimi Air Canada, British Airways, Lufthansa AG, China Southern Airlines Co. in Emirates.

Letos naj bi po vsem svetu letelo približno 3 milijarde potnikov manj kot lani, letalske družbe pa bodo zmanjšale razpoložljive sedeže za približno polovico, od tega za približno dve tretjini na mednarodnih linijah.

V Q2 2020 (obdobje april-junij 2020) so štiri letalske družbe ustvarile dobiček iz poslovanja in sicer korejska družba Korean Air 90 mio USD, Asiana Airlines 19 mio USD,  tajvanski EVA Airways 6 mio USD in China Airlines, prav tako iz Tajvana, 92 mio USD, kar je več kot štirikrat več kot v enakem obdobju lani.

Viri: Factiva, The Wall Street Journal

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike