Mednarodni turistični sejem Fitur 2025 je presegel vse rekorde
Fitur 2025 - 255.000 obiskovalcev in gospodarski učinek v višini 445 mio EUR
V Madridu v Španiji je od 22. do 26. januarja potekel že 45. turistični festival Fitur. Letos ga je obiskalo rekordnih 255.000 ljudi, ekonomski učinek sejma je znašal 445 mio EUR.Te številke nakazujejo na trajno rast sektorja v bližnji prihodnosti.
Fitur 2025 je združil institucije, podjetja in strokovnjake iz turističnega sektorja iz 156 držav in več kot 9.500 podjetij.
Sejem pa ni le privabil velikega števila udeležencev, ampak je v Madridu ustvaril tudi gospodarski učinek v višini 445 mio EUR. Še posebej je imel pozitiven učinek na področjih mobilnosti, gostinstva, hotelirstva in kulture.
Dobri poslovni rezultati sejma kažejo, da je svetovna turistična industrija v razcvetu in si je popolnoma opomogla od negativnih učinkov pandemije Covid-19.
Po podatkih UN Tourism je globalni turistični sektor v letu 2024 dosegel obseg 1,4 mlrd prihodov mednarodnih turistov. Španija je lani prav tako dosegla zgodovinske številke s 94 mio obiskovalcev.
Trajnost, diverzifikacija in umetna inteligenca
Fitur 2025 je dal poseben poudarek trajnosti, ki je eden od največjih izzivov turističnega sektorja, diverzifikaciji ponudbe in vključevanju inovativnih tehnologij.Najpomembnejši trendi, o katerih so razpravljali na sejmu, so športni, filmski in jezikovni turizem, s poudarkom na vključujočih in konkurenčnih modelih, ki bodočim generacijam zagotavljajo pravico do potovanja.
Tehnologija je imela posebno vlogo na forumih Fitur TechY in Travel Technology, ki sta se osredotočala na vpliv umetne inteligence (AI) v upravljanju turizma.
Več kot 100 podjetij je predstavilo inovativna orodja za rezervacije in personalizirane potovalne izkušnje, medtem ko je bila generativna umetna inteligenca osrednja tema predstavitev.

Fitur 2026
Organizatorji sejma se že pripravljajo na Fitur 2026, ki bo potekal od 21. do 25. januarja 2026.Država partnerica bo Mehika, ki bo prevzela vlogo od letošnje partnerice Brazilije.
Na sejmu bodo razširili ponudbo še ne 10. paviljon, napovedujejo pa tudi povečano število razstavljavcev in obiskovalcev.
Španija bo do leta 2035 ostala med najbolj privlačnimi turističnimi državami
WTTC napoveduje, da bo Španija do leta 2035 ostala med najbolj privlačnimi turističnimi državami ter bo beležila rekordne gospodarske učinke od turizma.Medtem ko je leta 2024 španski turistični sektor ustvaril 15,2 % BDP države, WTTC napoveduje, da se bo leta 2035 ta znesek povišal na 17 %.
Po napovedih se bo v prihodnjih 10 letih povečalo tudi zaposlovanje v španskem turističnem sektorju. Trenutno ta ustvarja več kot 3 mio delovnih mest. Ta številka bi lahko v naslednjem desetletju narasla na 3,75 mio.
Po podatkih WTTC, ki zajemajo prve 3 mesece leta 2025, so mednarodne letalske rezervacije v Madridu narasle za 7 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. Destinacije, kot so Lanzarote (+19 %), Sevilla (+6 %) in Tenerife (+6 %), izstopajo s trajno rastjo.
Po drugi strani pa so druge destinacije z velikim dotokom turistov, kot so Barcelona, Malaga, Las Palmas in Alicante, ohranile stabilen tok mednarodnih potnikov s podobnimi stopnjami prihodov kot leta 2024.
Čeprav bodo letos prevladovali turisti iz Francije, Združenega kraljestva in Nemčije, bo opazna rast tudi na drugih izvornih trgih, kot so Irska (+26 %), Grčija (+20 %), Brazilija (+19 %), ZDA (+12 %) in Avstrija (+10 %).

Luksuzni, kongresni in športi turizem kot priložnost za španski turistični sektor
Raznolikost turizma v Španiji se ne odraža le v prihodu turistov iz več držav, ampak se kaže tudi v širitvi ponudbe, pri čemer je opazna rast luksuznega in športnega turizma.Veliko je povpraševanja po luksuzni ponudbi v Španiji. V velikih mestih, zlasti v Madridu, je tudi vse več hotelov s 5 zvezdicami, pa tudi številna druga turistična središča se usmerjajo v luksuzne stranke.
Po drugi strani pa se Španija sooča z izzivom pritegniti višji odstotek kongresnega turizma, s šibkejšimi številkami v tem segmentu, kar po mnenju WTTC vsekakor ponuja številne priložnosti.
Športni turizem v Španiji ustvari na nacionalni ravni 3,3 % BDP. Ta segment predstavlja širok ekosistem, in ima nedvomno velik pomen za Španijo.
Španija je tudi dom zelo pomembnih podjetij in subjektov v športnem sektorju. Poleg klubov, zlasti nogometnih, na mednarodni ravni izstopajo še LaLiga, Dorna in EuroLeague.
Viri:
- Factiva
- El Periódico de España
- CE NoticiasFinancieras
- WTTC
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju turizma
Trendi, ki bodo zaznamovali globalni turizem v letu 2025
Razcvet turizma v Španiji je spodbudil vlagatelje
Poslovno okolje Španije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.