Na Švedskem bodo zgradili največjo polnilno postajo in park baterij za tovorna EV
Projekt največje polnilne postaje in akumulatorskega parka na Švedskem
V Malmöju bodo zgradili največjo švedsko polnilno postajo in akumulatorski park za električna tovorna vozila. Projekt delno financira švedska agencija za varstvo okolja v okviru pobude Klimatklivet.V projektu sodelujejo podjetja Soltech Energy Solutions, Falkenklev Logistik, Scania in Kempower.
Projekt naj bi bil končan konec leta 2023 in je del Falkenkleve pobude za trajnostni razvoj. Naložba vključuje tudi 1,5 ha velik solarni park v Perstorpu (Skåne) ter 5 na novo kupljenih električnih tovornjakov družbe Scania.
Podjetje Falkenklev Logistic s tem zaključuje še en korak v svoji naložbi v trajnost. Sončna energija v novem solarnem parku najprej ustvari zeleno elektriko, ki jo podjetje prenesejo v lokalno električno omrežje, nova električna tovorna vozila podjetja pa se bodo nato polnila v novi kombinirani hitri polnilnici in baterijskem parku.

Polnilna postaja bo na voljo tudi za javnost
V parku baterij se bo v začetku lahko polnilo 22 vozil hkrati. Pozneje se bo kapaciteta parka razširila še za 18 vozil.Polnilnica in akumulatorski park bosta tudi čez dan odprta za javnost za polnjenje električnih avtomobilov.
Električna tovorna vozila se bodo v novem baterijskem parku lahko polnila ponoči, medtem ko bo javno polnjenje na voljo podnevi.
Podjetje Scania bo k projektu in k trajnostnemu transportnemu sistemu prispevalo s prodajo električnih tovornjakov.
Delovanje trajnostnega transportnega sistema v projektu
Solarni park ustvari več kot 1 mio kilovatnih urElektrika, ki jo bo proizvedel solarni park v Perstorpu, Skåne, se bo prodajala in napajala v lokalno električno omrežje. Solarni park bo velik približno 15.000 m2. Z električno energijo, ki jo bo proizvedel solarni park, bi lahko električni avtomobil prevozil približno 400.000 km.
Polnilna postaja krepi električno omrežje in zagotavlja varno polnjenje
Nov akumulatorski park bo opremljen z 2 MW baterijami, da bo zagotovljena zmogljivost polnilnic. S tem bo 22 polnilnih postaj varnih in zanesljivih. Polnilnice v parku bodo čez dan na voljo javnosti, kar bo prispevalo k zelenemu prehodu avtomobilske industrije na Švedskem.
Dostava vozil na zeleno elektriko
Falkenklev transports bo nato lahko izvajal svoje dostave na zeleno elektriko. Logistično in transportno podjetje bo prav tako neodvisno od nihanja cen elektrike in goriva, saj bo novi solarni park v lokalno električno omrežje dobavil več kot 1 mio kilovatnih ur.
Elektrifikacija švedskega prometnega sektorja
Elektrifikacija prometnega sektorja je v fazi popolne preobrazbe in si prizadeva doseči podnebne cilje Švedske.Prometni sektor mora biti brez emisij najkasneje do leta 2045. Da bi število vozil na električni pogon povečali na zaželeno stopnjo, pa so potrebna večja vlaganja v krepitev polnilne infrastrukture.
Švedska vlada pospešuje elektrifikacija prometnega sektorja, saj si prizadeva za zmanjšanje vpliva prometnega sektorja na podnebje, zmanjšati odvisnost Švedske od uvoženih fosilnih goriv in okrepiti konkurenčno prednost švedske industrije.
Vlada si prizadeva identificirati skupne priložnosti in razpravljati o potrebi po nadaljnjem povezovanju evropskih energetskih in prometnih sektorjev, da bi omogočila povečano elektrifikacijo vseh načinov prevoza (cestnega, železniškega, ladijskega in letalskega).
Viri: Factiva, Modular Finance
Preberite še:
Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Globalni trendi na področju zelene tehnologije
Priložnosti na švedskem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.