Nemška e-trgovina je ponovno v trendu rasti

torek, 29. julij 2025

Po 5 zaporednih četrtletjih rasti se je nemška e-trgovina ponovno vrnila k trendu rasti

Najnovejši podatki nemškega združenja za e-trgovino BEVH kažejo, da se je spletna prodaja v Nemčiji letos okrepila in močneje raste.

Spletna prodaja blaga na drobno se je v prvi polovici leta 2025 povečala za 3,5 % v primerjavi z enakim obdobjem lani in dosegla skupno 39,84 mlrd EUR. Povečanje je v veliki meri posledica močnejše rasti v Q2 2025, ko se je prodaja povečala za 3,8 %, po 3,2 % povečanju v Q1 2025.

Digitalne storitve, kot so rezervacije potovanj in nakup vozovnic, so s 4,4 % medletnim povečanjem na 3,9 mlrd EUR, prehitele segment blaga, kar poudarja širši digitalni premik v potrošniških navadah.

Pozitiven zagon v prvi polovici leta 2025 sledi zmernemu okrevanju v letu 2024, s katerim se je končalo obdobje 2 zaporednih let upadanja.

Po 5 zaporednih četrtletjih rasti se je nemška e-trgovina ponovno vrnila k trendu rasti.

Vendar trg postaja vse bolj koncentriran in vsi trgovci na drobno niso del tega pozitivnega trenda. Konkurenca postaja vse ostrejša, potrošniki pa ostajajo zelo občutljivi na cene.

Skupna napoved BEVH in inštituta EHI Retail Institute, za celotno leto 2025 predvideva 2,5 % rast spletne prodaje blaga v Nemčiji.

 

Izboljšanje zaupanja potrošnikov

Kljub šibki gospodarski uspešnosti države se je zaupanje potrošnikov izboljšalo. V BEVH poudarjajo, da se nakupovalno razpoloženje Nemcev počasi, a vztrajno vrača.

To koristi predvsem spletni trgovini, saj ljudi v njihovem vsakdanjem digitalnem življenju najbolje doseže prek družbenih medijev, aplikacij in umetne inteligence. 


Umetna inteligenca kot nakupovalni spremljevalec

Glede na poročilo BEVH, je umetna inteligenca (AI) že začela igrati podporno vlogo pri spletnem nakupovanju Nemcev.
Skoraj vsak 5. nemški potrošnik (19,3 %) poroča, da za priporočila izdelkov uporablja orodja AI, kot je ChatGPT.

Vendar pa ta orodja še zdaleč niso najpomembnejši faktor nakupne odločitve. Večina, 6 od 10 nemških potrošnikov pravi, da nikoli ali pa bi le redko sledili predlogom, ki jih ustvari AI, ne da bi opravili še lastno raziskavo.
 

Najvišjo rast je beležil segment mode

Po podatkih BEVH je največjo rast spletne prodaje v Q2 2025 zabeležil segment mode, zlasti pri čevljih (+7,6 %) in oblačilih na splošno (+5,2 %). Vendar pa je izstopal sektor tekstila za dom in gospodinjstvo, ki se mu je prodaja povečala za 10,5 %.

Zaradi porasta digitalnih receptov so visoko rast prodaje beležile tudi spletne lekarne. Spletna prodaja zdravil se je v Q2 2025 povečala za 7,2 %.

A nekateri segmenti niso bili preveč uspešni. Spletna prodaja avtomobilske in motoristične opreme se je zmanjšala za -6 %, elektronike in telekomunikacij za -3,7 %, knjig, e-knjig in avdio knjig pa za -2,2 %.
 

Zmagovalci in poraženci med različnimi modeli maloprodaje

BEVH je v poročilu poudaril, da so bili različni maloprodajni modeli v Q2 2025 tudi različno uspešni.

Največjo rast prodaje so zabeležile spletne prodajne platforme (+5,9 %), tesno pa jim je sledila prodaja D2C (prodaja proizvajalcev neposredno potrošnikom), ki se je povečala za 5,6 %.

Trgovci na drobno, ki upravljajo lastne spletne trgovine, so po slabših četrtletjih zabeležili zmerno izboljšanje v višini 2,7 %.

Večkanalni trgovci na drobno so se prav tako še naprej soočali s težavami, saj je spletna prodaja v primerjavi z enakim obdobjem lani padla za -2,8 %.
 

Azijske platforme dosegajo velike dobičke

Eden najpomembnejših dogodkov v Q2 2025 na trgu spletne prodaje v Nemčiji, je bil vzpon azijskih platform za e-trgovino, kot so Temu, Shein in AliExpress.

Njihov delež v skupnih naročilih v Nemčiji se je s 5,5 % v Q2 2024 povečal na 6,4 % v istem obdobju letos.

V modi je njihov vpliv še bolj dramatičen: 14,1 % vseh modnih naročil je šlo na te platforme, v kategoriji modnega nakita pa ta številka presega 28 %.

Od aprila do junija 2025 se je prodaja na teh platformah povečala za več kot 37 % in skupaj znašala skoraj 1 mlrd EUR. To pomeni, da je več kot tretjino vse rasti e-trgovine v Q2 2025 ustvarila azijska konkurenca.
 
Viri:
  • Factiva
  • CEP Research
  • BEVH
  • Foto: iStock


Preberite še:

Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Trendi globalnega trga spletnih prodajnih platform v letu 2025

Evropa bo pri spletni prodaji potrošniškega blaga prehitela Kitajsko in ZDA

Poslovno okolje Nemčije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: