OI Pariz 2024 so bile najbolj digitalne OI v zgodovini
Športni dogodki ponujajo odlične priložnosti za sodelovanje z blagovnimi znamkami. To še posebej velja za letošnje OI Pariz 2024, saj je Pariz središče trgovine in kulture.
Letošnje OI Pariz 2024 je zaznamovalo obdobje pospešenega sprejemanja digitalnih tehnologij s strani podjetij in potrošnikov, zato so bile to doslej najbolj digitalne OI v zgodovini.
Največje število digitalnih gledalcev na spletu in na mestu
OI Pariz 2024 je obiskalo več kot 15 mio športnih navdušencev in turistov, kar je največ doslej. V Tokiu 2020 je bilo le 43.000 obiskovalcev, v Riu 2016 pa nekaj več kot 1 mio obiskovalcev.Poleg tega pa so imele OI Pariz 2024 tudi največ digitalnih gledalcev.
Z več kot 5 milijardami uporabnikov interneta v letu 2024 je 64 % svetovnega prebivalstva dnevno v interakciji z več digitalnimi platformami.
Letošnje OI so navijači lahko doživeli tudi prek digitalnih platform. Uradna aplikacija, s funkcijami, kot so razpored iger, rezultati, medalje in interaktivni zemljevidi, je med majem in julijem 2024 beležila več kot 21 mio prenosov v napravah iOS in Android.
Navijači iz ZDA, Združenega kraljestva in Francije so bili najpogostejši uporabniki iOS-a, medtem ko so bili indijski, brazilski in kolumbijski navijači najpogostejši uporabniki Androida.
Najbolj popularna je bila uporaba razširjene resničnosti (AR). Partnerstvo dogodka z ameriškim tehnološkim podjetjem Snapchat Inc je vodilo do zanimivih filtrov AR, dostopnih prek digitalnih in fizičnih vmesnikov prek uradne aplikacije, uradnih plakatov, prizorišč tekmovanj in ulic Pariza. Prekrivanje virtualnih slik v fizičnih okoljih je ključni primer uporabe AR. OI v Parizu 2024 so to izkoristile za počastitev 100. obletnice OI v Parizu leta 1924. Navijači so lahko uporabili QR kodo za aktiviranje olimpijskih rekordov v realnem času prek AR izkušnje.
Povezovanje z navijači nove generacije in športniki
V juliju 2024 je uradno spletno mesto Olympics.com sprejelo skoraj 231 mio obiskovalcev.Medtem ko so bile OI Pariz 2024 prve olimpijske igre z enakim številom športnikov obeh spolov, je bilo le 38 % navijačev, ki so obiskali Olympics.com, ženskega spola.
Socialna omrežja so bila ključna za povezovanje z oboževalci nove generacije. Zaradi vse večjega pomena uporabniško ustvarjene vsebine in vplivnega trženja so OI Pariz 2024 predstavile prvi olimpijski program za ustvarjalce. V sodelovanju z YouTube, Instagram in Tik Tok so ustvarjalci vsebin sponzorirali obisk uradnih iger in izmenjavo izkušenj prek socialnih omrežij.
Neposredna interakcija med športnikom in navijači je ostala v središču pozornosti.
Ameriška telovadka Simone Biles ima na primer 12,3 mio sledilcev na Instagramu, medtem ko ima paris2024 samo 3,4 mio sledilcev.
S 5 mio sledilcev na TikToku je Simoneina objava »Taste the Golden« prejela 14,5 milo všečkov in 128 mio ogledov, kar predstavlja enormen doseg športnih vplivnežev na teh olimpijskih igrah.
OI Pariz 2024 so povečale tudi spletno prodajo
Povečan digitalni pomen OI Pariz 2024 je predstavljal edinstveno priložnost za blagovne znamke, da so se povezale z globalnimi potrošniki. Posledično se je povečala tudi spletne prodaja.Julija 2024 se je število spletnih nakupovalcev na spletni platformi Amazon France na primer povečalo za 13 %, kar je pomenilo 24 mio več obiskovalcev v primerjavi z junijem.
Španska spletna prodajna platforma Miravia, ki je v lasti Alibabe in je bila predstavljena leta 2022, je zabeležila 22 % povečanje spletnega prometa med marcem 2024, ko je objavila svoje partnerstvo kot uradni ponudnik storitev e-trgovine za OI, in julijem 2024.
Procter & Gamble, dolgoletni uradni sponzor OI, je spremenil svoj portfelj blagovnih znamk v uradne izdelke. Blagovna znamka Head & Shoulders je na socialnih omrežjih v Združenem kraljestvu predstavljala Head & Shoulders kot uradni šampon za OI Pariz 2024. Kampanjo sta na TikToku predstavila britanska športnika, 29-letni plavalec Adam Peaty in 22-letni telovadec Jaka Jarman. Blagovna znamka je v Q2 2024 beležila 52 % povečanje prodaje na Amazonu ter 15 % povečanje prodaje na Tescu, v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023.
OI Pariz 2024 so izkoristile možnosti, ki jih ponujajo digitalne platforme, s čimer so povečale sodelovanje občinstva zunaj množičnih medijev.
Digitalni trg pa se še naprej razvija in širi, zato se bodo širile tudi možnosti za sodelovanje blagovnih znamk z velikimi športnimi dogodki, pri čemer so pričakovanja za OI Los Angeles 2028 visoka.
Viri:
- Factiva
- Euromonitor International
Preberite še:
Globalni trendi – turizem, šport in prosti čas
Globalni trendi na področju IKT
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.