Padec izvoza avstralske živilske industrije
Rast prodaje na lokalnem trgu je nekoliko izravnala padec izvoza
Po podatkih Avstralskega sveta za hrano in živila, se je proizvodnja hrane in živil v Avstraliji, kljub motnjam zaradi pandemije Covid-19, v letih 2020/2021 povečala za 0,9 % na 133,6 mlrd USD.V obdobju 2020/2021 je lokalno kopičenje zalog in panično nakupovanje pomagalo povečati domačo porabo. Ta se je povečala za 9 % na 99,4 mlrd USD.
To je nekoliko izravnalo -17,1 % padec izvoza, ki je posledica motenj v globalni dobavni verigi. Najbolj je padla prodaja na glavnih izvoznih trgih v Aziji in v ZDA.
Kitajska ostaja največja izvozna destinacija za avstralski izvoz hrane, pijače in živil, v vrednosti 7,3 mlrd USD. Največje povečanje izvoza je bilo v Vietnam, in sicer za 13,8 % na 796 mio USD.
V obdobju 2020/2021 je upadel tudi uvoz hrane in živil, in sicer za -6,6 % na 37,2 mlrd USD.
Zaposlenost v proizvodnji hrane in živil se je v obdobju 2021/2022 povečala za 0,8 % na 272.800 zaposlenih.
Načrti za razvoj avstralske živilske industrije
Proizvodnja hrane in živil predstavlja 32,1 % celotne proizvodne dejavnosti v Avstraliji, zaradi česar je največji proizvodni sektor države.
Načrti za razvoj industrije kot glavnega gospodarskega gonila Avstralije vključujejo:
- povečanje proizvodnje z dodano vrednostjo
- dvig njene vrednosti na 250 mlrd USD
- povečanje zaposlenosti v industriji na 427.000 zaposlenih do leta 2030
- naložbe v nova znanja, tehnologije in infrastrukturo za izgradnjo odpornosti industrije.
Viri: Factiva, The Australian, Avstralski svet za hrano in živila
Preberite še:
Globalni trendi na področju hrane in pijače
Priložnosti na avstralskem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.