Rast povpraševanja po hibridih drobi evropski avtomobilski trg
Fitch Ratings napoveduje, da bosta energetski prehod in naraščajoče povpraševanje po hibridih v Evropi v kratkem povečala razdrobljenost avtomobilskega trga.
Delež 5 največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov se je postopoma zmanjšal s približno 70 % registracij vozil v Evropi v letih 2018 in 2019 na 64 % v prvih 8 mesecih leta 2024.
Hkrati japonske in korejske avtomobilske znamke postopno pridobivajo večji tržni delež v Evropi, kar je posledica dolgoletnega osredotočanja na tehnologije hibridnih pogonskih sklopov in uspešnih lansiranj novih hibridnih modelov. Naraščajoče povpraševanje po priključnih hibridnih električnih vozilih in hibridnih električnih vozilih zapolnjujejo s svojo široko ponudbo cenovno dostopnih modelov.
Evropski proizvajalci avtomobilov izgubljajo del svojega tržnega deleža, saj so šele pred kratkim začeli delati na cenovno ugodnih hibridnih modelih.
V bližnji prihodnosti Fitch Rating pričakuje nadaljnjo drobitev evropskega avtomobilskega trga. Konkurenca se namreč zdaj širi tudi na hibridne modele, kjer so bili evropski proizvajalci avtomobilov prej prisotni predvsem le s svojimi premium linijami.

Volkswagen in Stellantis sta že napovedala povečanje ponudbe njunih hibridnih modelov tudi v nižjih cenovnih razredih, pri čemer je povečanje načrtovano predvsem za leto 2026.
Konkurenca se bo od zdaj pa do leta 2026 samo še okrepila, saj bo več azijskih proizvajalcev avtomobilov, vključno z BYD, vstopilo na evropski trg, da bi nadomestilo upad povpraševanja na Kitajskem.
Začasne tarife EU za baterijska električna vozila (BEV), proizvedena na Kitajskem, bi morale delno zaščititi tržni delež evropskih proizvajalcev pred nadaljnjo erozijo, zlasti ker povpraševanje po BEV v Evropi upada.
Znižana napoved Fitch Rating za prodajo novih vozil v Evropi na 13 mio do leta 2025 odraža šibkejše povpraševanje od pričakovanega, zlasti za BEV.
-19 % medletno zmanjšanje novih registracij v Evropi avgusta 2024 sta v veliki meri povzročili Nemčija in Francija, kjer so bile registracije iz prejšnjih let podprte z olajšanjem pogojev v dobavni verigi. Nove registracije so bile v Nemčiji avgusta 2023 podprte tudi s spodbudo za nakup BEV za podjetja, ki je bila preklicana septembra 2023. Registracije BEV so predstavljale približno 20 odstotnih točk -28 % skupnega padca novih registracij avgusta 2024 v Nemčiji.
Na upad novih registracij v Franciji pa je vplivalo zmanjšano zanimanje potrošnikov zaradi politične in gospodarske negotovosti ter visokih stroškov financiranja.
Finančni položaj evropskih proizvajalcev avtomobilov Volkswagen, Mercedes-Benz in Stellantis je zadosti ugoden, da lahko zaradi ukrepov prestrukturiranja nekoliko ublaži šok dobičkonosnosti.
Fitch Ratings ocenjuje, da bonitetne ocene evropskih proizvajalcev avtomobilov Volkswagen, Mercedes-Benz in Stellantis zadostujejo za absorbiranje kratkoročnih šokov glede dobičkonosnosti, ki so posledica prestrukturiranja, okrepljene konkurence in šibkejšega trga, kljub nedavnim napovedim o upadu dobička.
Vsa ta podjetja so dobro kapitalizirana z neto denarnimi pozicijami, kar bi moralo pomagati pri financiranju prizadevanj za prestrukturiranje proizvodnje in prilagoditev zmogljivosti.
Vendar pa bi vztrajne izgube tržnega deleža na vseh glavnih trgih lahko skupaj z naraščajočimi stroški, ki se ne prilagajajo novemu obsegu proizvodnje, bolj obremenjevale dobičkonosnost in ustvarjanje denarnega toka. To bi lahko v prihodnje negativno vplivalo na bonitetne ocene ter srednjeročne in dolgoročne napovedi.
Viri:
- Factiva
- Dow Jones
- Fitch Ratings
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Možna zaprtja VW tovarn poudarjajo negotov položaj nemške avtomobilske industrije
Posledice dodatnih, 38,1 % carin na kitajska EV
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.