Slovenija nadaljuje intenzivno promocijo na trgu ZDA

torek, 23. januar 2024


Slovenija na trgu ZDA nadaljuje z aktivnostmi za povečevanje prepoznavnosti kot države z uspešnim in dinamičnim gospodarstvom, privlačnimi naložbenimi priložnostmi ter bogato turistično ponudbo. Ta teden se bosta v Dallasu in Austinu ob obisku slovenske poslovno-razvojne delegacije odvila poslovna foruma, namenjena vzpostavljanju in poglabljanju poslovnih vezi, potekali bodo tudi obiski ameriških podjetij in institucij. Ameriški košarkarski navdušenci pa bodo spoznavali Slovenijo kot zanimivo turistično destinacijo z velikim športnim srcem na dogodku 'I feel Slovenia night' na košarkarski tekmi kluba Dallas Mavericks.

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SPIRIT Slovenija in Slovensko turistično organizacijo (STO) ter Ministrstvom za zunanje in evropske zadeve, UKOM in programskim partnerjem AmCham, letos ponovno pripravilo poslovno in promocijsko dogajanje v Dallasu.

Združene države Amerike so prioritetno tržišče za povečevanje blagovne menjave oziroma izvoz slovenskih izdelkov in storitev ter trg, s katerega pričakujemo najresnejše kapitalsko in panožno ustrezne investitorje. Obenem so ZDA najpomembnejši oddaljeni trg slovenskega turizma.

Na tem izredno velikem trgu s kar 332 milijoni prebivalcev je pomembno, da slovensko gospodarstvo svojo prepoznavnost širi tam, kjer že ima določeno vidnost. Zvezna država Teksas s 30 milijoni prebivalcev, ki ji pravijo tudi »motor« ameriške ekonomije, predstavlja drugo največje gospodarstvo v ZDA in 10. največje svetovno gospodarstvo. Dallas je trenutno domovanje enega najboljših slovenskih košarkarjev Luke Dončića. To je, ob prisotnosti mnogih že zelo uspešnih poslovnežev slovenskega rodu, pomemben razlog, da ima Slovenija v Teksasu široko odprta vrata. Prestolnica Austin pa je kulturno in gospodarsko središče ameriške zvezne države Teksas, v katero so sedeže svojih podjetij v zadnjem času preselila tudi nekatera pomembna ameriška tehnološka podjetja.

Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija: »Tokratni obisk v Dallasu in Austinu predstavlja nadaljevanje uspešne in odmevne zgodbe v sklopu večletne okrepljene promocije Slovenije, njenega gospodarstva in turizma na ameriškem trgu. Z našimi aktivnostmi si prizadevamo, da bi nas ameriška poslovna javnost prepoznala kot pomembno poslovno destinacijo, tako z vidika ustvarjanja novih partnerstev kot tudi priložnosti za investiranje. Prepričan sem, da bomo letos Slovenijo še bolj trdno umestili na zemljevid poslovno in tudi turistično zanimivih destinacij za Američane ter odprli številne priložnosti za poglobitev in vzpostavitev sodelovanja med podjetji obeh dežel.«

Mag. Maja Pak Olaj, direktorica STO: »Na STO prek različnih kanalov že vrsto let kontinuirano nagovarjamo potencialne turiste iz ZDA, pri čemer ciljamo zlasti zahtevnejše goste, ki jih zanimajo avtentična, personalizirana doživetja. Zabeleženo rekordno število ameriških turistov in njihovih prenočitev v Sloveniji v letu 2023 je pokazatelj, da naša prizadevanja za večjo prepoznavnost in ugled države na trgu ZDA prinašajo sadove. Z dogodki, kot je 'I feel Slovenia night', in s sodelovanjem z vrhunskimi športniki in organizacijami, kot sta klub Dallas Mavericks in naš košarkarski as Luka Dončić, na STO uspešno približamo Slovenijo svetovni javnosti in utrjujemo njeno podobo aktivne, zelene in gostoljubne destinacije.«

Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija in predsednica AmChams in Europe: »Naš navdih za graditev močnih poslovnih in prijateljskih vezi med Slovenijo in Teksasom je zagotovo Luka Dončić, ki je osvojil srca tamkajšnjih ljudi in omogočil izjemno prepoznavnost Slovenije. Povezava med Teksasom in Slovenijo ima velik potencial. Teksas kot uspešno poslovno središče slovenskim podjetjem omogoča dostop do velikega trga in novo rast. Hkrati pa želimo pokazati Slovenijo kot vstopno točko v regijo in v Evropo ter zanimivo državo za investicije.  Kot vodilni v mreži 49 evropskih AmChamov iz 47 držav, v AmCham Slovenija razumemo moč, ki izhaja iz transatlantskih vezi in verjamemo, da mora Slovenije in slovenska podjetja še bolj okrepiti svojo prisotnost na ameriškem trgu. Skupne delegacije, ki jih že več let organiziramo s Spirit Slovenija so tako eden od načinov, ki slovenskim podjetjem široko odpre vrata in omogoči vpogled na trg ZDA, ameriškim partnerjem pa spoznavanje naše države in priložnosti v Sloveniji.«


V Dallasu bo tudi letos potekal poslovni forum z mreženjem med slovenskimi in ameriškimi podjetji.
 

Raznolik poslovni program

Tokrat v ZDA pod okriljem SPIRIT Slovenija v sodelovanju z AmCham Slovenija odhaja gospodarska delegacija predstavnikov 10 podjetij iz finančnega, zdravstvenega, energetskega in tehnološkega sektorja. V Dallasu in Austinu bo izvedenih več poslovno-promocijskih aktivnosti, ki povezujejo gospodarstvo, turizem in šport. 



Poslovni forum bo letos tudi v Austinu. 

V ponedeljek, 22. januarja 2024, je SPIRIT Slovenija v Dallasu v sodelovanju z AmCham Slovenija in tamkajšnjo gospodarsko zbornico organiziral poslovni forum Texas Feels Slovenia z individualnimi poslovnimi pogovori in mreženjem, na katerem so bili predstavljeni slovensko in dallaško poslovno-investicijsko okolje, priložnosti za sodelovanje ter primeri uspešnih poslovnih zgodb slovenskih podjetij na trgu ZDA. Člani delegacije so obiskali tudi nekaj ključnih institucij in podjetij različnih industrij, kot so informacijske tehnologije, obdelava podatkov in obnovljivi viri energije. Poslovni forum Texas Feels Slovenia z individualnimi poslovnimi pogovori in mreženjem bo v sredo, 24. januarja 2024, tudi v Austinu, ki mu bodo prav tako sledili obiski institucij in podjetij, specializiranih za visoke tehnologije, upravljanje s podatki in tehnološke inovacije. V Austinu je načrtovan tudi obisk startup podjetniškega ekosistema ter svetovalnega podjetja s področja investiranja.
 

'I feel Slovenia night': Dallas Mavericks in STO v partnerstvu za večjo prepoznavnost Slovenije

Kontinuirane promocijske aktivnosti tečejo v partnerstvu STO s košarkarskim klubom Dallas Mavericks, za katerega igra verjetno najbolj prepoznavni Slovenec v svetu, Luka Dončić. Edinstven promocijski dogodek 'I Feel Slovenia night' bo American Airlines Center v Dallasu drevi znova obarval v slovensko zeleno ob tekmi lige NBA med kluboma Dallas Mavericks in Boston Celtics. Skozi raznolike promocijske aktivnosti bodo košarkarski navdušenci začutili Slovenijo, domovino vrhunskega in izjemno priljubljenega Dončića.

Znamka I feel Slovenia bo v času dogodka izpostavljena na najvidnejših mestih v dvorani, vključno z zasloni LED ob in na igrišču ter na vseh nivojih dvorane. Dodatne promocijske dejavnosti, kot je kviz o Sloveniji, bodo potekale med polčasom. Navijači bodo prejeli promocijske navijaške rekvizite, z akrobatskimi vragolijami jih bodo navduševali slovenski Dunkin' Devils, pred vstopom v dvorano pa bodo lahko na informacijskem pultu izvedeli vse o Sloveniji kot odlični turistični destinaciji za zahtevnega gosta. Klub Dallas Mavericks bo dogodek izpostavil na vseh svojih komunikacijskih kanalih.

V minulih tednih je STO v sodelovanju z Dallas Mavericksi izvedla digitalno kampanjo na spletni strani kluba, ki so jo dodatno podprle objave na družbenih omrežjih obeh partnerjev. Sodelujoči so se lahko pomerili v spletnih nagradnih kvizih, prek katerih so na zanimiv in interaktiven način spoznavali Slovenijo in njeno turistično ponudbo, pri tem pa so se potegovali za privlačne nagrade, kot sta košarkarski dres Luke Dončića ter vstopnica za ponedeljkovo tekmo. Na tekmi bo kampanja tudi zaključena s podelitvijo glavne nagrade: obisk Slovenije za dva navijača kluba Dallas Mavericks.
 

Slovenija na NBA parketu: Povečanje vidnosti skozi šport

STO v dvoletnem partnerstvu s košarkarskim klubom Dallas Mavericks krepi prepoznavnost Slovenije in nacionalne znamke I feel Slovenia tako v ZDA kot globalno, saj ligo NBA spremljajo navdušenci po vsem svetu. Slovenijo predstavljamo kot edinstveno državo z velikim športnim srcem ter kot deželo mnogoterih privlačnih gospodarskih, naložbenih in turističnih priložnosti. Ob dogodkih I feel Slovenia night in digitalni kampanji sodelovanje obsega oglaševanje nacionalne znamke I feel Slovenia na skupno 60 domačih tekmah Dallas Mavericksov lige NBA v lanskem in letošnjem letu.

STO že vrsto let s sodelovanjem s slovenskimi vrhunskimi športniki gradi in utrjuje podobo Slovenije kot aktivne, zelene, zdrave, športne destinacije.

ZDA so najpomembnejši oddaljeni trg slovenskega turizma z močnim potencialom rasti. Leto 2023 bo z vidika ustvarjenih prenočitev ameriških turistov v Sloveniji rekordno, saj so ameriški turisti v Sloveniji že v prvih 11 mesecih leta 2023, za katere so na voljo aktualni statistični podatki, ustvarili 332.000 prenočitev in s tem presegli doslej rekordno leto 2019 (323.000 prenočitev). Rekordno je bilo tudi število prihodov ameriških turistov, ki je v prvih 11 mesecih leta 2023 preseglo mejo 149.000, medtem ko je bilo v celotnem letu 2019 malenkost pod njo.

Največ prenočitev so ameriški turisti v lanskem prvem enajstmesečju ustvarili v Mestni občini Ljubljana (skoraj 138.000), sledili so Bled, Piran, Bohinj, Kranjska Gora, Bovec in Maribor.

Ameriške turiste v Sloveniji najbolj zanimajo butična, presonalizirana, avtentična doživetja, doživetja kulture in aktivna doživetja v naravi ter produkti, ki v ospredje postavljajo hrano in vino. V Sloveniji najbolj cenijo pristno naravno okolje, gostoljubje prebivalcev in varnost.
 

Kontinuirane aktivnosti na pomembnem prekomorskem trgu

SPIRIT Slovenija na trgu ZDA že vrsto let sistematično izvaja številne aktivnosti, s katerim želi slovenskim podjetjem olajšati vstop na ameriški trg, kot so gospodarske delegacije, poslovno-investicijske konference, izvaja pa tudi program neposrednega trženja Slovenije kot lokacije za tuje investicije, s katerim iščejo potencialne tuje investitorje z investicijskim načrtom oziroma jasnim namenom širitve in možnostjo, da Slovenijo uvrstijo v ožji nabor lokacij za investiranje. V zadnjih dveh letih so na trgu ZDA izvedli tudi dve oglaševalski kampanji pri globalni medijski hiši CNN, s katerima so promovirali investicijske priložnosti v Sloveniji. S kampanjama so dosegli okoli 200 milijonov gledalcev ter ustvarili pozitivno podobo pri 80% poslovnežev in investitorjev na trgih Evrope, ZDA, Azije in Bližnjega vzhoda.


Delegacija je lani obiskala Nokia Center v Dallasu. 

Tudi STO je na ameriškem trgu poleg sodelovanja z Dallas Mavericks in Luko Dončićem kontinuirano prisotna tudi širše: izvaja globalno digitalno kampanjo slovenskega turizma, sodeluje z združenji, kot so združenje ameriških organizatorjev potovanj USTOA in združenji za luksuzni turizem Virtuoso in Signature, z mediji, kot sta National Geographic in CNN, ter v Sloveniji gosti ameriške organizatorje potovanj in novinarje. Lani je na trgu ZDA STO izvedla promocijsko kampanjo v sodelovanju s Hrvaško turistično organizacijo (HTZ).

 

Preberite tudi:

Gospodarstvo ter možnost vstopa na trg ZDA