Spletna prodaja v Izraelu bo leta 2025 dosegla 9,7 mlrd USD

torek, 30. november 2021
 
Vrednost spletne prodaje se je v Izraelu leta 2020 povečala za 34,9 % in dosegla 4,5 mlrd USD. Povprečna letna rast izraelske spletne prodaje je v zadnjih 5 letih znašala 22,9 %. Visoka rast spletne prodaje v letu 2020 je delno posledica pandemije Covid-19, ki je povečala povpraševanje po spletnih nakupih, deloma pa so na rast vplivale tudi podražitve hrane. Cene hrane so se namreč zvišale zaradi močnejšega povpraševanja in motenj dobavne verige.

Trgovci, ki se ukvarjajo izključno s spletno prodajo, imajo v Izraelu na trgu spletne prodaje največji tržni delež. Ta je v letu 2020 znašal 77,3 %, medtem ko je delež večkanalnih trgovcev lani znašal 22,7 %.

Segment prodaje hrane in živil je v letu 2020 predstavljal največji vrednostni delež v spletni prodaji, saj je ustvaril skupne prihodke v višini 1,5 mlrd USD, kar predstavlja 32,3 % celotne vrednosti sektorja. Segment prodaje električne in elektronske opreme je leta 2020 prispeval 1 mlrd USD prihodkov ali 22,2 % skupne vrednosti sektorja.

Zabavna elektronika ter oblačila in obutev ostajajo kategorije izdelkov, pri katerih je delež spletne prodaje v primerjavi s prodajo zunaj spleta precejšen, veliko višji kot pri drugih kategorijah izdelkov. Potrošniki pogosteje kupujejo izdelke iz teh kategorij na spletu, saj so cena, raznolikost in kakovost izdelkov v teh kategorijah za potrošnike še toliko bolj pomembni, medtem ko je izkušnja v trgovini manj pomembna. Trgovci z zabavno elektroniko, oblačili in obutvijo, so prav tako v večji meri sprejeli spletni distribucijski kanal zaradi narave teh izdelkov, ki jih je lažje distribuirati, za razliko od hrane in živil. Nasprotno pa je spletna prodaja hrane in živil sorazmerno nižja, saj je prevzem spletnega distribucijskega kanala pri navadnih trgovcih v tem segmentu zaostal. To je posledica težav pri distribuciji določenih izdelkov s posebnimi skladiščnimi zahtevami in potrebe po vzpostavitvi logistične infrastrukture za ta namen. Medtem pa potrošniki pri nakupu hrane in živil še vedno dajejo velik pomen obisku v fizični trgovini, da zagotovijo kakovost in dolg rok uporabnosti izdelkov. Ker pa se potrošniki in trgovci na drobno hitro navajajo na spletne nakupe in prodajo hrane in živil, obstaja veliko večji potencial rasti za sektor, ki prihaja iz tega segmenta.

Analitiki napovedujejo, da bo izraelska spletna prodaja v prihodnjih 4 letih rasla po 16,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla vrednost 9,7 mlrd USD.
 
Največji spletni ponudniki v Izraelu so:
  • Amazon.com, Inc.
  • Shufersal Ltd
  • Super-Pharm (Israel) LTD
  • Bug Multisystems Ltd
 
 


Viri: Factiva, MarketLine Industry Profiles  

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT

Poglejte si tudi E-izvoz