Švedska bo po napovedih najhitreje rastoči trg EV v Evropi

torek, 09. november 2021

Evropski trg električnih avtomobilov naj bi do leta 2028 dosegel vrednost 855,17 mlrd USD, povprečna letna stopnja rasti pa naj bi v obdobju 2021-2028 znašala 40,7 %. Obseg trga naj bi v napovedanem obdobju rasel po 29,6 % povprečni letni stopnji in leta 2028 dosegel 11,9 mio enot. Podporne vladne politike in predpisi, naraščajoča okoljska skrb in vse večja uporaba električne mobilnosti v Evropi, so ključni dejavniki, ki spodbujajo rast evropskega trga električnih avtomobilov. Naraščajoča uporaba vozil z avtonomno vožnjo in naraščajoči trend skupne mobilnosti, ponujata konkurentom na trgu velike priložnosti za rast v prihodnjih letih.

Vpliv pandemije Covid-19 na trg:

Izbruh COVID-19 je leta 2020 upočasnil prodajo vozil v Evropi, vključno z električnimi avtomobili. Kriza COVID-19 je povzročila motnje dobavne verige, omejeno delovanje proizvodnje, pomanjkanje delovne sile ter zaprtje tovarn. To je povzročilo velik upad prodaje vozil v Evropi, predvsem v segmentu električnih vozil. Obnašanje potrošnikov se je od pandemije bistveno spremenilo. Ljudje so zmanjšali uporabo storitev skupne mobilnosti, zaradi dela na daljavo v večini panog pa se je zmanjšalo tudi skupno število prevoženih kilometrov. V Evropi so bili v času omejitvenih ukrepov prizadeti proizvodni obrati, dobavne verige in povpraševanje potrošnikov, predvsem v prvi polovici leta 2020. Vendar je evropski trg električnih avtomobilov imel močno podporo politike, kar je koristilo tako potrošnikom kot proizvajalcem. Spodbude in subvencije so se občutno povečale pri nakupu električnega avtomobila v Nemčiji, Združenem kraljestvu in na Norveškem. Poleg tega so se cene baterij še naprej zniževale, kar je pripomoglo k povečanju stopnje uporabe električnih avtomobilov v regiji.

V Evropi je bilo v letu 2020 prodanih okoli 1.176.000 baterijsko-električnih in priključno-hibridnih električnih avtomobilov. Prodaja električnih avtomobilov se je v letu 2020 v primerjavi s prejšnjim letom podvojila. Večino deležev v tej prodaji so imele razvite države, kot so Nemčija, Francija, Združeno kraljestvo in Norveška.


Tržna segmentacija glede na tip pogona, izhodno moč in končne uporabnike:

Analitiki napovedujejo, da bo glede na tip pogona, segment hibridnih vozil predstavljal največji delež evropskega trga električnih avtomobilov v letu 2021. Segment električnih vozil na gorivne celice naj bi v napovedanem obdobju 2021-2028 rasel z najvišjo povprečno letno stopnjo rasti. Hitro rast tega segmenta pripisujejo predvsem različnim prednostim električnih avtomobilov, kot so hitro dovajanje goriva, nič emisij iz izpušne cevi, lažji in manjši baterijski sklop, naraščajoče vladne pobude za postavitev polnilnih postaj za vodikove gorivne celice in povečanje naložb vodilnih proizvajalcev originalne opreme za avtomobile v raziskave in razvoj tehnologije vodikovih gorivnih celic.
Glede na izhodno moč naj bi segment z manj kot 100 kW predstavljal največji delež evropskega trga električnih avtomobilov v letu 2021, vendar pa naj bi segment od 100 kW do 250 kW v napovedanem obdobju rasel z najvišjo povprečno letno stopnjo. Hitro rast tega segmenta gre pripisati predvsem vedno večjim pobudam vodilnih proizvajalcev za uvedbo močnejših električnih avtomobilov, povečanju predpisov za zmanjšanje emisij iz izpušnih cevi in ??vse večji uporabi električnih avtomobilov v razvitih gospodarstvih.
Glede na končne uporabnike bo segment zasebne uporabe predstavljal največji delež evropskega trga električnih avtomobilov v letu 2021. V napovedanem obdobju 2021-’028 naj bi segment komercialne uporabe rasel po najvišji povprečni letni stopnji. Hitro rast tega segmenta je posledica vse večje uporabe električnih avtomobilov v storitvah skupne mobilnosti in voznih parkih podjetij, vse večjim predpisom za zmanjšanje emisij voznega parka ter spodbujanju regulatornih organov na svetovni in državni ravni k uvedbi politik, ki spodbujajo sprejetje električnih avtomobili za storitve mobilnosti.

Švedska bo najhitreje rastoči trg v prihodnjih letih, Italija pa bo beležila najvišjo rast

Švedska bo po napovedih v obdobju 2021-2028 najhitreje rastoči trg električnih avtomobilov glede na vrednost in obseg. Dejavniki, ki se pripisujejo visoki rasti te države, so naraščajoče zanimanje potrošnikov za nakup električnih avtomobilov v primerjavi z običajnimi avtomobili na dizelski pogon in vse večja vladna podpora za povečanje prodaje električnih avtomobilov po vsej državi. Švedska je ena izmed vodilnih evropskih držav, ki prepoveduje vozila na dizelski pogon in uvaja električno mobilnost. Leta 2020 je Švedska zabeležila prodajo 56.559 popolnoma električnih ali priključnih hibridov po vsej državi. Najbolje prodani model v letu 2020 je bil Volkswagen ID.3, ki je dosegel prodajo 4.009 enot. Priključni hibridni električni avtomobili so v letu 2020 predstavljali 30,1 % celotne prodaje avtomobilov na Švedskem, sledijo pa jim akumulatorski električni avtomobili z 19,2 %.

Glede na obseg prodaje bo po napovedih najvišjo rast v napovedanem obdobju dosegla Italija, predvsem zaradi vladnih spodbud za nakup električnih vozil, velikih proizvajalcev avtomobilov v Italiji, ki vlagajo v razvoj ekosistema električne mobilnosti in zaradi drugih deležnikov električne mobilnosti v Italiji, ki vse bolj vlagajo v razvoj infrastrukture za hitro polnjenje po vsej državi. Italija aktivno vlaga v spodbujanje hitrega sprejemanja električne mobilnosti. Italijanska vlada načrtuje, da bo do leta 2022 na cestah že 1 mio električnih avtomobilov. Stroški prehoda na električno mobilnost so ocenjeni na približno 10 mlrd EUR, vladne spodbude za prevzem električnih vozil pa naj bi znašale okoli 10.000 USD na avto. Poleg tega je Italija napovedala načrte za prepoved dizelskih vozil do leta 2024. Vsi ti dejavniki podpirajo veliko rast trga električnih avtomobilov v Italiji.


Glavni konkurenti na evropskem trgu električnih avtomobilov so:
  • AB Volvo (Švedska)
  • Alcraft Motor Company Ltd., (Združeno kraljestvo)
  • BMW Group (Nemčija)
  • BYD Company Ltd. (Kitajska)
  • Daimler AG (Nemčija)
  • Ford Motor Company (ZDA)
  • General Motors Company (ZDA)
  • Honda Motor Co., Ltd. (Japonska)
  • Hyundai Motor Company (Južna Koreja)
  • Nissan Motor Co., Ltd. (Japonska)
  • Mitsubishi Motors Corporation (Japonska)
  • Tesla, Inc. (ZDA)
  • Volkswagen AG (Nemčija)
  • Toyota Motor Company (Japonska)
  • Groupe Renault (Francija).
 
Viri: Faciva, Meticolours Research

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije