Svetovni turizem je na vrhuncu

četrtek, 06. marec 2025
 

Turistični sektor raste kljub recesiji in geopolitičnim napetostim

Po visoki rasti potovanj po pandemiji Covid-19 se želja po potovanjih še ni končala in se še naprej nadaljuje, kljub visokim cenam, recesiji in geopolitičnim napetostim.

Trend rasti se odraža tudi v rezultatih glavnih konkurentov v globalnem turističnem sektorju.

Vodilna svetovna hotelska veriga Marriott je lani zabeležila 4,3 % rast prihodkov na razpoložljivo sobo (RevPar), ki je glavni kazalnik uspešnosti v panogi. Rast RevPar so lani beležili tudi hotelska veriga Hilton (+2,7 %), britanski IHG (+3 %) ter francoski Accor, ki je dobro pozicioniran na hitro rastočih trgih Evrope in Bližnjega vzhoda (+5,7 %).

Odlične poslovne rezultate so lani beležile tudi spletne potovalne platforme, kot je Booking.com, ki je lani ustvaril 23,7 mlrd USD (21,9 mlrd EUR) prihodkov in 5,9 (5,5 mlrd EUR) mlrd USD dobička, kar je precej več kot v letu 2023. Enako velja za platformo Expedia, katere prihodki so lani znašali 13,7 mlrd USD (12,7 mlrd EUR), dobiček pa 1,2 mlrd USD (1,1 mlrd EUR).

Kljub izzivom na nekaterih ključnih destinacijah je tudi Airbnb lani imel uspešno proračunsko leto, s prihodki v višini 11,1 mlrd USD (10,3 mlrd EUR) in dobičkom v višini 2,6 mlrd USD (2,4 mlrd EUR).

Turizem je zelo pomembna panoga tudi v EU, saj predstavlja 10 % BDP. Po napovedih Statista bo turizem v letu 2025 v 27 državah EU skupno ustvaril 210,3 mlrd EUR.


 

Odlični obeti tudi za leto 2025

V letu 2025 se po napovedih obeta še bolj uspešna turistična sezona.
  • Svetovna turistična organizacija WTO za leto 2025 napoveduje rast mednarodnih turističnih prihodov med 3 % in 5 %.
  • Mednarodno združenje zračnega prometa IATA ocenjuje, da bo leta 2025 presegla mejo 5 mlrd potnikov.
  • Letalske družbe naj bi po napovedih v letu 2025 dosegle promet v višini več kot 1.000 mlrd USD.
  • Mednarodne hotelske verige pričakujejo v letu 2025 nadaljnje povečanje RevPar za 2 % do 4 %.
 

Indija, trg z velikim potencialom

Za rast globalnega turističnega sektorja je še veliko manevrskega prostora.
  • Okrevanje na Kitajskem je bilo počasnejše od pričakovanj in se še ni vrnilo na ravni pred pandemijo Covid-19.
  • Indija vse bolj uveljavlja kot trg z zelo velikim potencialom.
  • Vzpon srednjega razreda je še vedno izjemno pomemben na mnogih trgih in ta srednji razred želi potovati.
 

Glavni trendi v potovalnem turizmu

Na razvoj potovalnega turizma trenutno najbolj vplivajo razvijajoče se preference potnikov, trajnostni turizem, prekomerni turizem ter nove možnosti, ki jih prinaša umetna inteligenca (AI).

Preberite še: Trendi, ki bodo zaznamovali globalni turizem v letu 2025

Velik problem je v zadnjih letih postal tudi prekomerni turizem, zlasti v najbolj priljubljenih evropskih destinacijah.

Preberite še: Nove prepovedi kratkoročnih najemov in drugi ukrepi proti masovnemu turizmu

Tudi nastajajoče tehnologije spreminjajo globalne potovalne izkušnje, od trenda hiperpersonalizacije do odločitev, ki temeljijo na podatkih in napovedne analitike.
Vpliv AI na potovalno industrijo narašča iz dneva v dan. Njena zmožnost obdelave ogromnih količin podatkov in zagotavljanja takojšnjih rezultatov prinaša izboljšane storitve za stranke in velik prihranek časa. AI ustvarja digitalne turistične agente za pomoč strankam ter usklajuje rezervacije z inovacijami, kot so napovedovanje povpraševanja in dinamično oblikovanje cen.

Podjetja v turistični industriji se prav tako osredotočajo na ustvarjanje in izvajanje trajnostnih tržnih strategij. Naraščajoči okoljski predpisi in bolj ekološko ozaveščeni popotniki spodbujajo povpraševanje po trajnostnih namestitvah, nenavadnih destinacijah in kulturnih izkušnjah.

Viri:
  • Factiva
  • Les Echos
  • Euronews
  • Foto: iStock
 

Preberite še:

Globalni trendi na področju turizma


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: