Tesla znižal cene EV za 20 %, a cene vozil v letu 2023 ostajajo visoke

torek, 17. januar 2023
 

Tesla znižal cene EV za 20 %

Tesla je 12. januarja 2023 znižal cene vsem modelom, ki se prodajajo v ZDA in Evropi. 
Prilagoditve cen bodo lahko nekaterim kupcem v ZDA omogočile, da si pridobijo 7.500 USD davčne olajšave za nakup EV.

Teden pred tem je Tesla znižal cene tudi na Kitajskem za okoli 13 %, potem ko je decembra upadla prodaja avtomobilov, izdelanih v Šanghaju.

Tesla se sooča z vse večjo konkurenco na trgu EV, saj tako tradicionalni kot tudi novi konkurenti na trgu predstavljajo nove modele in prevzemajo tržni delež.

Tesla je ponudil popuste številnim kupcem, ki so prevzeli vozila pred januarjem, da bi pospešil prodajo ob koncu leta. Kljub ponujanju spodbud pa mu ni uspelo doseči prodajnih ciljev za leto 2022.

Lani je Tesla dobavil približno 1,31 mio vozil, kar je približno 40 % več kot leta 2021. Cilj za 2022 je bil povečati letne dobave vozil za 50 % ali več. Zaradi slabših rezultatov so delnice podjetja leta 2022 padle za približno -65 %.
 

 

Po napovedih bodo cene novih vozil v letu 2023 ostale visoke

Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da bodo cene novih vozil na svetovni ravni v letu 2023 ostale visoke, saj se proizvodni stroški še naprej zvišujejo. Dobave vozil pa naj bi se letos nekoliko izboljšale.

To bo veljalo tako za vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem (ICE) kot za električna vozila (EV). 

Visoke cene vozil bodo posledica nadaljnje osredotočenosti proizvajalcev avtomobilov na vrhunska vozila ICE, še vedno omejene zaloge vozil ter tveganje dodatne obdavčitve, povezane z emisijami.


Segment EV se hkrati sooča še z dodatnimi stroškovnimi pritiski zaradi ukinjanja nekaterih spodbud za nakup EV, višjih cen baterij in manj popustov proizvajalcev EV.

Fitch Solutions kljub temu napoveduje, da se bo svetovna proizvodnja vozil leta 2023 povečala, saj se bo zmanjšalo pomanjkanje polprevodnikov (čipov), ozka grla v logističnem omrežju pa se bodo sprostila.
 

Dejavniki, ki bodo leta 2023 ohranjali visoke cene vozil:

 

Cene surovin:

Stroški surovin in materiala bodo v letu 2023 ostali povišani, čeprav bodo cene surovin leta 2023 v povprečju nižje kot leta 2022.
To bo proizvajalcem avtomobilov onemogočalo znižanje stroškov proizvodnje ter posledično znižanje cen novih vozil.
Stroški proizvodnje EV bodo verjetno ostali bolj nespremenjeni v primerjavi s proizvodnjo vozil ICE, predvsem zaradi nestanovitnosti cen litija, bakra, aluminija in niklja.
 

Cene energije:

Analitiki Fitch Solutions ocenjujejo, da se bodo cene energije v kratkem zmerno znižale, čeprav bodo v letu 2023 ostale nad trendi pred pandemijo.

Energetska kriza v Evropi se je že nekoliko zmanjšala, kar pomeni, da bi se lahko cene energije globalno znižale in ublažile nekatere cenovne pritiske, s katerimi se soočajo proizvajalci.
 

Stroški dela:

Povišana inflacija in umirjeni obeti svetovne gospodarske rasti za leto 2023 sta ključna dejavnika, ki spodbujata krizo življenjskih stroškov in s tem povezanim prizadevanjem delavcev za višje plače. 

Delavci so v letu 2022 začeli s številnimi stavkami, ki se bodo po vsej verjetnosti razširile tudi v leto 2023.

Maja 2022 so dogovor o povišanju plač dosegli General Motors (GM) in sindikati, ki je zagotovil 8,5 % zvišanje plač za delavce v Mehiki.
Julija 2022 pa je zaradi pritiska sindikatov moral za 9 % zvišati plače svojim delavcem tudi Hyundai v Južni Koreji.

Tveganje za nadaljnje pritiske s strani sindikatov se bo nadaljevalo vse leto 2023, saj življenjski stroški ostajajo visoki.
 

Transportni stroški:

Kljub temu, da cene transporta padajo, bodo v letu 2023 po oceni Fitch Solutions v povprečju ostale nad ravnmi pred pandemijo.

Padanje promptnih cen nekatere prevoznike spodbuja k ponovnim pogajanjem o dolgoročnih pogodbah s pošiljatelji, ki so zdaj nad tržnimi ravnmi, hkrati pa še naprej odpravljajo zmogljivost, da bi poskušali stabilizirati ravni obrestnih mer. 

Stroški za proizvajalce EV se bodo še povečali, saj se bodo leta 2023 zvišale tudi zavarovalne stopnje za pošiljanje EV zaradi požarov, povezanih z vžigom baterij leta 2022.

Nekateri proizvajalci avtomobilov bodo lahko ublažili te dodatne transportne stroške tovora, in sicer z izločitvijo posrednikov in nakupom lastnega voznega parka za prevoz vozil. 

Kitajski proizvajalec avtomobilov BYD je oktobra 2022 že naročil 8 transportnih ladij v ladjedelnici v Yantaiju.
 

Polprevodniki:

Svetovno pomanjkanje čipov naj bi se po napovedih začelo opazno zmanjševati v drugi polovici leta 2023. Kljub temu to ne bo privedlo do zadostnega izboljšanja neravnovesja med ponudbo in povpraševanjem v letu 2023. Cene čipov se v letu 2023 ne bodo znižale, saj bo povečana proizvodnja EV na svetovni ravni vzdrževala povečano povpraševanje po čipih.
 

Odprava spodbud za nakup EV:

Več velikih trgov EV, kot so Nemčija, Švedska in celinska Kitajska, bo leta 2023 zmanjšalo spodbude za nakup EV, kar pomeni, da bodo potrošniki plačali več za nova EV.

Visoke cene električne energije v Evropi so v nekaterih primerih že odpravile stroškovne prednosti, ki so jih uživala EV. O tem smo pisali v tem prispevku.

Poleg tega obstaja povečano tveganje, da bi tudi druge države po vsem svetu sledile temu trendu in zmanjšale spodbude za EV zaradi povečanih fiskalnih tveganj. 
 

Upočasnitev svetovnih kapitalskih trgov:

Leto 2023 bo predvidoma zahtevno leto za svetovno gospodarstvo. Dejavnosti na kapitalskem trgu bodo otežkočene, saj bodo tako izdajatelji kot vlagatelji ostali večinoma nenaklonjeni tveganju. 
To bo negativno vplivalo na proizvajalce EV in njihovo sposobnost, da ponudijo EV po konkurenčnih cenah, saj se kapitalski pritoki počasi upočasnjujejo, stroški dolga pa ostajajo visoki. 
To pomeni, da bodo morali proizvajalci EV učinkoviteje upravljati svoje denarne tokove s povišanjem cen EV. 

Nekateri bolj uveljavljeni proizvajalci EV, kot je Tesla, imajo večjo prilagodljivost pri oblikovanju cen zaradi ekonomije obsega in obstoječih pogodb o dobavi baterij in materiala za EV, večina proizvajalcev EV pa ne bo mogla brez dodatnih kapitalskih vložkov.
 

Viri; Factiva, Fitch Solutions, The Wall Street Journal

 

Preberite tudi:

 
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Izzivi dobaviteljev avtomobilske industrije v zelenem prehodu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: