Trgovske verige s prehrambnimi izdelki se vedno pogosteje povezujejo s tehnološkimi giganti

sreda, 20. junij 2018

Francoska veriga s prehrambnimi izdelki Carrefour je sredi junija 2018 sklenila partnersko sodelovanje z Googlom, z namenom povečanja dejavnosti spletne trgovine. Podjetji sta podpisali sporazumom o razvoju novih distribucijskih modelov. Že v prihodnjem letu bodo kupcem v Franciji omogočili nakupe v spletni trgovini s pomočjo Google Assistant, Google Home in Google nakupovalno spletno stranjo. To poletje bodo inženirji podjetja Carrefour začeli delo z strokovnjaki za umetno inteligenco Google Cloud, da bi razvili nove nakupovalne metode v inovacijskem laboratoriju v Parizu. Sporazum vključuje tudi usposabljanje za več kot 1.000 delavcev Carrefourja pri uporabi infrastrukture v storitvi Google Cloud Platform.

Takšna partnerska sodelovanja med tradicionalnimi trgovci na drobno in tehnološkimi podjetji so v zadnjih letih precej pogosta. Že leta 2016 je Walmart kupil spletno trgovino Jet.com za 2,6 mlrd EUR, v letu 2017 pa je Amazon kupil Whole Foods za 12,1 mlrd EUR. V letu 2018 je Walmart kupil 77 % delež v indijski e-trgovski družbi Flipkart, francoska živilska trgovska veriga Monoprix je začela prodajati živila preko Amazona, Carrefour pa se je povezal s tehnološkima podjetjema Tencent in Google.

Globalni trg maloprodaje prehrambnih izdelkov je po podatkih raziskovalne hiše Euromonitor v letu 2017 dosegel vrednost 5,2 trilijonov EUR. Od tega je delež spletne prodaje v tem segmentu predstavljal približno 1,5 %. Ta odstotek je veliko višji v državah, kjer so trgovci na drobno hitro sprejeli e-trgovino. Spletni delež maloprodaje prehrambnih izdelkov v Združenem kraljestvu znaša 5,5 %, v Franciji pa 4,5 %. Kitajska spletna trgovina prehrambnih izdelkov se bo po napovedih analitikov do leta 2022 skoraj do trikrat povečala in bo znašala 11 % celotne prodaje v tem segmentu. V ZDA znaša delež spletne prodaje v tem segmentu trenutno le 1 %, vendar analitiki napovedujejo, da se bo delež do leta 2022 povečal več kot dvakrat.

Veliko trgovskih verig se povezuje s tehnološkimi podjetji, ki jim pomagajo pri  samodejnem dopolnjevanju zalog, ustrezni logistiki, naročilih, umetni inteligenci, glasovni tehnologiji in digitalni asistenci. Marža v maloprodaji prehrambnih izdelkov je že sedaj zelo visoka, a spletna trgovina jo lahko še poviša, zaradi visokih stroškov dostave in potreb po vlaganju v tehnologijo in logistiko. Po ocenah analitikov lahko znaša dodatni strošek prodaje na spletu od 4 do 7 EUR na nakup, predvsem zaradi visokih stroškov dostave. Ob hitrem povečevanju deleža spletne trgovine pa so ogrožena tudi tradicionalna prodajna mesta. Do 30 % tradicionalnih trgovin lahko propade, ko se bo delež spletne prodaje povečal na 8 %.

Spletna trgovina prehrambnih izdelkov je še v razvoju in se sooča z izzivi, kot so znižanje stroškov dostave, vzpostavitev infrastrukture in povečanje zaupanja kupcev. Proces razvoja lahko traja še nekaj let.
 
VIr: Factiva
 
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije