Trije največji japonski pomorski prevozniki v novem skupnem podjetju Ocean Network Express
Tri največja pomorska podjetja za čezoceanske prevoze na Japonskem; Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) in Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (K Line) so združila svoje divizije za kontejnerske prevoze in ustanovila novo operativno podjetje, Ocean Network Express.
NYK je v zadnjih devetih mesecih leta 2017 zabeležil dobiček v višini 120 mio EUR, kar je precejšen preobrat iz izgube1,66 mlrd EUR v enakem obdobju 2016. To je NYK dosegel, ker si je prizadeval omejiti svoje flote in znižati operativne stroške, hkrati pa povečati učinkovitost nakladanja tovora. Uporabljati so začeli nova plovila z visoko porabo goriva, optimizirali dodeljevanje plovil, ter povečali ekonomsko učinkovitost. Z izvajanjem teh ukrepov je podjetje izboljšalo dobičkonosnost in se bolj prilagodilo tržnim nihanjem.
MOL je v svoji kontejnerski diviziji v prvih devetih mesecih 2017 uspel zmanjšati izgubo z 200 mio EUR v letu 2016 na samo 2,73 mio EUR. Prihodki od prodaje so se povečali za 21,1 % na 95,85 mlrd EUR. Obseg tovora iz Azije je dosegel rekordne vrednosti, povečal pa se je tudi obseg tovornega prometa iz Evrope v Azijo.
K Line je v prvih devetih mesecih 2017 beležil rekorden dobiček v višini 70 mio EUR, medtem ko je imel v enakem obdobju 2016 izgubo v višini 400 mio EUR. V kontejnerski diviziji so v prvih devetih mesecih 2017 ustvarili dobiček v višini 5 mio EUR, medtem ko so imeli v istem obdobju 2016 izgubo v višini 180 mio EUR. Celotni obseg poslovanja s kontejnerji se je v prvih devetih mesecih 2017 povečal za 4 % v primerjavi z letom 2016, pri čemer so zabeležili 14 % povečanje povpraševanja v trgovini med Azijo in Evropo, 10 % znotraj Azije in 1 % med Azijo in Severno Ameriko.
Trenutna zmogljivost flot po posameznih podjetjih je; NYK 594.467 TEU, MOL 578.898 TEU in K Line 332.409 TEU.
Novo združeno podjetje bo postalo šesti največji kontejnerski prevoznik na svetu s skupno zmogljivostjo flote 1,4 mio TEU. Največji je Maersk (3,5 mio TEU), sledijo pa mu MSC (3,1 mio TEU), CMA CGM (2,5 mio TEU), COSCO (1,8 mio TEU) in Hapag-Lloyd (1,5 mio TEU).
Vsa tri podjetja; NLK, MOL in K Line so sklenila sporazum o sodelovanju 31. oktobra 2016. 7. julija 2017 so ustanovili delniško družbo v Tokiu, imenovano Ocean Network Express Holdings, Ltd in novo operativno podjetje v Singapurju, imenovano Ocean Network Express Pte. Ltd. Novo združeno podjetje bo pričelo ponujati svoje kontejnerske prevozne storitve 1. aprila 2018.
Vir: American Shipper
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta