V Franciji so med karanteno zavrgli 10 mio litrov piva, v Nemčiji pa so pivo delili zastonj

torek, 12. maj 2020

Zaradi zaprtja kavarn in restavracij ter ustavitve turistične in festivalske dejavnosti, je v Franciji v času karantene propadlo več kot 10 mio litrov piva. Pivo običajno ni pasterizirano, zato se sčasoma pokvari in proizvajalci so bili primorani pivo zaradi pretečenega roka uničiti.

Gre za precejšno izgubo prihodkov, poleg tega pa dodatne stroške povzroča tudi uničenje piva. Približno 25 % francoskih proizvajalcev piva zaradi pomanjkanja naročil ne obratuje, medtem ko kar 70 % proizvajalcev poroča o več kot 50 % izgubi prometa od 15. marca 2020 dalje.

Med največje pivovarje v Franciji sodijo Heineken Entreprise, Kronenbourg, Brasserie De Saint-Omer, Brasserie Champigneulles in Brasserie Licorne.        

S presežkom piva pa se soočajo tudi pivovarji v Nemčiji. Zaradi omejitev v času pandemije korona virusa tudi nemški pivovarji niso mogli dostavljati piva v hotele in restavracije. Pivovarna Willinger Brauhaus iz zahodne zvezne dežele Hesse v Nemčiji se je zato odločila, da namesto uničenja, približno 2.600 litrov piva kar podari. V pivovarni si želijo čim prej izprazniti rezervoarje, da jih bodo lahko spet napolnili s svežim pivom in se tako pripravili na čas, ko bodo bari in restavracije ponovno odprti. To potezo so ljudje dobro sprejeli. Številni so v četrtek, 7. maja potrpežljivo čakali v vrsti pred pivovarno, pri tem pa nosili maske in se držali priporočil o ustrezni medsebojni razdalji. Mnogi med njimi so domov odnesli polna kartone piva. Lastnik pivovarne Franz Mast je dejal, da so se na ta način želeli zahvaliti ljudem, hkrati pa si želijo, da se bodo ti ponovno vrnili k njim, ko bodo razmere spet to dopuščale.

Pivovarna Willinger Brauhaus je v letu 2019 ustvarila 19,2 mio EUR prihodkov in zaposlovala 160 delavcev.

Združenje nemških pivovarjev je opozorilo, da se pivovarji soočajo s velikim padcem prodaje zaradi izgube izvoza, zlasti na Kitajsko in v Italijo, medtem ko je prodaja na domačem trgu upadla zaradi zaprtja restavracij, barov ter nogometnih stadionov. Prav tako je zaradi omejevalnih ukrepov ukinjen letošnji bavarski Oktoberfest, ki je največji svetovni festival piva.

Vir: Factiva; Reuters, CE NoticiasFinancieras

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije