V Italiji bo prodaja oblazinjenega pohištva letos višja za 4 %

četrtek, 20. oktober 2022
 

Oblazinjeno pohištvo predstavlja 16 % celotne italijanske pohištvene proizvodnje

Italija je 5. največja proizvajalka oblazinjenega pohištva na svetu ter 2. največja v Evropi (za Poljsko) in predstavlja več kot 15 % evropske proizvodnje. Trav tako je tudi 4. največja izvoznica oblazinjenega pohištva na svetu, za Kitajsko, Poljsko in Vietnamom.

Italija v zadnjih desetih letih beleži boljše rezultate kot druge proizvajalke oblazinjenega pohištva v Evropi. Nemčija je na primer v tem obdobju zabeležila več kot 10 % zmanjšanje proizvodnje.

Segment oblazinjenega pohištva v Italiji igra pomembno vlogo v pohištveni industriji, saj predstavlja 16 % celotne italijanske proizvodnje pohištva. Ta segment skoraj 75 % izvoza izdelkov izvozi, kar je daleč nad povprečjem celotne pohištvene industrije.

Kar zadeva ciljne trge, se v zadnjih letih povečuje izvoz v ZDA. Zlasti v letu 2021, ko so transportni stroški in logistične težave močno prizadele azijske proizvajalce (tradicionalno vodilne dobavitelje oblazinjenega pohištva na ameriškem trgu), so italijanski izdelki zaradi nižjih transportnih stroškov in krajših dobavnih rokov povečali konkurenčnost.

Poleg visokega izvoza pa je bil tudi domači trg oblazinjenega pohištva v letu 2021 precej živahen. Dinamika potrošnje gospodinjstev je bila do aprila šibka, nato pa si je s koncem omejitev opomogla in zabeležila znatno povečanje.

Leta 2021 je trg oblazinjenega pohištva v Italiji zabeležil dvomestno rast v primerjavi z letom 2020 in tako presegel vrednost 1 mlrd EUR.

Pandemija je domu dala novo osrednjo vlogo, saj se je dom preoblikoval v središče vseh dnevnih aktivnosti, s potrebo po večjem udobju in večnamenskih prostorih.

Po preliminarnih ocenah za leto 2022 CSIL napoveduje 4 % realno rast potrošnje oblazinjenega pohištva v Italiji. Ta rast bo podobna kot na nekaterih drugih vodilnih evropskih trgih, kot sta Francija in Združeno kraljestvo, in višja kot v Nemčiji.
Rast trga naj bi se okrepila zlasti v drugi polovici leta 2022 in se nadaljevala tudi v letu 2023.
 

Prodajni kanali za oblazinjeno pohištvo v Italiji

Maloprodaja oblazinjenega pohištva se precej razlikuje od ostalih pohištvenih izdelkov.

Velike pohištvene verige in organizirana distribucija, specializirana za prodajo oblazinjenega pohištva, obvladujejo več kot polovico trga, ki je v letu 2021 dosegel vrednost skoraj 2 mlrd EUR po maloprodajnih cenah.

Organizirana distribucija oblazinjenega pohištva je primarni kanal za prodajo oblazinjenega pohištva v Italiji. Vodilni konkurenti (Poltronesofà, Divani & Divani by Natuzzi in Chateau d'Ax) imajo mrežo trgovin v skoraj vseh italijanskih regijah in povprečno skoraj 100 enot na verigo.



Drugi verigi, ki delujeta na teritorialni ravni, sta Dondi Salotti in Divanidea, skoncentrirani v osrednji in severni regiji. Kar zadeva nabavo, se ta podjetja v glavnem zanašajo na italijanske podizvajalce, specializirane za proizvodnjo oblazinjenega pohištva zasebnih blagovnih znamk v različnih okrožjih.

Družba Natuzzi, katere proizvodnja blagovne znamke Divani & Divani poteka predvsem v njenih tovarnah v Romuniji, je novembra 2021 objavila svojo namero, da bo to proizvodnjo zopet preselila nazaj v Italijo.

Drugi kanal za prodajo oblazinjenega pohištva so veliki trgovci, specializirani za prodajo stanovanjskega pohištva. Nekateri od njih imajo nacionalno geografsko pokritost (IKEA, Mondo Convenienza, Arredissima, Febal Casa, Jysk, Maisons du Monde, Hartè, CasaTua), medtem ko imajo drugi bolj regionalno konotacijo (Asta del Mobile, Bergamin, Centro Veneto del Mobile, GruppoSME, Ricci Casa, Nuovoarredo).

Za razliko od verig, specializiranih za prodajo oblazinjenega pohištva, ta kanal služi predvsem uvoženim proizvodom, zlasti iz Romunije, Kitajske, Turčije in Poljske.

Neodvisne trgovine predstavljajo približno eno tretjino prodaje oblazinjenega pohištva v Italiji.
 

Regijska segmentacija

Severna Italija predstavlja več kot 60 % nacionalne potrošnje oblazinjenega pohištva. Osrednja in južna Italija ter otoki predstavljajo približno vsak po 20 %.

Milano je italijanska pokrajina z daleč največjo porabo oblazinjenega pohištva. Ta znaša okoli 150 mio EUR letno.

Na drugem mestu je Rim s 140 mio EUR, na tretjem pa Torino s porabo oblazinjenega pohištva, ki presega 75 mio EUR letno.
 

Viri: Factiva, CSIL

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije

Priložnosti na italijanskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: