V krizi je tudi nemška industrija počitniških vozil
- Po letih konjunkture je se je v krizi znašla tudi nemška industrija avtodomov in prikolic.
- Proizvajalci ustavljajo proizvodnjo, trgovci se borijo s polnimi skladišči.
- Kljub temu povpraševanje po počitniških vozilih dolgoročno ostaja stabilno.
- Industrija bi lahko okrevala že v letu 2025, če bo premagala trenutne izzive.
Kriza nemške industrije počitniških vozil
Po dolgih letih razcveta se je tudi nemška industrija počitniških vozil znašla v krizi. Proizvajalec avtodomov Knaus Tabbert ustavlja proizvodnjo, trgovec na drobno Camper Base je celo vložil zahtevo za stečaj.Medtem ko so se morali proizvajalci in trgovci počitniških vozil spopadati s prevelikim povpraševanjem in premajhno ponudbo med pandemijo Covid-19 in po njej, pa se je to razmerje nedavno spremenilo.
V 1. polovici leta 2024 so se proizvodne zmogljivosti po koncu dobavne krize ponovno povečale, a povpraševanje ni sledilo tej rasti. Še posebej se je zmanjšalo povpraševanje po počitniških prikolicah.
V prvih 10 mesecih 2024 je bilo v Nemčiji registriranih 66.710 avtodomov, kar je 10 % več kot v enakem obdobju lani. Za -2 % ali za 300 enot je v tem obdobju upadla registracija novih počitniških prikolic. Teh so v obdobju januar-oktober 2024 registrirali 19.611.
Mnogi trgovci so nezadovoljni s poslovnim letom
Razpoloženje v maloprodaji je slabo. Glede na raziskavo MiiOS je 36 % trgovcev počitniških vozil nezadovoljnih s poslovanjem v tekočem letu, ter celo 41 % trgovcev s počitniškimi prikolicami.To je popolnoma drugačna slika kot leta 2022, ko je bila panoga v razcvetu. Takrat je bil delež nezadovoljnih trgovcev manjši od 5 %. Avtodomi in počitniške prikolice so se takrat v glavnem prodajale same in vsa vozila, ki so bila na voljo, so takoj našla kupca.
Težave proizvajalcev
Zaradi velikega razcveta panoge nekateri proizvajalci niso bili dovolj previdni.V težavah se je znašel tudi priznani proizvajalec Knaus Tabbert. Podjetje, ki kotira na borzi, je pred kratkim ustavilo proizvodnjo na svojih glavnih lokacijah v Jandelsbrunnu (Spodnja Bavarska) in Nagyoroszi (Madžarska). Zaustavitev je predvidena do najmanj konca leta 2024. Veliko zaposlenih v podjetju je zdaj zaposlenih za krajši delovni čas. Cene delnic podjetja Knaus Tabbert so se že znižale za tretjino.
Težave pa imajo tudi druga podjetja, predvsem novi udeleženci na trgu in tisti, ki so povečali svojo proizvodnjo zaradi preteklih let konjunkture.
Trenutna kriza je posledica več dejavnikov, kot sta splošni upad pripravljenosti Nemcev za nakupe zaradi gospodarske negotovosti ter precej nasičen trg.
Polna skladišča
Številni trgovci imajo polna skladišča, ki so jih napolnili zaradi težav z dobavo po pandemiji Covid-19.Večina trgovcev navaja upravljanje zalog kot trenutno največji izziv.
Polna skladišča vplivajo tudi na proizvajalce, saj so trgovci ustavili nova naročila, medtem ko so proizvajalci pred kratkim povečali svoje proizvodne zmogljivosti.
Napovedano je okrevanje v letu 2025
Kljub trenutnim izzivom pa so v panogi previdno optimistični.- Kljub trenutnemu upadu prodaje ostaja splošno povpraševanje po počitniških vozilih na nemškem trgu visoko.
- Številne raziskave kažejo, da bo kampiranje v prihodnjih letih verjetno ostalo ena najbolj priljubljenih oblik dopustovanja v Nemčiji. Po podatkih združenja Caravanning Industry Association (CIVD) se v tej državi za kampiranje zanima okoli 14 mio ljudi, med njimi tudi veliko mladih. Dolgoročno trgovcem in proizvajalcem kupcev ne bi smelo manjkati.
- Kratkoročno naj bi zmanjševanje zalog povzročilo oživitev trga.
- Medtem ko je konec leta 2023 kar 47 % ponudnikov počitniških vozil pričakovalo prihodnji upad prodaje, ta številka trenutno znaša le 21 %. 12 % jih celo ocenjuje, da bodo v letu 2025 povečali prodajo.
- Na strani proizvajalcev bo uspeh odvisen tudi od tega, kako bodo podjetja znala prilagoditi svoje proizvodne zmogljivosti dejanskemu povpraševanju.
Globalni trg počitniških vozil
Velikost globalnega trga počitniških vozil je bila leta 2023 ocenjena na 54,1 mlrd USD (50 mlrd EUR). V obdobju 2024 - 2032 naj bi trg rasel po 4 % povprečni letni stopnji.Ker posamezniki vedno bolj iščejo poglobljene potovalne izkušnje in avanture na prostem, narašča tudi povpraševanje po počitniških vozilih, predvsem po avtodomih.
Milenijcem in mlajšim generacijam predstavlja avtodom novo izbiro življenjskega sloga. Opazen je premik k manjšim in bolj okretnim ter okolju prijaznim avtodomom, kar kaže na povečano okoljsko ozaveščenost potrošnikov.
Izzive za rast trga predstavljajo predvsem visoke začetne naložbe in stroški vzdrževanja, kar lahko odvrne potencialne kupce, zlasti tiste z omejenimi finančnimi sredstvi.
Za ublažitev teh izzivov in spodbujanje rasti trga lahko proizvajalci in trgovci uporabijo različne strategije, kot so inovativne možnosti financiranja ali najem, s čimer postanejo počitniška vozila dostopnejša širšemu krogu potrošnikov.
Evropski trg počitniških vozil je leta 2023 predstavljal 45 % prihodkov na globlnem trgu.
Viri:
- Factiva
- WirtschaftsWoche Online
- Autohaus
- Global Markets Inside
- Foto: iStock, knaustabbert.de
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.