V turistični sektor vstopajo nove tehnologije umetne inteligence

sreda, 28. februar 2018

Januarja 2018 so na sejmu turizma Fitur v Madridu v Španiji predstavili prototip hotela prihodnosti.

Hotelska soba se samodejno prilagaja okusom vsakega gosta, tiskane brošure so zamenjala VR očala. V recepciji ni več receptorjev in gostje se prijavijo preko ogledala, ki je opremljen s sistemom prepoznave obraza. Po identifikaciji gosta se soba samodejno prilagodi vsem zahtevam ob rezervaciji: temperaturi, razsvetljavi, celo izboru slik Picassa ali Van Gogha v digitalnih okvirih, ki visijo na stenah.

Nova tehnologija bo hotelom omogočila prepoznati potrebe gosta, še preden se jih zaveda sam. Turistični sektor že začenja uvajati nove tehnologije in nekateri hoteli so že uvedli podobne storitve, a bolj na osnovni ravni.

Prostorski prototip, ki ga je francosko tehnološko svetovalno podjetje Altran namenilo luksuznim hotelom, vključuje tudi vrhunsko tehnologijo prepoznavanja govora, ki na primer gostu naroči pico v 40 jezikih. Celo zaklepanje sob je inteligentno; vrata hotelske sobe se odprejo in zaprejo z aplikacijo WhatsApp na telefonu gosta. Žimnice na ležiščih so opremljene s senzorji in zabeležijo gibanje gostov med spanjem. Tako jim lahko hotelsko osebje ponudi kavo takoj, ko se zbudijo.

Na splošno hoteli upajo, da bodo uporabljali umetno inteligenco, da bi bolje spoznali svoje goste prek osebnih podatkov, ki jih dobijo pri rezervaciji ali prek tehnologije "senzor", ki se uporablja, ko je stranka v hotelu ali letovišču. Senzor zazna pametne telefone strank in tako hotelsko osebje ve, koliko časa preživijo v svojih sobah, ob kateri uri gredo v bazen in podobno. Na podlagi teh podatkov algoritmi umetne inteligence določijo, katere navade strank naj bi goste ponovno privabile s prilagojeno, personalizirano ponudbo. Če algoritem zazna, da gost pride v hotel s svojo ženo in ne jesta v restavraciji, ampak naročita postrežbo v sobo, bo prihodnjič predlagal poseben meni v sobi s steklenico šampanjca. Ko pa pride gost v hotel  s svojo celotno družino, algoritem predlaga na primer tudi otroške menije.

Proizvajalci virtualne realnosti so izumili tudi posebna VR očala ali brošure prihodnosti. VR očala stanejo med 50 in 600 EUR, produkcija vsebine pa nekaj več kot običajni video - od 2.000 EUR do 150.000 EUR. Hotelska veriga Palladium že uporablja takšna očala. Njihovo prodajno osebje nima več tiskanih brošur za predstavitev hotelskih nastanitev in storitev potovalnim agencijam, ampak uporablja VR očala. Z njimi lahko zastopniki obiščejo sobe, bazene ali restavracije v vsakem od njihovih hotelov. To daje potovalnim agencijam boljšo predstavo o tem, kakšni so hoteli v resnici.

Virtualna resničnost ne more nadomestiti okusa lokalnih jedi ali vonja oceana, lahko pa nas spodbudi, da raziskujemo in odkrivamo več.

Vir: Agence France-Presse

Več informacij o globalnih trendih na področju turizma