Večmilijonski trg nogometnih majic

torek, 09. julij 2024
 

V nogometu se obrača veliko denarja, tudi s prodajo majic 

Podjetja za športno opremo vsako leto porabijo milijone za sponzoriranje nogometnih dresov, saj skušajo preko nogometa povečati prepoznavnost njihovih blagovnih znamk in izboljšati njihovo podobo pri kupcih.

Glavni dobavitelji športne opreme, kot sta Adidas ali Nike, plačajo na stotine milijonov za opremljanje ekip. V zameno se njihov logotip pojavi na dresih, kar lahko poveča prodajo drugih športnih izdelkov, ki jih proizvajajo.

Prodaja športnih dresov je zelo donosen vir dohodka za nogometne ekipe. Majice so artikli, ki jih navijači največ kupujejo. Zato igrajo najvidnejšo vlogo pri prodaji blaga, povezanega z reprezentancami.
 

Nike bo zamenjal Adidas in postal uradni dobavitelj športne opreme za nemško nogometno reprezentanco 

Adidas že 70 let dobavlja športno opremo Nemški nogometni reprezentanci (DFB). Od leta 2027 bo uradni dobavitelj športne opreme za DFB postal Nike, saj je ponudil veliko več denarja kot njegov konkurent. 

Nike in DFB sta se dogovorila, da bosta ohranila zaupnost glede višine zneska.

Po poročanju nemške poslovne revije Handelsblatt je Adidas nedavno DFB plačal 50 mio EUR, Nike pa naj bi v prihodnosti vložil še dvakrat toliko.
 

Pogodbe z velikimi nogometnimi klubi

Še višje zneske dobavitelji športne opreme plačajo velikim nogometnim klubom.

Adidas je podaljšal 10-letno pogodbo z angleškim nogometnim klubom Manchester United za ocenjenih 120 mio EUR, medtem ko Adidas španskemu nogometnemu klubu Real Madrid plača okoli 150 mio EUR.

Tako visoke vsote nogometnim klubom so posledica dejstva, da klubi odigrajo vsaj 4-krat več tekem kot reprezentance, kar pomeni, da so njihovi dresi pogosteje vidni na nogometnih igriščih.
 

Se takšna sponzorstva proizvajalcem športne opreme splačajo?

Noben dobavitelj športne opreme ne more zaslužiti vloženega zneska samo s prodajo, gre predvsem za izboljšanje njihove prepoznavnosti. Še posebej to velja za reprezentance, ki so lahko izločene že na začetku turnirjev, na katerih sodelujejo.

A pri tako velikih finančnih vložkih se postavlja vprašanje, ali se podjetjem takšno sponzorstvo res splača, saj ima redko kakršen koli neposreden učinek na nakupe. Le približno 12 % anketiranih ljudi pri nakupu izdelkov ali storitev najprej poišče blagovne znamke, ki sponzorirajo nogometno prvenstvo.

Partnerstva z glavnimi nogometnimi zvezami v zadnjem 15-letnem obdobju niso izpolnila pričakovanj proizvajalcev. Izvršni direktor Adidasa Bjørn Gulden je junija za nemški časnik Frankfurter Sonntagszeitung povedal, da s komercialnega vidika vsi dobavitelji ustvarjajo izgubo pri teh pogodbah. Čeprav so mislili, da bo prodaja majic skokovito narasla, se to ni zgodilo. Gulden pri tem izpostavi primer, da če Nemčija zmaga na evropskem prvenstvu, to ne bo pomenilo, da bo ves svet kupoval nemške majice, temveč jih bodo kupovali predvsem Nemci.


 

Primer dobre prakse nemške spletne platforme za primerjanje cen Check24

Nemška platforma za primerjanje cen Check24 ni med največjimi sponzorji evropskega nogometnega prvenstva, a ji je brez plačila denarja DFB uspelo vključiti se v nogometni posel z dokaj preprosto idejo: distribuirati drese nemške reprezentance, kljub temu, da na njih ni logotipa DFB.

Te majice imajo simbol orla Zvezne republike Nemčije, logotip podjetja Puma in velik logotip Check24 na sprednjem delu majice.

Zainteresirani kupci so lahko kupili majice s tem, da so na svoje mobilne telefone prenesli aplikacijo platforme, pri tem pa pustili svoje osebne podatke – naslov, telefonsko številko in e-poštni naslov. Po prejemu teh informacij jim je podjetje brezplačno poslalo majice.

Po distribuciji približno 5 mio majic je Check24 končal kampanjo.

Ustanovitelj platforme Henrich Blase je za revijo Finance Forward povedal, da je bila to največja marketinška kampanja podjetja doslej.

Po ocenah izdelava in pošiljanje staneta najmanj 10 EUR na majico. To za 5 mio majic znese približno 50 mio EUR samo za proizvodnjo majic in logistiko.

Check24 je vodil tudi oglaševalsko kampanjo, vključno z oglasi na različnih televizijskih kanalih, kar je povečalo stroške na ocenjenih 100 mio EUR.

V zameno pa se je o Check24 govorilo po vsej državi, tudi v tisku. Aplikacija spletnega mesta je bila več tednov največkrat prenesena aplikacija v državi.

Platforma je zbrala ogromno podatkov, ki jih lahko uporabi za oglaševanje ciljanji skupini potrošnikov ali pa jih zlahka proda tudi drugim podjetjem.

Check24 ponuja primerjavo cen za finančne storitve, zavarovalnice, energetske družbe, telekomunikacije, potovanja, nakupovanje in drugo. Storitev je za uporabnike brezplačna, podjetje pa se financira s provizijami od sklenjenih poslov.

Po raziskavi Univerze v Hohenheimu želi vsak 5. Nemec kupiti dres nemške reprezentance. Vprašanje pa je, ali bo Adidas zaradi akcije Check24 prodal manj majic.



Viri:
  • Factiva
  • CE NoticiasFinancieras  
 

Preberite še:


Globalni trendi – turizem, šport in prosti čas
 
Euro 2024 naj bi privabil 5 mlrd gledalcev ter ustvaril 2,4 mlrd EUR prihodkov

Kdo so najbogatejši lastniki športnih ekip na svetu?




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: