Federacija BiH pripravlja zakon o elektronskem poslovanju

torek, 28. januar 2025
 

V Federaciji BiH pripravljajo zakon o elektronskem poslovanju

Zaradi razmaha e-poslovanja in vstopa mednarodnih spletnih platform na trg BiH namerava Federacija BiH vzpostaviti zakon o elektronskem poslovanju, ki bo opredelil opravljanje e-poslovanja ter določil kazni za kršitelje.

Cilj novega zakona je zmanjšati sivi trg, zaščititi potrošnike in hkrati podpreti poštene trgovce.

Glede na analize Ministrstva za trgovino, Federacija BiH zaradi sivega trga letno izgubi 200 do 300 mio BAM, kar je približno 102 do 153 mio EUR.

Minister za trgovino FBiH Amir Hasičević je napovedal, da bo zakon šel v parlamentarno proceduro predvidoma do konca marca ali najkasneje v začetku aprila.

Delovno skupino, ki pripravlja zakon, sestavljajo predstavniki ministrstva za trgovino, združenja za e-poslovanje, davčne uprave FBiH, inšpektorata FBiH, gospodarske zbornice FBiH, ministrstva za razvoj, podjetništvo in obrt, ter ministrstva za promet in komunikacije.

Osnutek zakona o elektronskem poslovanju je trenutno v fazi usklajevanja z direktivami EU.

Obstoječi zakon o notranji trgovini že določa, da se morajo tisti, ki se odločijo za elektronsko trgovanje, registrirati ter na spletnih platformah in oglasnih spletnih mestih prikazati svojo registrsko številko skupaj z osnovnimi podatki o prodajalcu.

 

 

Trg spletne prodaje v Bosni in Hercegovini (BiH)

Po ocenah združenja e-trgovine v BiH je trg spletne prodaje v letu 2024 dosegel vrednost 627,3 mio EUR.

Večina anketirancev v raziskavi, ki jo je združenje izvedlo leta 2024 (37,7 %), je opravila 2 do 3 nakupe v zadnjih 3 mesecih, kar kaže na redno spletno nakupovanje, vendar z zmernim številom transakcij. Segment s 4 do 5 nakupi (21,8 %) in segment s 6 do 10 nakupi (11,2 %) dodatno potrjujeta trend naraščanja spletnega nakupovanja med prebivalstvom.

Največ spletnih nakupov prebivalci BiH opravijo v lokalnih spletnih trgovinah (43,4 %), kar kaže na močno usmerjenost na domači trg.

Leta 2023 je bilo v BiH 83,4 % spletnih nakupov opravljenih na mobilnih telefonih. To kaže trend v smeri mobilnega trga e-trgovine, poudarja pa tudi potrebo po optimiziranih spletnih mestih za mobilne naprave in aplikacije.
 

Ponudniki na trgu

Največji konkurent na trgu e-trgovine v BiH je Ekupi.ba, ki je vodilna spletna platforma v državi. Ponuja široko paleto izdelkov različnih prodajalcev, vključno z elektroniko, oblačili in gospodinjskimi predmeti.

Druga večja konkurenta na trgu sta še:
  • Domod.ba (bela tehnika, avdio-video tehnika, IT oprema, mali gospodinjski aparati)
  • Sportvision.ba (športna oprema in oblačila).

Viri:
  • Factiva
  • Federalna Novinska Agencija
  • Ecommerce News
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Globalni trg e-trgovine bo v naslednjih 5 letih beležil dvomestno rast

Poslovno okolje BiH



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: