Finančna uspešnost letalskih družb v letu 2023 presega pričakovanja
Letalski prevoz bo leta 2023 rekorden
Pandemija Covid-19 je močno prizadela letalsko industrijo. Ta je leta 2020 izgubila 137 mlrd USD, ker so države zaradi širjenja virusa uvedle karantene in zaprle meje.Sektor je leta 2021 izgubil še nadaljnjih 42 mlrd USD in je bil lani še vedno v rdečih številkah, saj je Kitajska, velik trg, še naprej uveljavljala omejitve Covida, ki so bile končno odpravljene decembra 2022.
Po napovedih Mednarodnega združenja letalskih prevoznikov (IATA), bodo letalske družbe letos prepeljale 4,35 mlrd potnikov, kar je blizu rekordnih številk v letu 2019 pred pandemijo.
Skupno naj bi čisti dobiček letalskih družb leta 2023 dosegel 9,8 mlrd USD, kar je dvakrat več od prejšnjih ocen, ki so napovedovale dobiček v višini 4,7 mlrd USD. Tudi izgube v letu 2022 so bile na koncu za polovico manjše od prvotno ocenjenih 3,6 mlrd USD.
Večja dobičkonosnost je podprta z več pozitivnimi dogodki:
- Kitajska je odpravila omejitve zaradi Covid-19 prej, kot je bilo pričakovano.
- Cene nafte in zemeljskega plina so po visokem skoku po začetku vojne v Ukrajini upadle.
- Gospodarske negotovosti niso zmanjšale želje po potovanju, čeprav so se cene vozovnic povišale zaradi višjih stroškov goriva.
Tudi ravni prihodkov za leto 2023 se vse bolj približujejo ravnem pred pandemijo. Letos naj bi prihodki globalne letalske industrije dosegli 803 mlrd USD, v primerjavi z 838 mlrd USD leta 2019.
Izzivi v industriji se nadaljujejo
Kljub dobrim obetom pa stalni izzivi, kot so težave z dobavno verigo in naraščajoče letališke pristojbine, zavirajo okrevanje industrije:- Dobavitelji originalne opreme so bili veliko prepočasni pri reševanju blokad v dobavni verigi, zato zvišujejo stroške in omejujejo zmožnost namestitve letal.
- Tudi obseg tovora je še vedno precej nizek v primerjavi z letom 2019. Leta 2023 naj bi dosegel 57,8 mio ton v primerjavi z 61,5 mio ton leta 2019, kot posledica upočasnitve obsega svetovne trgovine.
- Povečanje pristojbin na nizozemskem letališču Schiphol in letališčih v Južni Afriki prav tako ovira delovanje letalskih družb.
- Kljub močnemu okrevanju povpraševanja, trenutna nizka stopnja dobičkonosnosti industrije ni vzdržna. Sektor dosega dobiček na potnika le v višini približno 2,25 USD.

Viri: Factiva, Reuters, Agence France Presse
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Letalski promet v srednji Aziji je v letu po ruski invaziji na Ukrajino v razcvetu
Naročila novih letal so v porastu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.