Naročila novih letal so v porastu, saj se letalske družbe bojijo pomanjkanja

torek, 16. maj 2023


Zaradi oživitve letalskih prevozov po pandemiji sta Airbus in Boeing prejela za več mlrd USD naročil za nova letala, katerih dobave segajo preko leta 2030.

Letalski prevozniki po vsem svetu, vključno z Air India, Ryanair in novo nacionalno letalsko družbo v Savdski Arabiji, imajo trenutno oddanih vnaprejšnjih naročil za skupno 700 novih letal. 
 

Turška letalska družba Turkish Airlines namerava letos naročiti 600 novih letal 

Turška letalska družba Turkish Airlines je 11. maja 2023, le 3 dni pred predsedniškimi volitvami v državi sporočila, da namerava junija letos naročiti 600 novih letal, od tega 200 letal za dolge razdalje in 400 manjših ozko-trupnih letal.
To bo že 4. veliko naročilo v le nekaj mesecih, po rekordnem naročilu Air India za 470 letal Airbus in Boeing.
 
Turška državna letalska družba je prejšnji mesec objavila 10-letni strateški načrt, ki vključuje cilj 85 mio potnikov v letu 2023 in 170 mio potnikov do leta 2033.

Turčija si prizadeva ustvariti letalsko družbo z mega povezavami od vsepovsod v Evropi do vseh delov Azije in Afrike. To lahko zaostri boj za povezovanje prometa med središčem Istanbula in konkurenčnimi letališči v Evropi in na Bližnjem vzhodu.

Turški predsednik Erdogan je leta 2018 v Istanbulu odprl novo letališče, vredno 12 mlrd USD. Gre za geografsko atraktivno lokacijo, ki je izziv večjim letališčem v Dubaju in Dohi.

Flota te turške letalske družbe je trenutno približno enako porazdeljena na letala Airbus in Boeing.


 

Letalske družbe skrbi razpoložljivost novih letal v prihodnje

Letalske družbe postajajo zaskrbljene glede prihodnje razpoložljivosti novih letal, zato se odločajo za vnaprejšnja naročila.

Letalski prevoznik Ryanair je bil pripravljen za naročilo novih ozko-trupnih letal plačati precej več kot v preteklosti, da bi si na koncu tega desetletja zagotovil vse manjše zaloge teh letal.

Vse več letalskih prevoznikov kupuje letala, da bi poskušali zadovoljiti isto povpraševanje po potovanjih. Posledični presežek bi lahko širše zmanjšal dobiček. Vse letalske družbe kupujejo ista letala za iste ljudi in kdo ve, kdo bo zmagal?

Turčija je bila pred pandemijo Covid-19 6. največja svetovna turistična destinacija in zdaj že konkurira velikim zalivskim letalskim družbam, kot so Emirates, Qatar Airways in Etihad.

Tudi letalska družba Riyadh Air iz Savdske Arabije se poteguje za svoj tržni delež v potniškem letalskem transportu. Družba je letos marca oddala veliko naročilo za letala Boeing.

Vnaprejšnje naročanje letal, oziroma rezervacije za njihovo izdelavo, pa vključujejo tudi inflacijsko tveganje, kar lahko pomeni dodatne milijarde k vrednosti, v času od samega naročila do dobave letal konec tega desetletja. Le letalski prevozniki s strogim nadzorom stroškov ali močno politično podporo si lahko privoščijo takšna vnaprejšnja naročila.

Razcvet naročil letal se odvija tudi v času, ko se letalski prevozniki soočajo z vse večjim pritiskom za zmanjšanje emisij.
Kritiki pravijo, da naročanje letal tako daleč vnaprej tvega preusmeritev pozornosti od nove generacije reaktivnih letal z enim prehodom, ki naj bi bila na voljo od sredine do poznih 2030-ih.

Proizvajalci letal pravijo, da so trenutno prodana letala že občutno čistejša od teh, ki so sedaj v uporabi. To je tudi upanje industrije, da bi leta 2025 lahko dosegla zastavljene okoljske cilje.

Toda nekateri strategi vidijo v vnaprejšnjih naročilih tudi prizadevanja hitro rastočih letalskih prevoznikov, da bi pospešili nakupe reaktivnih letal trenutne generacije v pričakovanju pomanjkanja, ki bi vodilo v tehnološke spremembe.

Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Letalski promet v srednji Aziji je v letu po ruski invaziji na Ukrajino v razcvetu

Vpogled v turški logistični trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: