Letalski promet v srednji Aziji je v letu po ruski invaziji na Ukrajino v razcvetu

četrtek, 02. marec 2023
 

Letalski prevozniki srednje Azije izkoriščajo priložnosti zaprtega ruskega zračnega prostora

Število letov v regijo in iz nje se je v zadnjem letu povečalo, saj letalske družbe, ki so prej letele nad Rusijo, zdaj letijo nad srednjo Azijo, da bi prišle v Azijo in na Bližnji vzhod. Z vladno podporo so se na trgu pojavile tudi nove letalske družbe, da bi izkoristile nove priložnosti na trgu.

Že od začetka vojne je ruski zračni prostor zaprt za zahodne države.

Posledično so se leti med številnimi evropskimi državami in Uzbekistanom po podatkih Eurocontrola povečali za 105,9 % od leta 2019 in za 36 % od januarja 2022.

Kazahstanska uprava za letalstvo pravi, da se je število potnikov medletno povečalo za 16,5 %, medtem ko je letalski prevoznik iz Kazahstana, Air Astana, leto 2022 označil kot najbolj dobičkonosno leto doslej, saj je lani ustvaril 78,4 mio USD dobička po obdavčitvi.



Azerbajdžan Airlines je dejal, da se je število tranzitnih letov v zračnem prostoru države leta 2022 povečalo za 134 % v primerjavi z letom 2021.

V Uzbekistanu so oblasti pomagale vzpostaviti dve novi letalski družbi, Silk Avia in Air Samarkand, v upanju, da bodo izkoristile ugodne tržne razmere.

Air Samarkand, ki še ni začel s komercialnimi leti, je prejel administrativno podporo vlade. Upa, da bo svoje lete osredotočil na Turčijo, Združene arabske emirate, Izrael in na evropske države.

Trg letalskih prevozov postaja vse bolj dinamičen, kar poskušajo izkoristiti številna zagonska podjetja, ki jih podpirajo lokalne vlade ali lokalni poslovneži, ki so prepoznali priložnost za vstop na trg.
 

Izzivi ruskih letalskih družb

Medtem ko si evropske letalske družbe po zaprtju ruskega zračnega prostora prizadevajo najti nove poti v Azijo, pa se ruske letalske družbe spopadajo z izzivi pri zagotavljanju storitev svojim lokalnim potnikom, ki še vedno želijo iti na počitnice v tujino.

Ruska letalska družba Aeroflot si je od sredine leta 2010 skupaj s konkurenti, kot so British Airways, Lufthansa, Turkish Airlines in Emirates, prizadevala postati glavna tranzitna linija med evropskimi prestolnicami in azijskimi državami prek Moskve, vključno s Tajsko, Kitajsko in Japonsko. Leta 2016 je družba na linijah Evropa-Azija prepeljala 3,6 mio ljudi in je načrtovala nadaljnjo širitev. Zdaj pa so postali ti cilji zelo nerealni, čeprav se v družbi trudijo delovati kot običajno.

Ruske letalske družbe so močno omejene zaradi pomanjkanja opreme in ne morejo vzdrževati letal po ustreznih standardih. A še vedno imajo povpraševanje s strani tistih, ki želijo iti na počitnice. To predstavlja priložnost za druge letalske prevoznike, kot je na primer kazahstanska družba Air Astana, da opravljajo lete v Rusijo in prek svojih vozlišč zagotavljajo storitve.
 
Analitiki pričakujejo, da se bo rast ruskega trga letalskih prevozov povečala, ko se bodo potovanja iz Kitajske znova začela in se bo svetovni promet vrnil na raven iz leta 2019.
 
Podatki letališkega organa ACI Europe kažejo, da se je promet med Azijo in Srednjo Azijo od leta 2022 povečal, vendar je še vedno približno 20 % manjši od ravni iz leta 2019.
 
Če se bo vojna v Ukrajini zavlekla, bi se lahko pojavile dodatne priložnosti za turizem v srednji Aziji, saj ruski turisti iščejo alternative za Evropo za svoje počitnice.

Po podatkih Združenja organizatorjev potovanj Rusije (ATOR) so ruski državljani v letu 2022 opravili več kot 23 mio potovanj v tujino v skupno 142 držav.
 

Glavne turistične destinacije za ruske turiste v letu 2022

  • Turčija (5,2 mio potovanj ali približno 25 % manj kot v letu 2019)
  • Združeni arabski emirati (lani jih je obiskalo 1,2 mio Rusov, kar je 21,2 % več kot v 2019)
  • Egipt
  • Tajska

Veliko je bogatih Rusov, ki si želijo luksuznih počitnic, zato bodo gotovo našli možnosti, da svoje potrebe tudi realizirajo. Morda bodo te turiste pritegnila tudi večja smučarska središča, ki se ponašajo z luksuznimi lokali, in tako zadovoljila ruske oligarhe, ker ne morejo odpotovati v Nico.


Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite še:

Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Gospodarstvo Kazahstana ter priložnosti na trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: