Francija je velika živilska podjetja prisilila k znižanju cen

torek, 13. junij 2023
 

75 največjih živilskih podjetij v Franciji bo julija znižalo cene na stotinam izdelkom

Francoski kupci bodo od prihodnjega meseca naprej plačevati manj za prehrambne izdelke, saj je 75 velikih živilskih podjetij, vključno z Unileverjem, na zahtevo vlade potrdilo znižanje cen na stotinam izdelkov.

Teh 75 podjetij, ki skupaj proizvedejo 80 % hrane, ki jo pojedo Francozi, bi se lahko soočilo s finančnimi sankcijami, če ne bodo upoštevali dogovora.

Cene živilskih izdelkov so v francoskih supermarketih v zadnjih mesecih dosegle rekordne ravni, čeprav so stroški številnih surovin, ki jih uporabljajo proizvajalci hrane, upadli. Prav tako so izboljšani obeti glede letine znižali indeks svetovnih cen živilskih surovin na najnižjo raven v zadnjih dveh letih.

Francoski finančni minister je zato zagrozil, da bo s posebnimi davki povrnil tisto, kar je opisal kot neupravičene dobičke živilskih podjetij, če svojih nižjih stroškov ne bodo prenesli na potrošnike, ki se že tako spopadajo z visokimi računi za energijo.
Julija se bodo v Franciji torej cene številnih živilskih izdelkov znižale, in sicer za 2 do 10 %.
Cene bodo preverjali in sankcionirali tista podjetja, ki se ne bodo držala pravil.

Med izdelke, katerim se bodo cene znižale, sodijo testenine, perutnina in rastlinsko olje. Na cene govedine, svinjine in mleka pa ta poteza ne bo vplivala.
 

Visoke cene hrane ohranjajo visoko inflacijo v Evropi

Medtem ko se hitrost rasti cen hrane v evro-območju upočasnjuje, je to še vedno glavni dejavnik, ki ohranja inflacijo visoko. Evropska centralna banka, ki naj bi prihodnji teden znova zvišala obrestne mere, čeprav je rast zelo šibka, je dejala, da visoke stopnje dobička podjetij predstavljajo tudi inflacijsko tveganje.

Visoke cene hrane skrbijo številne evropske vlade, vendar je bila Francija med najbolj agresivnimi pri zniževanju cen. Tudi na Madžarskem je premier Viktor Orban uvedel obvezno znižanje cen nekaterih osnovnih živil.

Verige supermarketov po vsej Evropi opažajo, da se kupci odločajo za cenejše alternative trgovskih blagovnih znamk.

Francoski Carrefour ima na svoji spletni strani "gumb proti inflaciji", ki strankam prikazuje cenejše alternative za izdelke in jih pogosto usmeri na živila lastne blagovne znamke.

Glede na raziskavo Euromonitorja je 22 % Evropejcev dejalo, da nameravajo leta 2023 povečati nakup izdelkov trgovskih blagovnih znamk, kar je 5 % več kot lani.
 

Cene hrane so se v Franciji maja dvignile za 14 %, dobiček v živilski industriji je močno narasel

Francoska letna inflacija se je maja spustila na najnižjo raven v tem letu in dosegla 6 %, saj se je rast cen energije in hrane nekoliko umirila.

Toda cene hrane so prejšnji mesec še vedno zrasle za 14 %, po rekordnem marcu, ko so se cene hrane v Franciji dvignile za skoraj 16 %. Živilska podjetja in veliki trgovci na drobno so se predhodno dogovorili o povprečnem 10 % zvišanju cen zaradi višjih vhodnih stroškov in višjih plač.

Višji stroški so vplivali na porabo hrane, ki je padla na najnižjo raven po marcu 2009.

Po podatkih francoske statistične agencije Insee je dobiček v živilski industriji močno narasel, kar je v veliki meri nadomestilo močne padce med pandemijo. Dobički iz poslovanja industrije so se v Q1 2023 medletno povišali za 15 %.


 
Viri: Factiva, Reuters, The Guardian

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Gospodarstvo ter možnost vstopa na francoski trg




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: