Indijske železnice sledijo razcvetu e-trgovine

četrtek, 28. julij 2022

Uvedba železniške paketne storitve 

Indijski državni železniški operater Indian Railways uvaja železniški paketni servis za prevoz paketov, ki jih pošiljajo spletne tržnice. Nacionalni prevoznik upa, da mu bo nova storitev pomagala ponovno pridobiti tržni delež, ki ga je v zadnjem desetletju prevzel cestni transport.
 
Za začetek bodo preuredili 100 namenskih hitrih paketnih vlakov, ki so jih uvedli med zaporami zaradi pandemije Covid-19 v letu 2020. Temu bodo sledile nove storitve železniškega paketnega servisa, ki bodo v glavnem pokrivale glavne destinacije za blago s spletnih tržnic.
 

Železniški paketni servis beleži v Indiji izjemno rast 

Prihodek iz tega segmenta se je lani povečal za več kot 100 %. K visoki rasti je prispevala tudi storitev prevoza pokvarljivega blaga na različne dele države. Potencial tega segmenta pa je ogromen tudi zaradi vedno večjega števila konkurentov v e-trgovini, pa tudi širitve obstoječih konkurentov, ki povečujejo svoje prihodke in si prizadevajo tudi za okolju bolj prijazne prevozne storitve.
 
V Indiji so že v času pandemije Covid-19 uredili paketne hitre vlake, namenjene za prevoz osnovnih potrebščin v času zapor. Zdaj pa bodo uvedli tudi namenske paketne vlake, ki bodo vozili po voznem redu.
 

Segment železniškega transporta predstavlja v Indiji le 30 % celotnega transportnega sektorja 

V Indiji je pred osamosvojitvijo delež železniškega prometa v skupnem transportnem segmentu predstavljal skoraj 70 %, danes pa je padel pod 30 %.
 
Indian Railways namerava zdaj omiliti svoje predpise o paketih in uvesti novo politiko, ki bo omogočila prevoz blaga, kot so mobilni telefoni, razkužila, toaletne potrebščine in množica drugih elektronskih pripomočkov, ki spadajo med najbolj prodajane izdelke na spletnih tržnicah

Za to blago je trenutno prepovedano uporabljati paketne storitve železnic, saj so po starih predpisih takšne predmete uvrščali med tiste, ki se lahko vnamejo. Zdaj bo politika oblikovana po vzoru politike letalskih prevoznikov, kjer se bo to blago prevažalo v paketih, ob upoštevanju strogih navodil pakiranja in varnosti.
 

Nova paketna storitev bo pomenila velik premik za Indian Railways 

Nova paketna storitev bo pomenila velik premik za indijskega nacionalnega železniškega prevoznika, ki se sedaj osredotoča na kategorije razsutega tovora, kot so premog, jeklo, železova ruda, žito, cement, naftni proizvodi in gnojila. 
 
Indijski nacionalni železniški prevoznik je lani prepeljal več kot 1.400 mio ton tovora, od tega večinoma v razsutem stanju. Zaslužki od storitev prevoza majhnega tovora ali paketov so še vedno zelo skromni. Prav ta segment se je v veliki meri preselil na ceste zaradi odsotnosti ustreznih storitev s strani železnic. Zdaj pa bodo tudi indijske železnice postale polnopravni ponudnik logističnih storitev.
 
Železniška paketna služba bo zagotavljala tudi storitve od vrat do vrat, prevzemala bo blago od dobaviteljev in ga dostavljala strankam na njihove destinacije. Prav tako bo zagotovila pravočasne dostave z delnim ali celotnim povračilom stroškov v primeru zamude pri dostavi.
 
Železniško paketno storitev bo podpirala tudi železniška aplikacija Parcel Management System (PMS), ki bo nameščena na več kot 50 postajah. Aplikacija PMS zagotavlja podrobnosti o statusu pošiljk, kot so rezervacija, nakladanje, razkladanje in dostava v omrežju indijskih železnic, ter možnost izračuna tovora za rezervacijo predmetov.

Nova storitev bo delovala v mestih:
  • Delhi,
  • Mumbaj,
  • Kolkata,
  • Chennai,
  • Hyderabad,
  • Bengaluru,
  • v več prestolnicah držav in
  • v industrijskih središčih.

Viri: Factiva, Mint
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

Spletne prodajalne platforme

Priložnosti na indijskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: