Kitajski proizvajalci EV se na evropskem trgu soočajo z novimi izzivi

torek, 22. avgust 2023
 
Kitajski proizvajalci električnih vozil (EV), ki so letos na domačem trgu že zavzeli prevladujoč položaj, prihajajo v Evropo, pri tam pa se soočajo z novimi izzivi.

Stereotipi o kitajski proizvodnji, stroški uvoza in manj razvit evropski trg EV, so le nekatere od težav, ki jih bodo morale kitajske znamke, kot so BYD, Nio in SAIC-ov MG, premagati, da bi lahko uspele na evropskem trgu.


Obetaven vstop na evropski trg

Letos je bilo že 8 % novih EV, prodanih v Evropi, kitajskih avtomobilskih blagovnih znamk. Lani jih je bilo 6 %, v letu 2021 pa 4 %.

Kitajski proizvajalci avtomobilov naj bi do leta 2025 zavzeli okoli 15 % evropskega trga EV, napovedujejo pri KPMG.

To povzroča zaskrbljenost med zahodnimi proizvajalci avtomobilov, ki opozarjajo na invazijo poceni kitajskih EV v Evropi, hkrati pa tudi sami lansirajo nova EV in skušajo znižati proizvodne stroške in cene, da bodo lahko konkurirali kitajskim blagovnim znamkam.
 

Dodatni stroški 

Konkurenčna prednost kitajskih proizvajalcev EV je predvsem cena. Povprečna cena EV na Kitajskem je bila v prvi polovici leta 2022 nižja od 32.000 EUR, v primerjavi s približno 56.000 EUR v Evropi.
 
Toda kitajske znamke bodo kljub ugodni ceni verjetno imele težave pri prodaji avtomobilov v Evropi. Kitajskim proizvajalcem še vedno primanjkuje prepoznavnost njihovih blagovnih znamk med evropskimi potrošniki, razumevanja čezmorskega trga in učinkovitih strategij globalizacije.
 
Logistika, prometni davki, uvozne dajatve in izpolnjevanje evropskih certifikacijskih zahtev so eni glavnih izzivov kitajskih avtomobilskih proizvajalcev, saj povečujejo stroške. Kitajskim proizvajalcem predstavlja največji izziv spraviti avtomobile s Kitajske na evropska distribucijska mesta, saj se srečujejo z izzivi nasičenih pristanišč in dolgimi dobavnimi roki.



Stroške pa lahko še dodatno povečajo evropske preference, kot so velike baterije za napajanje za možnost daljših potovanj.


Zaupanje potrošnikov

Medtem ko so nekatere kitajske znamke EV, kot je MG, že dobro poznane v Evropi, morajo druge, kot sta XPeng in Nio, še zgraditi zaupanje potrošnikov.

Raziskave kažejo, da večina potencialnih kupcev EV v Evropi ne pozna kitajskih znamk. Tisti, ki pa jih poznajo, oklevajo pri nakupu.
Samo 14 % od 1.629 nemških potrošnikov, ki jih je leta 2022 anketiral YouGov, je vedelo za BYD, 2. največjega proizvajalca EV na svetu za Teslo. Skupno 17 % jih je slišalo za vrhunsko znamko Nio, 10 % jih je poznalo Geelyjev Lynk & Co in 8 % XPeng.

Več kitajskih proizvajalcev avtomobilov si je zagotovilo ocene varnosti s petimi zvezdicami v skladu z evropskimi varnostnimi standardi, s čimer močno presegajo zakonske zahteve in skušajo premagati dvome strank.

Nekateri proizvajalci si prizadevajo pridobiti zaupanje potrošnikov s testnimi vožnjami in razstavnimi prostori, kjer lahko evropski kupci iz prve roke ocenijo kakovost njihovih EV. Ko potrošniki pridejo v stik s kitajskim EV, so v primerjavi s primerljivim evropskim izdelkom, presenečeni glede kakovosti in specifikacij.

Kitajski državni proizvajalec avtomobilov GAC, 3. največji prodajalec EV na Kitajskem, je oktobra 2022 odprl oblikovalski studio v Milanu, da bi pred lansiranjem EV na evropski trg, pridobil občutek za želje potrošnikov.



Viri: Factiva, Reuters, South China Morning Post, Xinhua
 
 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Kitajska avtomobilska industrija

Obdobje rekordnih dobičkov nemških avtomobilskih proizvajalcev se končuje

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kitajski trg




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: