Obdobje rekordnih dobičkov nemških avtomobilskih proizvajalcev se končuje

torek, 08. avgust 2023
 

Nemška avtomobilska industrija je pod vse večjim pritiskom 

Zaradi visokih stroškov, zmanjšanega povpraševanja in vse ostrejše konkurence je nemška avtomobilska industrija pod vse večjim pritiskom. Zlasti na donosnem kitajskem trgu prihaja do velikih sprememb.

V nemškem gospodarstvu vlada krizno razpoloženje, saj upadajo tako naročila kot tudi kupna moč. Proizvajalci avtomobilov pa se poleg tega srečujejo še s strukturnimi težavami nekoč močne industrije.
Prehod na elektro mobilnost in avtonomno vožnjo povzroča visoke stroške, potrebna sredstva, ki še vedno prihajajo večinoma od prodaje vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem, pa so negotova in politično vse manj popularna.

V 1. polovici leta 2023 so proizvajalci Volkswagen (VW), Mercedes-Benz in BMW beležili povečano prodajo in višji dobiček. Vendar pa so slabe napovedi za celotno leto razočarale pričakovanja številnih vlagateljev in delničarjev. Visoka inflacija, naraščajoče obrestne in manjše povpraševanje po novih vozilih negativno vplivajo na prihodnje obete industrije.

Po podatkih nemškega združenja avtomobilske industrije je prodaja novih vozilih še vedno dobro petino pod pred-krizno ravnjo iz leta 2019.
Naročila avtomobilov v Nemčiji upadajo, zlasti za izključno električne avtomobile. Povpraševanje v tem segmentu v Nemčiji trenutno znaša le dobrih 60 % predlanskega obsega.
 

Električni avtomobili so na Kitajskem v razcvetu 

Po drugi pa je na Kitajskem, ki je največji in najpomembnejši avtomobilski trg na svetu, povpraševanje po električnih avtomobilih v razcvetu. V svetovnem merilu je vsak drugi avto z električnim pogonom na Kitajskem. 

Tudi kitajski proizvajalci avtomobilov hitro napredujejo. Njihova edina prava konkurenca je le ameriški avtomobilski proizvajalec Tesla. 
 
Kitajski kupci avtomobilov, zlasti tisti z visokimi dohodki, so v zadnjem času začeli dajati prednost domačim znamkam
Volkswagen je bil desetletja vodilni na kitajskem trgu, a ga je v Q1 2023 s prvega mesta izrinil kitajski BYD, ki je prodal skoraj dvajsetkrat več električnih vozil kot VW. 


 
VW je zdaj sklenil partnerstvo s kitajskim proizvajalcem avtomobilov Xpeng na področjih elektro-mobilnosti, programske opreme in avtonomne vožnje. V novo zagonsko podjetje, ki ima sedež v Wolfsburgu, je VW vložil 700 mio USD. Novo podjetje naj bi na kitajski trg že leta 2026 lansiralo 2 električna modela znamke VW.
 

Izzivi nemških luksuznih blagovnih znamk 

Tudi obe luksuzni znamki družbe VW, Porsche in Audi, se soočata z velikimi izzivi na kitajskem trgu.
 
V preteklosti so nemška luksuzna vozila veljala za statusni simbol srednjega in višjega sloja na Kitajskem, medtem ko so lokalne znamke imele sloves tehnično zaostalih in nekakovostnih vozil.

Vozila, ki so danes izdelana na Kitajskem, zdaj dosegajo še posebej dobre rezultate na področju digitalnih funkcij, kot so prefinjeni asistenčni in informacijsko-razvedrilni sistemi. Tudi pri klasičnih premium vrlinah, kot sta udobje in kakovost, so zdaj lokalne blagovne znamke glede na percepcijo kupcev nekoliko boljše od uveljavljenih nemških ponudnikov.

Industrijski poznavalci ocenjujejo, da nemška avtomobilska industrija ne bo imela več prevladujoče vloge v kitajskem avtomobilskem sektorju, kot jo je imela v zadnjih 20 letih. 
 

Med prvih 10 ni nobenega nemškega proizvajalca 

80 % električnih avtomobilov na Kitajskem predstavljajo avtomobili domače proizvodnje. Tesla je edini tuji dobavitelj med 10 najuspešnejšimi dobavitelji električnih avtomobilov, medtem ko nemških avtomobilskih znamk ni več med prvih 10.

Na celotnem kitajskem avtomobilskem trgu, ki vključno tudi vozila z notranjim izgorevanjem, so kitajske blagovne znamke leta 2023 prvič postale vodilne na trgu s 53 % tržnim deležem. Več o tem v tem prispevku.

Svetovalno podjetje AlixPartners v svojem Global Automotive Outlook 2023 napoveduje, da bo ta delež do leta 2030 narasel na 65 %. 
 

Kitajska je največja svetovna izvoznica avtomobilov 

Evropska prodaja avtomobilov je trenutno za več kot 15 % pod vrednostmi pred pandemijo. Hkrati pa na evropske proizvajalce na domačih trgih vse bolj pritiskajo kitajski proizvajalci z električnimi vozili.
 
V Q1 2023 je Kitajska zamenjala Japonsko, ki je bila do sedaj največja izvoznica avtomobilov na svetu. Kitajska je bila leta 2020 na tej lestvici šele na 6. mestu. Kitajska avtomobilska industrija je v razcvetu na področju proizvodnje, prodaje in izvoza in je na dobri poti, da postane avtomobilska velesila.
 
Evropski proizvajalci medtem vse bolj prevzemajo vlogo branilcev tržnih deležev na svojih tradicionalnih domačih trgih. Obdobje rekordnih dobičkov nemških proizvajalcev avtomobilov se tako počasi končuje.
 

Viri: Factiva, Deutsche Welle

 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Nemška avtomobilska industrija

Kitajska avtomobilska industrija



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: