Velika globalna podjetja beležijo upad prodaje na Kitajskem

četrtek, 03. avgust 2023


Velika globalna podjetja so v Q2 2023 beležila upad prodaje in zmanjšanje dobička na kitajskem trgu, saj je 2. največje gospodarstvo na svetu po pandemiji začelo izgubljati svojo moč.

O upadu prodaje in dobička na kitajskem trgu poročajo velika svetovna podjetja, kot so velikan potrošniškega blaga Unilever, proizvajalec avtomobilov Nissan, proizvajalec gradbenih strojev Caterpillar in številni drugi.

Le peščica sektorjev, kamor spadajo restavracije (Starbucks) in luksuzni izdelki (LVMH), na Kitajskem še vedno beležijo dvomestno rast prodaje. Toda tudi ta podjetja ne napovedujejo nadaljnje rasti prodaje na kitajskem trgu, saj so previdna zaradi nejasne gospodarske situacije.
 

Avtomobilski sektor 

Svetovni proizvajalci avtomobilov se na Kitajskem spopadajo  z vse večjo konkurenco domačih konkurentov. Kitajske znamke avtomobilov so letos prvič postale vodilne na trgu. Po podatkih kitajskega združenja proizvajalcev avtomobilov (CAAM) so v prvi polovici leta 2023 zavzele 53 % tržni delež.

Največji svetovni proizvajalci avtomobilov so začeli spreminjati svoje strategije. Nekatere nemške znamke in General Motors stavijo na nova električna vozila, medtem ko so se Toyota, Mitsubishi in nekateri drugi odločili za zmanjševanje proizvodnje in odpuščanje delavcev.

Skupina Volkswagen je prejšnji teden zmanjšala cilj prodaje za letošnje leto zaradi upada prodaje na Kitajskem, ki je njen največji trg.

Tudi prodajni obeti proizvajalca Nissan so na Kitajskem trenutno daleč pod njegovo proizvodno zmogljivostjo.

O veliki preobrazbi kitajskega avtomobilskega sektorja lahko preberete v tem prispevku.
 

FMCG 

V družbi Unilever ugotavljajo, da so na Kitajskem potrošniki postali zelo previdni, upadata pa tudi nepremičninski trg in izvozno povpraševanje.

Na Kitajskem je visoka brezposelnost, zlasti med mladimi. V družbi ocenjujejo, da so na zgodovinsko najnižji točki v smislu zaupanja kitajskih potrošnikov.
 

IKT

Na področju tehnologije proizvajalci čipov, kot sta Samsung in SK Hynix, opažajo, da ponovno odprtje Kitajske po dolgotrajnih zapornih ukrepih za odpravo virusov ni uspelo spodbuditi oživitve trga pametnih telefonov. Posledično podaljšujejo zmanjšanje proizvodnje pomnilniških čipov NAND, ki se uporabljajo v mobilnih telefonih za shranjevanje podatkov.

Apple je na Kitajskem, na svojem 3. največjem trgu, v Q2 2023 zabeležil nespremenjeno prodajo iPhonov. Medtem je celotni kitajski trg pametnih telefonov v tem obdobju zabeležil -2,1 % upad prodaje.
 

Stroji in oprema

Proizvajalci težkih strojev so prav tako prizadeti zaradi dolgotrajnega padca nepremičninskega sektorja.

Caterpillar je sprva za letošnje leto napovedal upad prodaje na kitajskem trgu v višini od -5 % do -10 %. Zdaj družba napoveduje še večji upad prodaje, saj je prodaja 10 in več-tonskih bagrov upadla nad pričakovanji.

Kljub temu je Rio Tinto, največji proizvajalec železove rude na svetu, previdno optimističen glede kitajskega gospodarstva, saj je vlada obljubila več politik za spodbujanje rasti.
 

Svetle točke

Restavracije in proizvajalci luksuznih izdelkov so bili med redkimi sektorji, ki so na Kitajskem beležili rast prodaje po odpravi omejitev gibanja zaradi Covid-19.

Starbucks je v Q2 2023 poročal o 46 % rasti prodaje na kitajskem trgu, v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Družba Yum China, lastnik verig KFC in Pizza Hut na celinski Kitajski, je v Q2 2023 beležila 25 % rast prihodkov.

Družba LVMH, katere 75 blagovnih znamk vključuje tudi blagovni znamki Louis Vuitton in Tiffany, je v Q2 2023 beležila 17 % rast svetovne prodaje, ki je bila višja od pričakovane prav zaradi oživitve Kitajske.



Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Kitajska avtomobilska industrija

Vloga Kitajske v svetovni trgovini
 
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kitajski trg




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: