Lani rekordna vrednost avstralske spletne trgovine

četrtek, 07. april 2022
 

Spletna prodaja v Avstraliji v letu 2021 višja za 12,3 %

Lani je v Avstraliji več kot 80 % gospodinjstev kupovalo prek spleta in skupno porabilo 62 mlrd USD. Visoka rast spletne prodaje je kombinacija več 100 mlrd USD prihrankov, ki jih imajo avstralski državljani, omejitvenih ukrepov zaradi Covid-19 in vse večje privlačnosti spletnega nakupovanja.

Pandemija in posledični omejitveni ukrepi so povečali in pospešili prodor spletnega nakupovanja, ki je del 350 mlrd USD vrednega maloprodajnega sektorja v Avstraliji, s čimer se je država približala velikim spletnim trgom, kot so ZDA, Združeno kraljestvo in nekateri trgi v Aziji. Kljub temu v Avstraliji, glede na ugotovitve raziskave Australia Post 2022, trg spletne prodaje še vedno nekoliko zaostaja za velikimi globalnimi spletnimi trgi.

Raziskava navaja, da je spletna prodaja v Avstraliji v letu 2021 dosegla 12,3 % medletno rast. Ta je bila v primerjavi z letom 2020 nekoliko bolj umirjena, medtem ko je bila skoraj dvakrat višja od izhodiščne vrednosti pred pandemijo.

Ker je veliko trgovin, zlasti v vzhodnih državah, zaradi omejitvenih ukrepov zaprlo svoja vrata, so Avstralci lani preko spleta za nakupe porabili rekordnih 62,3 mlrd USD, pri čemer je spletna prodaja predstavljala 19,3 % celotne maloprodajne porabe.
 

Spremenjeni nakupovalni vzorci potrošnikov

Večina potrošnikov je pred pandemijo preko spleta največ kupovala potrošno elektroniko, v času pandemije pa so potrošniki preko spleta začeli kupovati tudi hrano ter izdelke za šport in prosti čas.

Raziskava, ki jo je izvedla Australia Post, je pokazala, da obstajajo 4 različne skupine spletnih nakupovalcev, občasni nakupovalci, aktivni nakupovalci, zelo aktivni nakupovalci in super nakupovalci. Kljub temu, da super nakupovalci predstavljajo le 1,4 mio od 9,2 mio gospodinjstev, ki kupujejo prek spleta, predstavljajo vrednostno približno polovico vseh spletnih nakupov. Za primerjavo, občasni in aktivni nakupovalci so predstavljali več kot polovico vseh nakupovalcev, vendar so dosegli manj kot 20 % obsega nakupov.

Kljub temu, da se je rast spletnega nakupovanja zaradi prenehanja omejitvenih ukrepov, od začetka leta nekoliko umirila, bo velik del na novo odkritega zanimanja za spletno nakupovanje ostal. Potrošniki se pri spletnem nakupovanju namreč počutijo bolj udobno in varno, pa tudi številni trgovci na drobno pa so veliko vložili v razvoj spletne trgovine, ki je postala pomemben prodajni kanal.
 

Avstralski trg spletne prodaje ima velik potencial za rast 

Raziskava Australia Post ugotavlja, da avstralski trg spletne prodaje, kljub visoki rasti v zadnjih letih, še vedno zaostaja za največjimi mednarodnimi trgi. Pri tem Avstralija ne zaostaja le v smislu spletne porabe, temveč tudi pri drugih parametrih, kot je na primer pogostost nakupov. V Južni Koreji na primer 53 % vseh spletnih nakupovalcev v povprečju kupuje vsaj enkrat tedensko, v Avstraliji pa je takšnih nakupovalcev le 25 %.
 
Avstralski trg spletne prodaje ima torej še velik potencial za rast. Avstralija je boljša od drugih držav, ko gre za število potrošnikov, ki vsaj enkrat mesečno nakupujejo prek spleta, vendar zaostaja za nakupovalci z visoko frekvenco. Na Kitajskem, v Indiji in Indoneziji več kot 45 % potrošnikov vsaj enkrat na teden nakupuje prek spleta.

 
Viri: Factiva, The Australian

 
Preberite še:

 
Spletne prodajne platforme
 
Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT