Madžarska uvaja opozorila glede sprememb velikosti izdelkov ob ohranjanju cen

četrtek, 11. januar 2024
 

Madžarska februarja uvaja opozorila glede sprememb velikosti izdelkov ob ohranjanju cen

Vzporedno z rastjo cen nekaterih proizvodov so mnogi proizvajalci v različnih državah zmanjšali velikost embalaže svojih izdelkov. Rezultat te zavajajoče prakse, ki se imenuje skrčflacija (shrinkflation), je, da potrošniki za svoj denar od kupljenih izdelkov dobijo manj kot prej.

Madžarska se je zato odločila, da bo naredila vse, kar je v njeni moči, da zaščiti družine in se bori proti zavajanju potrošnikov v težkih gospodarskih razmerah.

Od večjih trgovcev na drobno s hrano, katerih prihodki od prodaje presegajo 1 mlrd HUF (2,6 mio EUR), bo madžarska vlada v prihodnje zahtevala, da označujejo izdelke, kjer se je embalaža zmanjšala ob ohranjanju ali celo znižanju cene izdelkov.

Proizvajalci bodo morali trgovce obvestiti o morebitnih spremembah velikosti izdelkov.
Etikete bodo morale označevati vse spremembe teže ali prostornine. Mere bodo primerjali s težo ali prostornino istega izdelka med 1. januarjem 2020 in 1. julijem 2023.

Trgovci na drobno morajo podatke posredovati 2 meseca od datuma, ko so začeli prodajati izdelek v zmanjšani velikosti.

Začetek izvajanja sheme je predviden v prvi polovici februarja.

Madžarska vlada je sporočila, da bo državni organ za varstvo potrošnikov ukrepal v primeru neskladnosti. 

Madžarski potrošniki lahko dostopajo tudi do javne baze podatkov, ki beleži spremembe na spletni strani Nacionalne agencije za varnost prehranjevalne verige (NEBIH).

V začetku tega meseca je tudi Francija EU predložila načrte za nova pravila, ki bodo od trgovcev na drobno v državi zahtevala, da kupce opozorijo na takšne zavajajoče prakse.

Pariz je Evropsko komisijo pozval, naj potrdi potezo, ki bi trgovce z živili zavezala, da potrošnikom sporočijo, če je bil izdelek zmanjšan, njegova cena pa je ostala enaka. 
 

Kaj je skrčflacija (shrinkflation) in kaj skimpflacija (skimpflation) ?

Proizvajalci in trgovci so v letu 2023 beležili skokovit porast cen energije, dela in zalog.

Če bi podjetja še naprej želela povečevati dobiček ali absorbirati več teh naraščajočih stroškov, bi lahko dvignila cene svojih izdelkov, kar bi lahko odvrnilo mnoge kupce od nakupa. 
Zato se je veliko podjetij odločilo za zavajajoče prakse, imenovane skrčflacija (shrinkflation) in skimpflacija (skimpflation).

Skrčflacija (shrinkflation) je izraz za prakso podjetij, kjer zmanjšajo količino ali obseg na enoto izdelka, ki ga prodajajo, vendar ga še naprej ponujajo po enaki ali višji ceni.



Skimpflacija (skrimpflation) pa je praksa, kjer podjetja spreminjajo kakovost izdelka z uporabo manj ali cenejših sestavin, da prihranijo pri stroških proizvodnje celotne hrane ali pijače.

Žal se vse več podjetij odloča za obe vrsti zavajajočih praks, saj s tem lahko povečajo stopnjo dobička in obseg prodaje ter zmanjšajo stroške.


Viri: Factiva, Just drinks, Reuters, The Times
 
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Gospodarstvo ter možnost vstopa na madžarski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: