Meta Platforms v EU uvaja manj osebno prilagojene oglase in znižuje naročnino

četrtek, 14. november 2024
 

Manj osebno prilagojeni oglasi in nižja naročnina

Meta Platforms namerava evropskim uporabnikom Instagrama in Facebooka dati možnost, da prejmejo manj osebno prilagojene oglase.

Družba te spremembe uvaja kot odgovor na zahteve regulatorjev EU, pri tem pa tvega upad prihodkov na enem od njenih največjih trgov.

Manj osebno prilagojena oblika bo evropskim uporabnikom prikazala tisto, kar Meta imenuje kontekstualni oglasi. Ti temeljijo na vsebini, ki jo uporabnik vidi med dano sejo brskanja, namesto širše zgodovine dejavnosti uporabnika, kot so oglasi, ki jih večina uporabnikov zdaj vidi v svojih virih in zgodbah na Metinih aplikacijah. Nekateri novi oglasi, ki bodo ciljani tudi glede na starost, spol in lokacijo, bodo pokrivali celoten zaslon in jih ne bo več mogoče preskočiti v nekaj sekundah.

Kot del nove ponudbe je Meta tudi objavila, da znižuje ceno svojih naročnin brez oglasov na 8 EUR za mobilne naprave ter na 5 EUR za vsak dodatni račun mobilne naprave.


 

Uvedene spremembe so posledica pritiska regulatorjev EU

Družba Meta novo možnost oglaševanja uvaja zaradi pritiska regulatorjev EU, ki pravijo, da bi morali imeti uporabniki dostop do brezplačne različice aplikacij podjetja z manj prilagojenimi oglasi. Ni pa še jasno, ali bodo te spremembe zadovoljile regulatorje EU.

Meta se je dolgo upirala temu, da bi se uporabniki brezplačno lahko izognili oglaševanju na njenih aplikacijah. Z ukinitvijo visoko ciljanih oglasov, izbranih na podlagi podatkov, ki jih zbira o svojih uporabnikih, vključno s tem, katere objave delijo in katere videoposnetke gledajo, bi družba tvegala izgubo prihodkov. Meta tudi trdi, da prilagojeni oglasi zagotavljajo boljšo izkušnjo za uporabnike in oglaševalce.

Finančne posledice teh sprememb še niso jasne in so delno odvisne od tega, koliko uporabnikov bo spremenilo svoje nastavitve oglasov.

Meta je evropskim regulatorjem povedala, da pričakuje, da bo možnost manj prilagojenih oglasov negativno vplivala na njeno poslovanje. Regija širše Evrope, ki vključuje EU, je v zadnjem finančnem poročilu predstavljala 23 % prihodkov Mete.

Za novo možnost oglasov se je Meta odločila zaradi prizadevanji EU za regulacijo tehnoloških podjetij. Družba je pred kratkim objavila odprto pismo, v katerem pravi, da EU zakoni grozijo, da bodo zadušili razmah umetne inteligence (AI) v regiji.

Glavni vir medsebojnih napetosti je bil, ali in kako mora Meta prositi uporabnike za soglasje za uporabo podatkov, ki jih zbira, ne samo za ciljanje oglasov, ampak tudi za usposabljanje AI.

Meta je odložila izdajo svojih chatbotov z AI v EU, potem ko so EU regulatorji za varstvo osebnih podatkov predlagali, da bo podjetje morda moralo pridobiti soglasje za usposabljanje modelov na podlagi javnih objav odraslih na Instagramu in Facebooku v Evropi.

Meta zdaj uvaja manj prilagojene oglase, da bi izpolnila zahteve regulatorjev EU, pri tem pa trdi, da bi lahko spremembe škodile malim podjetjem. Kajti če zakonodaja EU naredi digitalno oglaševanje manj učinkovito, ima to lahko posledice za celotno evropsko poslovno skupnost.

Nova oblika oglasov je 2. sprememba v enem letu, ki jo je Meta uvedla pri možnostih oglasov v EU. Lani jeseni je uvedla možnost naročnine brez oglasov, ki je uporabnike v Evropi prisilila, da izbirajo med privolitvijo v njene zelo ciljane oglase ali nakupom naročnine na različico Facebooka ali Instagrama brez oglasov. Mesečna naročnina na slednjo možnost je znašala od 13 EUR na mesec na mobilnih napravah.

Z naročnino brez oglasov se je Meta želela prilagoditi novemu zakonu EU o digitalni konkurenci, pa tudi odgovoriti na sodbe EU regulatorjev o varovanju osebnih podatkov. Ti so mnenja, da je prejšnji zakon tudi zahteval, da Meta pridobi soglasje uporabnika, preden podatke o vedenju uporabnikov spremeni v ciljne oglase. Ker jo je skrbelo, da preveč uporabnikov ne bi privolilo v ciljane oglase, je Meta dodala pristojbino, da bi pokrila vsaj del morebitnega izgubljenega prihodka.

Družba je takrat trdila, da je odločitev sodišča EU predlagala, da je pristojbina dovoljena. Toda julija so regulatorji EU Meto obtožili kršitve novega zakona o digitalni konkurenci s tem, kar so uradniki poimenovali Metin model plačila ali soglasja. Kazni za kršitve zakona lahko znašajo do 10 % globalnega letnega prihodka podjetja ali 20 % v primeru ponavljajočih se kršitev.
Nova možnost manj prilagojenih oglasov je prizadevanje Mete, da bi poskušala rešiti ta primer.

Regulatorji EU so sporočili, da nameravajo preiskavo zaključiti do konca marca.

Eno od vprašanj je, ali se nova brezplačna možnost še vedno na nek način opira na informacije o dejavnosti uporabnika. Tudi če so oglasi izbrani tako, da se ujemajo samo z vsebino, ki jo uporabnik vidi v določeni seji brskanja, Metine aplikacije prilagodijo prikazano vsebino glede na vedenje uporabnika v prejšnjih sejah. Tako bi lahko celo ti kontekstualni oglasi posredno temeljili na uporabnikovi pretekli digitalni dejavnosti.
Pri tem Meta trdi, da njeni novi kontekstualni oglasi izpolnjujejo zahteve regulatorjev EU in presegajo tisto, kar zahteva zakonodaja EU.
 

O družbi Meta Platforms Inc.

Meta Platforms Inc. je platforma za družabno mreženje, ki strankam omogoča širjenje idej, mnenj, slik, videoposnetkov in drugih dejavnosti. Portfelj družbe vključuje aplikacije Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram in Meta Quest.
Preko teh aplikacij družba trgovcem ponuja oglaševanje za doseganje širokega kroga potrošnikov po vsem svetu.

Meta je poslovno prisotna v Azijsko -pacifiški regiji, v Evropi, Afriki, ba Bližnjem vzhodu in v Ameriki. Sedež družbe je v Menlo Parku v Kaliforniji v ZDA.

Družba je v letu 2023 s 67.317 zaposlenimi ustvarila 134.902 mio USD (124,75 mlrd EUR) prihodkov, kar je 15,7 % medletno povečanje. Dobiček je v letu 2023 dosegel 39.098 mio USD ali približno 36,15 mlrd EUR.


Viri:
  • Factiva
  • The Wall Street Journal
  • Dow Jones
 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju IKT

Izzivi širitve evropskih visokotehnoloških zagonskih podjetij

Gospodarstvo ter možnost vstopa na trg ZDA



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: