Na Češkem bodo letos po ocenah prodali za 18,4 mlrd EUR hrane
Vrednost prodaje hrane na Češkem se bo v letu 2022 povečala za 15,1 %
Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da se bo vrednost prodaje hrane na Češkem v letu 2022 povečala za 15,1 % na skupno 471,8 mlrd CZK, kar je približno 18,4 mlrd EUR.V letu 2023 naj bi se prodaja hrane nekoliko upočasnila in dosegla 4,3 % letno rast, potem pa naj bi do leta 2026 rasla za približno 6,2 % letno.
Največjo rast bodo letos zabeležili izdelki iz sveže zelenjave, v srednjeročnem obdobju napovedi do leta 2026 pa se bo povečevalo predvsem povpraševanje po premium izdelkih.
SWOT analiza češke živilsko-predelovalne industrije
Prednosti
- Češka ima eno izmed najbolj razvitih živilsko-predelovalnih industrij v srednji Evropi.
- Industrija alkoholnih in brezalkoholnih pijač je zelo dobro razvita in je močno mednarodno vpeta.
- V državi je izjemno dobro razvita tudi maloprodaja živil, saj več kot 90 % prodaje živil v državi predstavljajo organizirani trgovci na drobno.
- Pozitiven gospodarski in potrošniški položaj spodbuja močno rast prodaje in številne tuje investicije v češko živilsko-predelovalno industrijo.
Slabosti
- Večja osredotočenost na trgovske znamke je v zadnjih letih negativno vplivala na skupno vrednost prodaje živilskih izdelkov in pijače.
- Proizvajalci mleka v državi se soočajo z naraščajočo konkurenco na domačem trgu in pomanjkanjem surovin.
- Poraba količine piva v državi se zmanjšuje, saj je trg zelo zrel in potrošniki zmanjšujejo, oziroma prehajajo na druge kategorije alkohola.
Priložnosti
- Rast prodaje na drobno in zaupanje potrošnikov se na Češkem v zadnjih mesecih izboljšujeta, kar vodi k povečevanju potrošniške porabe.
- Na trgu obstajajo priložnosti v segmentu funkcionalnih živilskih izdelkov z dodano vrednostjo, predvsem na področju mlečnih izdelkov. Ti izdelki prinašajo tudi višje stopnje dobička.
- Češka je idealna odskočna deska za širitev na trge v širši regiji srednje in vzhodne Evrope.
- Izvoz piva še naprej raste, zlasti na nove trge.
- V sektorjih hrane in pijače obstajajo velike priložnosti predvsem v najvišjem cenovnem razredu, torej v premium izdelkih.
- Država privablja znatne naložbe mednarodnih proizvajalcev hrane in pijače.
Nevarnosti
- Naraščajoča inflacija predstavlja ključno tveganje za potrošnjo v letu 2022, saj lahko zmanjša kupno moč.
- Mnogi proizvajalci hrane in pijače se soočajo z višjimi stroški embalaže, energije in surovin.
- Neposredne tuje naložbe vse bolj ciljajo na cenejše, nastajajoče evropske lokacije, namesto na bolj uveljavljene trge.
- Vse večja ozaveščenost o zdravju in vse večja stopnja debelosti lahko zavirata obseg prodaje določenih izdelkov.
- Stroški dela v državi naraščajo, kar zvišuje stroške poslovanja in vodi v pomanjkanje usposobljene delovne sile.
Viri: Factiva, Fitch Solutions
Preberite še:
Globalni trendi na področju hrane in pijače
Priložnosti na češkem trgu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.