Naraščajoče cene živil spodbujajo rast prodaje zamrznjene hrane
Zamrznjena hrana kot alternativa v boju proti naraščajočim stroškom
Medtem ko se svetovna maloprodajna industrija še naprej spopada z izzivi, ki jih prinašajo naraščajoče cene živil, se je v vedenju potrošnikov pojavil zanimiv premik.Naraščajoče cene živil spodbujajo trend zamrznjene hrane.
V Združenem kraljestvu pa tudi po vsej Evropi potrošniki vedno pogosteje zamenjujejo svežo hrano za zamrznjeno, ki je kot alternativa v boju proti naraščajočim stroškom.
Tudi na drugi strani Atlantika, v ZDA, je trg zmrznjene hrane v razcvetu, saj skoraj vsako ameriško gospodinjstvo kupi zamrznjene izdelke vsaj enkrat na leto.
Ameriški inštitut za zamrznjeno hrano poroča, da je prodaja zamrznjene hrane v ZDA leta 2022 dosegla več kot 72 mlrd USD, vrednost prodaje pa še naprej raste.
Tudi pandemija je igrala pomembno vlogo pri spodbujanju prodaje zamrznjene hrane, saj so potrošniki iskali izdelke, ki jih je mogoče hraniti dlje časa.
Nekatere raziskave (na primer Kantar) razkrivajo, da je zamrznjena hrana v supermarketih celo boljša od sveže hrane.
Izdelki, kot so zamrznjen piščanec, pripravljene jedi, pice in čips, so med kupci postali vse bolj priljubljeni, pa ne le zaradi svoje cenovne dostopnosti, temveč tudi zaradi zmanjšanja količine odpadkov zaradi daljšega roka uporabnosti.

Izzivi za dobavne verige hladilnic
Hitra rast povpraševanja po zamrznjeni hrani pa predstavlja velik izziv za učinkovitost dobavnih verig hladilnic.Rast velikega globalnega trga zamrznjene hrane, katerega vrednost je v letu 2022 ocenjena na 265 mlrd USD, je odvisna od prožne infrastrukture dobavne verige hladilnic.
Glede na to, da se zaradi neustreznega hladilnega shranjevanja letno izgubi približno 13 % svetovno proizvedene hrane, postaja očitna potreba po učinkoviti in napredni dobavni verigi.
Inovativna podjetja, kot sta ameriška Phononic in Lineage Logistics, revolucionirajo industrijo z uvedbo novih rešitev za zmanjšanje živilskih odpadkov ter zagotavljanjem varnega in učinkovitega transporta.
Inovativne rešitve za živilske odpadke
Da bi se spopadli z izzivi, povezanimi z dobavno verigo hladilnic, ter zmanjšali živilske odpadke, podjetja uvajajo nove inovativne rešitve.Phononic, ameriško podjetje za polprevodniško hlajenje, ponuja temperaturno občutljivo hladilno torbo, ki izboljša prevoz pokvarljivega blaga, hkrati pa ohranja ustrezne temperature. Ta rešitev zmanjšuje stroške za spletne trgovce in trgovine z živili, kar koristi tako podjetjem kot potrošnikom.

Lineage Logistics, globalna mreža temperaturno nadzorovanih hladilnic, se osredotoča na racionalizacijo verige preskrbe s hrano. Z več kot 430 lokacijami v 20 državah, Lineage Logistics zagotavlja, da živilski izdelki ohranjajo varne temperature v celotni hladni verigi.
Njihovi učinkoviti obrati, opremljeni s specializiranimi skladiščnimi regali za hitro zamrzovanje, prispevajo k bolj trajnostnemu in odpornejšemu trgu zamrznjene hrane.
Viri: Factiva, MarketLine, Frozen Food Europe
Preberite še:
Globalni trendi na področju hrane in pijače
Svetovne cene hrane so bile v letu 2022 rekordno visoke
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.