Naraščajoči stroški so v Q1 2024 znižali prihodke evropskih ladijskih družb

četrtek, 11. julij 2024
 

Kriza v Rdečem morju vpliva na zamude in višje stroške ladijskega prevoza

Med januarjem in marcem 2024 so prihodki glavnih evropskih ladjarjev na svetu upadli zaradi znižanja cen ladijskih prevozov in povečanja stroškov ladijskih linij, ki sta jih povzročila kriza v Rdečem morju in suša v Panami.

Po eni strani so ladijski prevozniki kljub dolgotrajnim geopolitičnim napetostim zabeležili solidno uspešnost glede na obseg tovora, kar je bila posledica okrevanja svetovne trgovine in večjega povpraševanja po prevozu tovora.

Po drugi strani pa je nižja povprečna cena prevoza v primerjavi s preteklim letom ter povišanje stroškov zaradi preusmeritev ladij zmanjšalo dobičkonosnost poslovanja.

Ladijski prevozniki so se soočili s precejšnjimi izzivi zaradi razmer v Rdečem morju, zato so povečali število plovil, hitrost delovanja ter povečali pretovarjanje, da so lahko ohranili načrtovan urnik prevozov kontejnerjev.

Podaljšanje časa plovbe čez Rt dobrega upanja in pomanjkanje ladijskih zmogljivosti sta vplivala na razpoložljivost ladij. Posledično je prišlo do zastojev, zamud in odpovedi načrtovanih poti. Pomanjkanje praznih kontejnerjev v izvoznih vozliščih v Aziji je še dodatno povzročilo zvišanje cen in zapletlo postopek prevoza kontejnerjev.

Ladijski prevozniki se pripravljajo na prihodnje obdobje, ki ga bodo zaznamovale višje cene in daljše zamude zaradi naraščajočega povpraševanja v kombinaciji z omejeno zmogljivostjo.

Na poteh med Azijo ter vzhodno in zahodno obalo ZDA ter med Azijo in severno Evropo so se promptne cene že maja letos močno povečale.

Po napovedih analitikov bodo ladijske družbe julija uvedle splošna zvišanja obrestnih mer (GRI) in dodatne pribitke, kar bi lahko dvignilo promptne cene nad najvišje vrednosti, dosežene v Q1 2024.

Ti izzivi vplivajo tudi na zanesljivost voznega reda, ki se je v aprilu 2024 na mesečni ravni znižala za -2,5 % in za 12 odstotnih točk v primerjavi z istim mesecem lani.

Zaradi teh tržnih razmer morajo biti uvozniki in izvozniki pripravljeni na morebitne zamude in nihanja cen.
 

Podatki za Q1 2024 

Na splošno je glavnim ladijskim prevoznikom v Q1 2024 uspelo mobilizirati večje količine tovora kot v enakem obdobju prejšnjega leta:  
Kljub povečanju obsega premeščenega tovora pa so prihodki ladijskih prevoznikov v Q1 2024 medletno znižali zaradi znižanja povprečne voznine in povečanih stroškov.
 
To je povzročilo padec EBITDA:
  • Maersk (-71 %)
  • Hapag-Lloyd (-62 %)
  • CMA CGM (-36 %).
 

Evropske ladijske družbe ob koncu tega leta pričakujejo dobre rezultate

Kot odgovor na te dejavnike in trenutne operativne izzive evropski ladijski prevozniki povečujejo in posodabljajo svojo zmogljivost flote, da bi zadostili naraščajočim zahtevam trga in izboljšali operativno učinkovitost.

To povečanje vključuje pridobitev novih kontejnerskih ladij in optimizacijo obstoječih poti in storitev.

Poleg tega ladijski prevozniki v skladu s temi strategijami uvajajo nove storitve za spodbujanje medcelinske trgovine med Azijo in Ameriko.

Uvedli so na primer hitre storitve, kot je Latin Pacific 5 (TLP5) med Azijo in Mehiko, ki ponuja skrajšane tranzitne čase za izboljšanje povezljivosti in učinkovitosti pri prevozu blaga.

MSC je napovedal novo tedensko storitev, imenovano 'Carioca', ki bo povezala Azijo z vzhodno obalo Južne Amerike. Ta storitev bo izboljšala povezljivost in razširila pokritost pristanišč s pogostejšimi plovbami iz Koreje in Kitajske v južno Brazilijo, zlasti v pristanišči Santos in Paranaguá. Storitev bo vključevala tudi postanke v pristaniščih Itapoá in Rio de Janeiro, kar bo optimiziralo dostop do teh strateških področij.

Evropske ladijske družbe ob koncu tega leta pričakujejo dobre rezultate, saj povpraševanje na kontejnerskem trgu okreva, znatno pa so se povišale tudi cene prevoza tovora.
 


Viri:
  • Factiva
  • CE Noticias Financieras
  • Maersk

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike 

Kriza v Rdečem morju je prizadela globalne dobavne verige

Vpliv krize v Rdečem morju na evropska pristanišča



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: